31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemiye genç bakış
Haberler

Pandemiye genç bakış

Nafizcan Önder
26 Ağustos 2020
2 dk okuma

Pandemi dönemi herkeste bambaşka etkiler yaratırken, bu etkiler hemen her yerde yetişkinlerin perspektifiyle ve kendi problemleri üzerinden konuşuldu. Ebeveynler “Çocuklar evde çok sıkıldı” ya da “Uzaktan eğitim çok verimsiz” derken gençlerin pandemiye bakışı gündemde yer edinememişti. Araştırma Şirketi Areda Survey, 20 yaş altı gençlerin yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını döneminde neler hissettiğini araştırdı. Yapılan araştırmaya göre gençler en çok dışarda özgürce dolaşmayı ve arkadaşlarını özlerken, online eğitim sınıfta kaldı diyor.

14 Mayıs 2020 tarihleri arasında bin 369 gencin katıldığı araştırmada katılımcılara karantina döneminde geçirdikleri vakitten, online eğitime kadar çok sayıda soru yöneltildi ve dikkat çeken sonuçlar ortaya çıktı.

Sürekli aynı şeyleri yapmak gençlerin psikolojisini kötü etkiledi

“Sokağa çıkma yasağı hayatınızı nasıl etkiledi?” sorusunun yöneltildiği gençlerin yüzde 66,6’sı evde durmaktan çok sıkılırken, yüzde 66,1’i sürekli aynı şeyleri yapmanın psikolojilerini bozduğunu belirtti. Aynı zamanda yüzde 64,1’i ise, “Genç bir birey olarak hareketsiz kalmak beni yordu” yanıtını verdi.

Pandemiye genç bakış

“Dışarıda özgürce dolaşmayı özledik”

“Koronavirüs salgın süreci boyunca en çok neleri özlediniz?” diye sorulan araştırmada “Dışarıda özgürce dolaşabilmeyi” yanıtı yüzde 73,9 oranla en çok özlenen şeylerin başında yer aldı. Listede yüzde 72,4 ile ikinci sırada, “Arkadaşlarımla vakit geçirmeyi”, yüzde 49,8 ile “Sevdiklerimle kucaklaşmayı ve sarılmayı” ve yüzde 45 ile “Kafe ve restoranlara gitmeyi” yanıtları öne çıktı.

Gençler “dijital karantina”da

“Covid-19 salgını öncesini göz önünde bulundurduğunuzda evdeki zamanınızı nasıl geçiriyorsunuz?” sorusunda gençlerin ilk üç cevabı da “dijital” oldu. Anket sonuçlarına göre gençler pandemi öncesine kıyasla sosyal medyada yüzde 70 oranında daha fazla vakit geçirdiğini, yüzde 57 oranında daha çok oyun oynadığını ve yüzde 56 oranında ücretli film dizi izlediğini belirtti.

Sağlık Bakanlığı gençlerin güvenini kazandı

Araştırmada sorulan “Sağlık Bakanlığı’nın, koronavirüs salgını ile ilgili süreç yönetimini başarılı buluyor musunuz?” sorusuna yüzde 86,9 “Evet”, yüzde 13,1 “Hayır” yanıtını verdi.

Online eğitim sınıfta kaldı

Yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle sınıf ortamındaki eğitimlerin ertelenmesi, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) dijital ortamda uzaktan eğitim çalışmaları gençler tarafından beğenilmedi. 20 yaş altı öğrenci gençlerin yüzde 69,6’sı Pandemi döneminde internet üzerinden uygulanan eğitim sisteminden memnun değilken, yüzde 45,9’u internet üzerinden verilen eğitimi başarısız, yüzde 29,1’i ne başarılı ne başarısız bulduğunu ifade etti.

 

araştırma areda Covid-19 gençler
1 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
2 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
3 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
5 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
Güncel Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
Haberler
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Sena Tufan
7 gün önce
adidas, Türkiye Futbol Federasyonu’nun resmi futbol topu sponsoru oldu
Haberler
adidas, Türkiye Futbol Federasyonu’nun resmi futbol topu sponsoru oldu
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Haberler
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Nafizcan Önder
29 Haziran 2025
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
20 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.