“Parasosyal” ilişkiler can yakıyor – Son 24 saatin gündemi
WhatsApp alışverişi kolaylaştırıyor
WhatsApp kullanıcıları artık Instagram’daki “Koleksiyonlar” özelliğini de kullanacak! Platformları üzerinden para kazanmaya çalışan Facebook, kullanıcıların doğrudan uygulama üzerinden alışveriş yapabilmeleri için Alışveriş özelliğini başlatmıştı. Platform, geçtiğimiz aylarda başlattığı alışveriş özelliğine kısa süre önce Kataloglar işlevini ekledi. Ancak alışveriş özelliğini geliştirmeye devam ediyor.
Mesajlaşma uygulamasının alışveriş özelliğine entegre edilen Koleksiyonlar, kullanıcılara büyük kolaylık sağlayacak. Çünkü artık kullanıcılar, istedikleri ürünleri kategorilere ayrılmış listelerde daha kolay bulacak.
Söz konusu alışveriş özelliği ilk olarak Hindistan ve Brezilya’da başladı. Uygulamanın diğer ülkelerde ne zaman aktif olacağı konusunda ise henüz bir açıklama yapılmadı…
“Parasosyal” ilişkiler can yakıyor
Dünya genelinde insanlar, pandeminin etkileriyle başa çıkmak için internet fenomenleriyle sanal, “parasosyal” ilişkilere yöneliyor. Kaspersky’nin son araştırmasına göre “parasosyal ilişkiler” olarak da bilinen tek taraflı ilişkiler, sosyal mesafe ve ulusal Covid-19 karantinaları arasında dünya genelinde yükselişe geçti. Kaspersky tarafından 25 ülkede 15 binden fazla kişi üzerinde yapılan küresel araştırma, Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının yüzde 35’inin takip ettikleri fenomenlerin kendilerine “gerçekten kaçış imkanı” sağladığına inandığını gösteriyor.
Yapılan anket, parasosyal ilişkinin artık yeni veya sıra dışı olmadığını gösteriyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 35’i takip ettikleri fenomenlerle arkadaş olabileceklerine inanıyor ve yaklaşık olarak aynı oranda kişi (yüzde 31) fenomenlere özel mesaj gönderiyor. Bu ilişkilerin büyük ölçüde sanal doğasına rağmen, sosyal medya kullanıcılarının üçte biri (yüzde 31) gerçek hayatta takip ettikleri bazı fenomenlerle tanışmış durumda. Bu oran ABD’de yüzde 57.
Art arda gelen küresel karantinalar sırasında çoğumuz evde uzun süreler geçirdik ve kaybettiğimiz sosyal yaşamlarımızı değiştirmek için sanal kişiliklere yöneldik. Bu tür tek taraflı bir ilişki, birçok yaşam üzerinde güçlü bir etkiye sahip. Araştırmaya Türkiye’den katılanların dörtte üçü (yüzde 76) sağlık, hobi, stil ve haber gibi alanları takip ettikleri fenomenlerden öğrendiklerini söylüyor. Neredeyse yarısı (yüzde 45) fenomen içeriğine ‘bağımlı’ olduklarını, yüzde 14’ü fenomenlerle etkileşime girmezlerse yokluk duygusu hissettiklerini söylüyor.
Katılanların çoğu, fenomenlerin gönderilerine yorum yaparak (yüzde 45) veya gönderilerine veya hikayelerine tepki vererek (yüzde 25) çevrimiçi kişiliklerle doğrudan iletişim kurmaya çalıştı. Bununla birlikte, sosyal medya pandemi sırasında birçok insan için önemliydi ve dünya çapında yaklaşık on kişiden altısı (yüzde 59) sosyal medyanın pandemi sırasında kendileri için hayati bir bağlantı sağladığını söyledi. Bu rakam, bağlantı için sosyal medyaya güvenen 18-34 yaşlarındaki (yüzde 71) genç insanlar arasında en yüksekti. Vietnam (yüzde 94) ve Güney Afrika (yüzde 79) sosyal medyanın kendileri için hayati bir bağlantı olduğunu söylüyor. Ancak dünya çapındaki insanların üçte biri (yüzde 33) pandemi sırasında sosyal medyadaki insanlara karşı daha az hoşgörülü olduklarını ifade ediyor.
Paypal popüler sosyal medya platformunu satın almak için kolları sıvadı!
Ülkemizde yasak olmasına karşın tüm dünyada popülerliğini koruyan dijital ödeme şirketi PayPal, bünyesindeki şirketlerin sayısını arttırıyor.
2020 yılında açıklanan verilere göre yıllık 21,45 milyar dolar gelir sağlayan PayPal, başta Venmo, Xoom, Zettle ve Honey olmak üzere birbirinden bağımsız sektörlerden çok sayıda şirkete sahip. Dün ortaya çıkan bilgiler ise, PayPal’ın bünyesindeki firma sayısının artacağı yönünde. Dijital ödeme şirketi, aylık 454 milyon aktif kullanıcıya sahip olan popüler sosyal medya platformu Pinterest’i satın almak için kolları sıvadı.
