2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemiye genç bakış
Haberler

Pandemiye genç bakış

Nafizcan Önder
26 Ağustos 2020
2 dk okuma

Pandemi dönemi herkeste bambaşka etkiler yaratırken, bu etkiler hemen her yerde yetişkinlerin perspektifiyle ve kendi problemleri üzerinden konuşuldu. Ebeveynler “Çocuklar evde çok sıkıldı” ya da “Uzaktan eğitim çok verimsiz” derken gençlerin pandemiye bakışı gündemde yer edinememişti. Araştırma Şirketi Areda Survey, 20 yaş altı gençlerin yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını döneminde neler hissettiğini araştırdı. Yapılan araştırmaya göre gençler en çok dışarda özgürce dolaşmayı ve arkadaşlarını özlerken, online eğitim sınıfta kaldı diyor.

14 Mayıs 2020 tarihleri arasında bin 369 gencin katıldığı araştırmada katılımcılara karantina döneminde geçirdikleri vakitten, online eğitime kadar çok sayıda soru yöneltildi ve dikkat çeken sonuçlar ortaya çıktı.

Sürekli aynı şeyleri yapmak gençlerin psikolojisini kötü etkiledi

“Sokağa çıkma yasağı hayatınızı nasıl etkiledi?” sorusunun yöneltildiği gençlerin yüzde 66,6’sı evde durmaktan çok sıkılırken, yüzde 66,1’i sürekli aynı şeyleri yapmanın psikolojilerini bozduğunu belirtti. Aynı zamanda yüzde 64,1’i ise, “Genç bir birey olarak hareketsiz kalmak beni yordu” yanıtını verdi.

Pandemiye genç bakış

“Dışarıda özgürce dolaşmayı özledik”

“Koronavirüs salgın süreci boyunca en çok neleri özlediniz?” diye sorulan araştırmada “Dışarıda özgürce dolaşabilmeyi” yanıtı yüzde 73,9 oranla en çok özlenen şeylerin başında yer aldı. Listede yüzde 72,4 ile ikinci sırada, “Arkadaşlarımla vakit geçirmeyi”, yüzde 49,8 ile “Sevdiklerimle kucaklaşmayı ve sarılmayı” ve yüzde 45 ile “Kafe ve restoranlara gitmeyi” yanıtları öne çıktı.

Gençler “dijital karantina”da

“Covid-19 salgını öncesini göz önünde bulundurduğunuzda evdeki zamanınızı nasıl geçiriyorsunuz?” sorusunda gençlerin ilk üç cevabı da “dijital” oldu. Anket sonuçlarına göre gençler pandemi öncesine kıyasla sosyal medyada yüzde 70 oranında daha fazla vakit geçirdiğini, yüzde 57 oranında daha çok oyun oynadığını ve yüzde 56 oranında ücretli film dizi izlediğini belirtti.

Sağlık Bakanlığı gençlerin güvenini kazandı

Araştırmada sorulan “Sağlık Bakanlığı’nın, koronavirüs salgını ile ilgili süreç yönetimini başarılı buluyor musunuz?” sorusuna yüzde 86,9 “Evet”, yüzde 13,1 “Hayır” yanıtını verdi.

Online eğitim sınıfta kaldı

Yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle sınıf ortamındaki eğitimlerin ertelenmesi, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) dijital ortamda uzaktan eğitim çalışmaları gençler tarafından beğenilmedi. 20 yaş altı öğrenci gençlerin yüzde 69,6’sı Pandemi döneminde internet üzerinden uygulanan eğitim sisteminden memnun değilken, yüzde 45,9’u internet üzerinden verilen eğitimi başarısız, yüzde 29,1’i ne başarılı ne başarısız bulduğunu ifade etti.

 

araştırma areda Covid-19 gençler
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
1 hafta önce
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Haberler
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sena Tufan
1 hafta önce
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Haberler
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Günseli ÖZEN
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.