2022’nin pazarlama trendleri: Akıllı – yaratıcı motoru geliştirmek
Deloitte, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine yol göstermesiyle amacıyla “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporunu yayımladı. 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi konu alan raporda üçüncü trend “Akıllı – yaratıcı motoru geliştirmek”.
“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair ipuçları veriyor.
Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalarla zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici bir güç olduğunun altını çiziyor.
Raporda yer alan 7 trendin üçüncüsü ise pazarlama profesyonellerinin kültür hızında hareket eden bir yetenek modeline ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor.
Trend #3: Akıllı – yaratıcı motoru geliştirmek
Pazarlama profesyonellerinin kültür hızında hareket eden bir yetenek modeline ihtiyacı var. Bu da yaratıcı ve analitik yetenek gruplarını çevik bir anlayış ile entegre etmekle ve dışarıdaki yeteneklerden yeni formlarda yararlanmayı başarmakla mümkün.
En iyi tasarlanmış ekiplerin bile başarılı olmak için uygun deneyimlere ve becerilere sahip olmaları gerekiyor. Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkede uzaktan çalışan 11.500 küresel katılımcıyla yapılan anket, üniversite mezunu çalışanların yüzde 63’ünün uzaktan çalıştığını tespit ediyor.
Pazarlama profesyonelleri dijital-fiziksel (hibrit) iş yapısını başarılı kılmak için hem fırsatlar hem de kararlar ile karşı karşıya. Bir zamanlar kreatiflerin alanı olarak bilinen pazarlama, büyük veri ve yapay zekanın yükselişi ile form değiştiriyor. Artık pazarlama profesyonelleri müşterileri hakkında en incelikli içgörüleri ortaya çıkarmayı ve marka mesajlarını onların günlük yaşantılarındaki bu anlarla bağdaştırmayı hedefliyor.
Veri müşteri stratejileri için daha fazla önem kazandıkça, pazarlama profesyonelleri daha fazla analitik beceriye sahip olanları işe alma eğiliminde oluyor. Peki, pazarlama yetenek stratejileri yaratıcı kısmı korurken bu değişime nasıl olanak tanıyor?
Pazarlamanın bunu yapabileceği üç yöntemi, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacağına inandığımız, insan, veri ve deneyimler başlıklarında ortaya koyulan 7 trendi içeren “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu ile keşfedebiliriniz. Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.