Edinilen bilgilere göre 62 dolar bandında olan Pinterest hisselerine 70 dolar vermeyi teklif eden PayPal, platformu almakta kararlı. Eğer şirketler bu fiyatta anlaşma sağlarlarsa Pinterest’in PayPal’a maliyeti 39 milyar dolar olacak. Bu da onu bugüne kadar satılmış olan en pahalı sosyal medya platformu haline getirecek.
Twitter’dan elektrikli araçlarla ilgili Z raporu
Twitter’dan yapılan son araştırmalar, otomotive dair konuşmaların bu yıl hız kazandığını gösteriyor. Bu yılın Ocak ve Ağustos ayları arasında, insanlar en son otomobil trendleri hakkında haberler ve görüşler paylaştıkça, dünya çapında otomobiller hakkında 64 milyondan fazla Tweet atıldı. Tweetlerin yüzde 47’si 35 yaşın altındakiler tarafından yazıldı. Ve çoğunluğu erkek iken, Twitter’da otomobil hakkında konuşanların neredeyse üçte birini kadınlar oluşturuyor.
Twitter’da en çok konuşulan otomobil markası Tesla olurken, onu Mercedes-Benz,BMW,Nissan ve Ford izledi.
Twitter, otomobil tutkunlarının elektrikli araçlar hakkında konuşması için önemli bir platform haline geldi. Yalnızca bu yıl içinde (Ocak-Ağustos), en yeni elektrikli araç modelleri hakkında dünya çapında 20 milyondan fazla Tweet atıldı. Almanya, Fransa, Birleşik Krallık ve ABD’deki Twitter kullanıcıları, çevre dostu olma (yüzde 51), düşük işletme maliyetleri (yüzde 33) ve düşük gürültü kirliliği (yüzde 24) açısından elektromobilitenin başlıca avantajlarını görüyor. Aynı ankette Twitter’daki kişiler, elektrikli bir araç satın alırken gördükleri temel dezavantajlar olarak pil ömrü (yüzde 50), satın alma maliyeti (yüzde 45) ve menzil kaygısı (yüzde 42) olduğunu belirttiler.
Daha da önemlisi, Twitter’daki insanlar da satın alma niyetini gösteriyor: Bu pazarlardaki yaklaşık her saniye Twitter kullanıcısı (yüzde 49) bir elektrikli araç satın almanın “muhtemel” veya “çok muhtemel” olduğunu söylüyor. Karşılaştırıldığında, bu rakam Twitter’da olmayan ortalama bir İnternet kullanıcısı için sadece yüzde 33.
Apple yeni mağazasının açılış tarihini duyurdu
Apple bugün Apple Bağdat Caddesi’nin 22 Ekim Cuma günü açılacağını duyurdu. Yeni mağaza, Apple’ın Türkiye’deki üçüncü perakende satış mağazası olacak. Marka, İstanbul’un yaratıcı atmosferini yeni mağazasında özel bir Today at Apple programı ve Artırılmış Gerçeklik sergisi ile selamlayacak…
“Apple Bağdat Caddesi’nin açılışıyla, Türkiye’deki müşterilerimizle sahip olduğumuz derin ve uzun süreli ilişkilerimizi geliştirmekten heyecan duyuyoruz” diyen Apple’ın Perakende ve İnsanlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Deirdre O’Brien sözlerini şöyle sürdürdü, “Apple Bağdat Caddesi’nin açılışıyla daha da çok müşteriyle buluşmak ve bu müşterilere İstanbul’daki yeni evimizde Apple’ın en iyi ürün ve hizmetlerini sunmak için sabırsızlanıyoruz.”
Apple, açılışı kutlamak için şehre ve şehrin yaratıcı zihinlerine saygı duruşu niteliğindeki Perspektif İstanbul adlı altı haftalık bir Today at Apple programının lansmanını yapacak. 20 yerel sanatçının ev sahipliğinde gerçekleştirilecek bu seri, İstanbul’da yerel topluluklar için önemli konular ve değerler üzerinden yaratıcılık, kültür ve teknolojiyi bir araya getiren bir deneyim sunuyor. Katılımcılar, Murat Palta ile geleneksel minyatür çizimi ve illüstrasyonu, Magnum Photos fotoğrafçısı Sabiha Çimen ile görünmeyeni fotoğraflamayı ve görsel sanatçı Sinan Tuncay ile hareketli portre yaratmayı öğrenebilecekleri yüz yüze ve sanal atölye çalışmalarında yer alma şansına sahip olacak.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Alaattin Çakıcı |
2 | #BJKvSCP |
3 | AyşeÖzdoğanın ÇığlığınıDuyun |
4 | Batshuayi |
5 | Bülent Arınç |
6 | Ghezzal |
7 | Pjanic |
8 | Sergen |
9 | Beşiktaş |
10 | Nsakala |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | UEFA Avrupa Ligi |
2 | Şampiyonlar Ligi |
3 | Beşiktaş Sporting Lizbon |
4 | Barcelona |
5 | MTA |
6 | Manchester United |
7 | NBA |
8 | TÜSİAD |
9 | Ersan Saner |
10 | Spartak Moskova Leicester City |