12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler

Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 

Sena Tufan
4 hafta önce
3 dk okuma

Kaspersky, 1 Nisan 2024’ten 31 Mart 2025’e kadar popüler Z kuşağı oyunları görüntüsü altına gizlenmiş kötü amaçlı veya istenmeyen dosyaları indirmek için 19 milyondan fazla girişim olduğunu tespit etti. Bu girişimlerin 47 bin 800’den fazlası Türkiye’de kaydedildi ve yine Türkiye bu tür olaylardan en çok etkilenen ülkelerden biri oldu. GTA, Minecraft ve Call of Duty’nin en çok istismar edilen oyunlar arasında yer alması ise, siber suçluların hedeflerine ulaşmak için oyunlara dair ilgiyi aktif olarak takip ettiğini gösteriyor.

Z kuşağı diğer tüm kuşaklardan daha fazla oyun oynuyor. Üstelik sadece daha fazla değil, farklı şekillerde oynuyor… Oyunlarla ilgili harcamalarda X ve Y kuşaklarını geride bırakan Z kuşağı, birkaç favori oyuna bağlı kalmak yerine viral akımları ve yeni deneyimleri takip ederek çok sayıda oyun arasında geçiş yapıyor. Ancak aynı dürtüsel davranışlar ve çeşitliliğe olan açıklık, siber suçluların oyuncuların alışkanlıklarını ve güvenlerini istismar etmesi sonucunu da doğuruyor. Örneğin, rapor edilen dönem boyunca dünya çapında 400 binden fazla kullanıcı bu gibi tehditlerden etkilendi.

20 oyun incelendi

Yeni yayınlanan raporun bir parçası olarak Kaspersky uzmanları, GTA, NBA ve FIFA’dan The Sims ve Genshin Impact’e kadar Z kuşağı arasında en popüler 20 oyun adını aramalarda anahtar kelimeleri olarak kullanarak derinlemesine bir analiz gerçekleştirdi. Çalışma, 2024’ün ikinci çeyreğinden 2025’in birinci çeyreğine kadar olan dönemi kapsarken, Mart 2025 en yoğun ay olarak öne çıktı ve bu dönemde 1 milyon 842 bin 370 saldırı girişimi kaydedildi.

GTA V on yıldan uzun bir süre önce piyasaya sürülmesine rağmen, Grand Theft Auto serisinin açık dünya modlama yetenekleri ve gelişen çevrimiçi topluluğu nedeniyle en çok istismar edilen oyunlardan biri olmaya devam ediyor. Kaspersky toplamda, GTA serisiyle ilgili içeriklerin arkasına gizlenmiş dosyalardan oluşan 4 milyon 456 bin 499 saldırı girişimi tespit etti. GTA VI’nın 2026’da merakla beklenen çıkışıyla birlikte uzmanlar bu tür saldırılarda potansiyel bir artış olacağını tahmin ediyor. Siber suçluların sahte yükleyiciler, erken erişim teklifleri veya beta davetiyeleri dağıtarak bu heyecandan faydalanacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Minecraft, geniş modlama ekosistemi ve Z kuşağı oyuncuları arasında süregelen popülerliği sayesinde 4 milyon 112 bin 493 saldırı girişimi ile ikinci sırada yer aldı. Call of Duty ve The Sims sırasıyla 2 milyon 635 bin 330 ve 2 milyon 416 bin 443 saldırı girişimiyle onu takip etti. Modern Warfare III gibi rekabetçi CoD sürümleri etrafında dolanan hilelere ve kırılmış sürümlere olan talep kötü niyetli faaliyetleri körüklerken, özel içerik veya yayınlanmamış genişleme paketleri arayan The Sims hayranları yanlışlıkla mod veya erken erişim şeklinde sunulan zararlı dosyaların kurbanı olabiliyor.

Saldırıların amacı çeşitlilik gösteriyor

Bu tür saldırıların sonucunda kullanıcıların cihazlarına ek zararlı programlar yükleyebilen indiricilerden, parolaları çalan, etkinlikleri izleyen, saldırganlar için uzaktan erişim sağlayan veya fidye yazılımı dağıtan Truva atlarına kadar çeşitli türlerde istenmeyen veya kötü amaçlı yazılımlar bulaşabiliyor. Bu saldırıların hedefleri çeşitlilik göstermekle birlikte genellikle ortak amaç, Dark Web’de veya kapalı forumlarda satmak üzere oyun hesaplarını çalmak şeklinde ortaya çıkıyor.

