Etkili dijital pazarlama nasıl yapılır?

Etkili bir şekilde dijital pazarlama yapabilmesi için küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin hedef kitlelerine birkaç farklı kaynaktan kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşması gerekiyor. Araştırmalar, kitlelere birden çok kanal üzerinden kişiselleştirilmiş mesajlar ile ulaşabilen markaların gelirlerini yüzde 5-15 artırdığını gösteriyor. Küçük işletme sahipleri ve girişimciler,  ilgili hedef kitlelerine ne tür kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşmaları gerektiğini anlamak için müşteri profilleri oluşturmanın avantajlarından yararlanabilir.

İnternetin tüm dünyayı insanların hizmetine sunduğunu biliyoruz ve bu, işletmeler için de faydalı. GoDaddy Türkiye, MENA ve Güney Afrika Kıdemli Bölge Direktörü Selina Bieber konuyla ilgili, “Herkese yönelik pazarlama yapmaya çalışmak en verimli strateji olmayabilir. Bu nedenle, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin, müşteri profilleri oluşturarak ideal müşterilerinin net bir resmini çıkartmaları ve ardından pazarlama faaliyetlerini bunun etrafında inşa etmeleri önemli” açıklamasında bulundu.

İşletmelerin potansiyel kitlelere dair; cinsiyet, konum, mobil cihazlarda veya masaüstünde daha fazla vakit geçirip geçirmediklerine ilişkin demografik ve davranışsal verileri ölçümlemesi gerekiyor. İlgili kitlelerini tanımlamak, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin müşterilerinin ihtiyaçlarını daha iyi anlamalarına, onlara nasıl yaklaşabileceklerini ve onlarla nasıl iletişim kurabileceklerini anlamalarına ve onlara yönelik kişiselleştirilmiş mesajlar, içerikler, teklifler ve promosyonlar oluşturmalarına yardımcı olabilir.

İşletmeleri hedef kitleye ulaştıracak ipuçları

Demografik veriler, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin kendileriyle etkileşime giren insanları daha iyi anlamalarına ve bu verilere göre hedef kitlelerini segmentlere ayırmalarına yardımcı olabilir. Örneğin, Kayseri’de yerel olarak büyümek isteyen bir yerel işletme, ulaşmak istediği yerdeki insanlara ulaştığından emin olmak için Türkiye’deki diğer şehirleri pazarlama faaliyetlerine dahil etmemeyi tercih edebilir.

Özelliklerini tanımlarken sorulabilecek bazı sorular, tipik bir günlerinin nasıl geçtiği olabilir. Büyük veya küçük, işle alakalı ne tarz sorunları çözmeye çalışıyorlar? Başka nelerle ilgileniyorlar? Mevcut topluluklarıyla iletişim kurmak, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin bu soruların cevaplarını almalarına yardımcı olabilir. Fiziksel bir mağazanız varsa müşterilerinizle sohbet edin ve bu etkileşimi çevrimiçi dünyaya da taşıyın. Örneğin, ziyaretçilerin düşüncelerini ve yorumlarını size ulaştırmalarını istemek için web sitenize bir iletişim formu ekleyebilirsiniz. Hazır web sitesi gibi araçlar, işletmelerin sosyal profillerini kendi web siteleriyle kolayca bağlamasına ve yönetmesine olanak tanıyarak, farklı hesapları tek bir platformdan yönetmelerini sağlıyor. Böylece, aldıkları yorumları ve soruları takip edebiliyorlar. Bu tarz sosyal etkileşimler aynı zamanda küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin hedef kitlelerinin temel özelliklerini tanımlamasına da yardımcı olabilir.

Temel bir müşteri segmenti oluşturulduktan sonraki adım, onlara nerede, ne zaman nasıl ulaşabileceğinizi bulmaya çalışmaktır. Türk İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre geçen yıl yüzde 75,3 olan 16-76 yaş arasındaki internet kullanım oranı yüzde 79’a ulaştı.

E-posta pazarlama, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya pazarlama, işletme listeleri ve ücretli aramayı içeren alternatif araçlar, işletmelerin dijital pazarlamaya kolay bir başlangıç yapmasına ve faaliyetlerini tek bir platformdan yönetmesine yardımcı olmak için tasarlandı. Kişiye özel mesajlar ile müşterilerinize ilgilerini çekebilecek ürün veya hizmetlerinizle ulaşarak katma değer sunabilirsiniz.

İLGİLİ HABERLER