Pandemi döneminin yükselen markaları!

Covid 19 tüm dünyayı korku,endişe ve bilinmezlikle sararken, pek çok sektör yıllık gelir planlamalarının gerisinde kaldı. Ancak  pandemi dönemi kimi markalar içinse uzun zamandır verdikleri emeğin karşılığını aldıkları bir sürece dönüştü. Peki pandeminin öne çıkardığı markalar hangileri oldu?

Virüsün yayılmasını engellemek için sokağa çıkmamaya özen gösterdiğimiz günlerde, en temel ihtiyaçlarımızı karşılayabilmemiz için sanal market uygulamaları adeta can simidi gibi imdadımıza yetişti. Bu dönemde büyük bir özveri ile çalışan Migros Sanal Market, Getir, Banabi ve istegelsin bilinirliğini ve kullanılırlığını büyük oranda arttırdı.

Migros Sanal Market

1997 yılından beri hizmet veren Migros Sanal Market bu süreçte evlere teslim ettiği sipariş sayısını 3 katına çıktı.

Getir

Tüketici bu dönemde, Getir’i normal market alışverişi olarak konumlandırdı. Getir’in indirme oranı yüzde 60, sepet tutarları yüzde 50, iş hacmi ise yüzde 65 artış gösterdi.

Banabi

Yemeksepeti’nin hızlı teslimat uygulaması Banabi’de de koronavirüs günlerinde tek seferde verilen siparişlerdeki ürün adedinde ciddi bir artış yaşandı. Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, dolaylı olarak ürün adetinin artışından kaynaklı ortalama sepet tutarında da meydana gelen bu artışın, kullanıcıların siparişlerini toplu olarak vermeyi tercih etmelerinden kaynaklı olduğunu söylüyor.

istegelsin

İstegelsin Genel Müdürü Sedat Yıldırım: “İlk vakanın Türkiye’de görülmesiyle birlikte satışlarımızda yüzde 80 oranında bir artış oldu. Bu yoğun ilgiyi karşılamak ve iyi hizmet verebilmek için teslimat ekibi ailemize 100 kişiyi daha alarak büyüttük” diyor.

Sosyal izolasyonun hüküm sürdüğü günlerde herkesin görüşmelerine ve iletişimine kaldığı yerden devam edebilmesini sağlayan online konferans platformları da hayatımızın bir parçasına dönüştü. Evden çalışan ya da uzaktan eğitim görenlerin kurtarıcısı Zoom ve Microsoft Teams oldu.

Zoom

2011 yılından beri var olan Zoom bu dönemde en çok öne çıkan markalardan biri olmayı başardı. Zoom, geçen mali yılın ilk çeyreğinde 122 milyon dolar olan gelirini bu senenin aynı döneminde 328 milyon dolara çıkarttı. Şirketin geçen yıl şubat-nisan arası dönemde 198 bin dolar olan kârı, bu sene 136 katına çıkarak tam 27 milyon dolar olarak gerçekleşti. Zoom’un bu mali yıldaki toplam gelir beklentisi ise 1.8 milyar dolar.

Microsoft Teams

Microsoft Teams’in günlük kullanıcı sayısı pandemi sürecinde 75 milyonu geçti. Mart ayından önce günlük 44 milyon aktif kullanıcısı bulunan Microsoft Teams, kullanıcı sayısını yüzde 70 oranında artırmış oldu.

Tüm dünya olarak artık evlerimizde çok daha fazla vakit geçirmeliydik ve üstelik bunu eğlenceli bir hale getirmek istiyorduk. Bu noktada imdadımıza online yayın platformları yetişti. Bu dönemde Netflix, BluTv ve Puhutv büyük bir ivmeyle büyüdü.

Netflix

Pandemi döneminde Netflix‘in toplam abone sayısı 15,8 milyon artışla 182,9 milyona ulaştı. Firma salgından önce yaptığı tahminde 2020 yılı ilk çeyreği için 7 milyon abone bekliyordu.

BluTv

BluTV İçerik Direktörü Deniz Şaşmaz Oflaz 12 Mart tarihinden itibaren BluTV’nin günlük yeni üye sayısının yüzde 100 oranında, kişi başı izleme süresinin ise yüzde 51 arttığını belirtiyor.

PuhuTv

İzleyicilerin aklına “Şahsiyet” ve “fi” gibi yapımlarla kazınan Puhutv’de ise 14-17 Mart döneminde yüzde 104’lük trafik artışı meydana geldi. Puhutv’de gerçek izleyici erişimleri 17 Mart’ta en yüksek değerine ulaşarak 400 bini aştı.

Pandemi sürecinde e-ticaret platformları pek çok perakendeci için bir çıkış yolu olurken, tüketicilerin de “sık kullanılanları” arasında yer aldı. Öyle ki sektörde, yüzde 171 büyüme gerçekleşti. E-ticaret platformları arasında ülkemizde öne çıkan markalar ise Trendyol, Hepsiburada oldu.

Trendyol

2009 yılında hayatımıza giren ve pandemi sürecinden önce de hayli popüler olan Trendyol‘da, Mart ayı itibariyle bir önceki aya göre ilk defa alışveriş yapan tüketici sayısı 2 katın üzerine çıktı.

Hepsiburada

Bu dönemde 25 milyonu aşan ürün çeşidi ve aylık 150 milyonun üzerinde ziyarete ev sahipliği yapan Hepsiburada, Gebze Akıllı Operasyon Merkezi, Hepsijet Lojistik ve Hepsiexpress Cebindeki Market birimlerindeki operasyon ve dağıtım ağında görevlendirmek üzere 2020 sonuna kadar 5 bin kişilik bir ek istihdam sağlayacağını açıkladı.

İLGİLİ HABERLER