Kaspersky Global Araştırma ve Analiz Ekibi uzmanları, ele geçirilmiş oyun hesapları ve imajları satan reklamlar için darknet pazar yerlerini ve kapalı platformları analiz etti. Araştırma, bu tür tekliflerin yalnızca darknet’te değil, normal kapalı forumlarda ve Telegram kanallarında da giderek arttığını, durumun bu ve benzeri yasadışı varlıkları her zamankinden daha görünür ve erişilebilir hale getirdiğini gösteriyor.

Erişilebilir küresel pazarların parçası haline geldi

Bu durum, oyun hesaplarının ve dijital eşyaların çalınmasının artık niş siber suç çevreleriyle sınırlı olmadığını, daha açık çevrimiçi alanlara yayılmaya başladığını gösteriyor. Çalıntı hesapları satmak veya satın almak için giriş engelleri önemli ölçüde azalıyor. Bir zamanlar teknik veya yeraltına özgü olan uygulamalar hızlı, erişilebilir küresel pazarların parçası haline geldi. Artık özel bir Telegram kanalına katılmak ve nadir görünümler, yüksek rütbeli hesaplar ve premium oyun içi öğelere erişim sunan yüzlerce listeye erişmek sadece birkaç tıklamaya bakıyor. Oyuncular için bunlar hesap kaybetme veya yeniden satılma riskinin artık nadir bir olay değil, ana akım bir tehdit olduğu anlamına geliyor.

Kaspersky, bu sorunu çözmek için özellikle Z kuşağı oyuncuları için hazırlanan “Case 404” adlı interaktif bir çevrimiçi oyun başlattı. Bu siber dedektiflik macerasında oyuncular, gerçek dijital tehditlerden esinlenen kurgusal vakalara dalarak oyunlarda yaygın olan dolandırıcılıkları, kimlik avı girişimlerini ve hesap ele geçirme taktiklerini nasıl tespit edeceklerini öğreniyor. Kaspersky, “Case 404” ile sadece farkındalığı artırmakla kalmıyor, aynı zamanda oyuncuları sevdikleri uğraşları yaparken güvende kalmalarını sağlayacak bilinç ve becerilerle donatıyor. Oyunu tamamlayanlar Kaspersky Premium‘da indirim kazanarak oyun ve dijital hayatlarını korumak için güvenilir araçlar elde ediyor.

Kaspersky, oyunları güvenli bir şekilde oynamak için aşağıdakileri öneriyor:

  • Kaspersky’nin Z kuşağı için özel olarak tasarladığı “Case 404” adlı interaktif çevrimiçi oyuna göz atın.
  • Oyunları, modları ve araçları yalnızca resmi kaynaklardan indirin. Nadir görünümler veya ücretsiz bonuslar vaat etseler bile torrentlerden, üçüncü taraf web sitelerinden, forumlarda ve sohbetlerde paylaşılan bağlantılardan kaçının.
  • Eşantiyonlara şüpheyle yaklaşın. Bir web sitesi veya mesaj gerçek olamayacak kadar iyi bir şey teklif ediyorsa (ücretsiz para birimi veya efsanevi teçhizat gibi), muhtemelen gerçek değildir. Özellikle de giriş bilgilerinizi istiyorsa.
  • Her oyun ve e-posta hesabı için güçlü, benzersiz parolalar kullanın. Kaspersky’nin sunduğu parola yöneticisi, bu parolaları oluşturmanıza ve güvenli bir şekilde saklamanıza yardımcı olur.
  • Özellikle Steam, Epic Games ve Discord gibi platformlarda mümkün olan her yerde iki faktörlü kimlik doğrulamayı (2FA) etkinleştirin.
  • URL’leri dikkatlice kontrol edin. Kimlik avı siteleri genellikle gerçek sitelerle neredeyse aynı görünür. Ancak küçük yazım hataları veya sahte alt alanlar kullanır.
  • Arkadaşlarınızla bile hesaplarınızı veya giriş bilgilerinizi paylaşmayın. Paylaşılan erişim genellikle kasıtsız teşhir veya hırsızlığa yol açar.

Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı

featured Kaspersky
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?
Yiyecek içecek markaları neden “lip balm” çıkarıyor?
"Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
Haberler
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.