Pazarlamacılar için yeni çalışma modelleri yükseliyor
Küresel bir işe alım otoritesi olan Hays’ın yayınladığı yeni araştırmaya göre, işverenlerin yüzde 67’si için pazarlamacıları işe alırken ofise yakın bir bölgede ikamet etmesi artık bir zorunluluk değil. Hatta markaların neredeyse yarısı (yüzde 47) yeni pazarlamacısını uzaktan işe almayı planlıyor.
Şirketin üç ayda bir yaptığı içgörü anketi, pazarlamacıların yüzde 87’sinin hibrit çalışma sayesinde iş-yaşam dengesini iyileştirdiğini ortaya koyuyor. Ankete katılan pazarlamacıların yüzde 61’i hibrit çalışmayı tercih ettiğini söylerken, yalnızca yüzde 5’i tam zamanlı olarak ofise dönmeyi tercih ediyor.
Ankete katılan 4.463 pazarlamacının yüzde 82,6’sı hibrit veya esnek çalışmanın kendileri için önemli veya çok önemli olduğunu söylüyor. Tercih edilen işin özellikleri önem sırasına göre sıralandığında iyi bir çalışma ortamı ilk sırada yer alıyor (yüzde 70,4). Onu adil finansal ödüller (yüzde 60,7) ve yükselme fırsatı (yüzde 55,6) takip ediyor. Dördüncü sırada ise hibrit çalışma imkanı (yüzde 49,6) geliyor.
Ankete katılanların neredeyse yarısı (yüzde 49,8) şu anda hibrit modelde çalışıyor. Bu sayı, büyük işletmelerde (250 çalışan ve üzeri) yüzde 52,3’e yükselirken, KOBİ’lerde ise 47,3 olarak kaydediliyor.
Kaynak: Marketing Week