5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemide yerel esnaf güçlendi, komşuluklar gelişti
Haberler

Pandemide yerel esnaf güçlendi, komşuluklar gelişti

Nafizcan Önder
13 Ekim 2020
2 dk okuma

Mastercard tarafından Türkiye’nin de dahil olduğu 16 ülkede yapılan araştırma yerel işletmelerin öneminin her geçen gün daha da arttığını gösteriyor. Buna göre tüketicilerin yüzde 86’sı alışverişlerini tanıdık/bildik yerden yapmayı tercih ediyor.

Koronavirüs ile kısıtlanan seyahatler komşulukları yeniden canlandırırken, yerel işletmelerin de önemini artırdı. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yerel işletmelerin gelişimine destek veren Mastercard’ın araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 86’sı bildiği işyerlerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Alışverişlerinde yerel mağazaları tercih edenlerin yüzde 77’si COVID-19 salgını bitse de aynı yerden alışveriş yapmaya devam edeceğini ifade ediyor. Sağlık endişeleri ile uzak yerlere gitmek istemeyenler mahallelerini yeniden keşfetmeye başladı.

Mahalle yeniden keşfediliyor

Mahalle ile olan bağın artması komşulukları ve karşılıklı güveni de artırdı. COVID-19 kısıtlamalarıyla beraber mahallelerinde yeni mağaza keşfettiklerini söyleyenlerin oranı yüzde 80 olurken, yüzde 75’lik bir kesim yerel esnafın önerilerine saygı duyduğunu belirtiyor. Geçtiğimiz yıla oranla, komşularına selam verenlerin oranı yüzde 64 olurken, her 4 kişiden 1’i komşusunun yedek anahtarını taşıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 46’sı komşularının online siparişlerini teslim alıp, ilettiğini belirtirken, yine komşularıyla aynı WhatsApp grubunda buluşanların oranı ise yüzde 24 seviyesinde.

Pandemide yerel esnaf güçlendi, komşuluklar gelişti

Yerel mağazaların tercih edilmesindeki en önemli etkenlerin başında yüzde 56 ile kolay ve hızlı erişim geliyor. Her 2 kişiden 1’inin büyük marketlerdeki kuyruğa girmek istemediğini belirttiği çalışmada 3 kişiden 1’i ise ulaşım kısıtlamaları sebebiyle yerel mağazaları tercih ettiğini söylerken, yerel işletmelerin ürünlerinin daha kaliteli / kıymetli olduğunu ifade edenlerin oranı ise yüzde 32 seviyesinde.

Eş-dost tavsiyesi önemli

 

Pandemide yerel esnaf güçlendi, komşuluklar gelişti

Harcamalarını kendi semtinde yapanlar için de “kolaylık” yüzde 61 ile ilk sırada yer alıyor. Tüketicilerin yüzde 49’u “yerel işletmelerin toparlanmasına destek olmak” amacıyla yereli tercih ederken, esnafla kurduğu dostluk ve işletmenin herhangi bir gruba bağlı olmaması yüzde 37 ile üçüncü sırada geliyor. Yerel esnafın tercih edilmesinde eş-dost tavsiyesi yüzde 33 olarak ölçülürken, bu mağazalarda satılan ürünlerin daha kaliteli / kıymetli olduğunu ifade edenlerin oranı da yüzde 33 seviyesinde.

 

komşuluk Mastercard pandemi yerel esnaf yerele destek
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Haberler
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Sena Tufan
1 hafta önce
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Nafizcan Önder
2 gün önce
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.