Panda nasıl agresifleşti?

Panda, Magic kategorisindeki ürünleri için yayına soktuğu yeni reklam kampanyasıyla rakiplerini kızdıracağa benziyor. İğneleyici ve sarkastik bir dille rakip dondurma markalarına gönderme yapan Panda’nın yeni kampanyası, hem konvansiyonel  hem de sosyal medyada çoktan tartışılmaya başlandı. Abartılı dondurma reklamlarının ti’ye alınarak, lezzet unsurunu ön plana çıkarıldığı ve “Çünkü gerçek, yaşadığındır” mottosuyla gerçek dondurma lezzetinin müşterilere vaat edildiği Panda Magic’in yeni reklam kampanyası, Vietnam ajansı imzasını taşıyor.

Son dönemde geleneksel ve dijital mecralarda hayata geçirdiği reklam kampanyalarıyla dikkat çeken Panda, ses getirecek bir reklam filmini daha yayına soktu. Portföyünde bulunan Magic ürünü için hazırladığı yeni ve eğlenceli kampanya filmiyle izleyicilere seslenen Panda, rakiplerini kızdıracağa benziyor. Kampanya filmi, herhangi bir dondurma reklamının çekildiği reklam setinden yola çıkıyor. Çekilen reklamın başrol oyuncusu kadın, set arasında elinde tuttuğu maket dondurmayı bir kenara fırlatarak, “gerçek dondurma” talebinde bulunuyor. Ardından başrol oyuncusuna “Panda Magic” ikram ediliyor. Başrol oyuncusu büyük hazla dondurmayı tattığı sırada “Gerçek yaşadığındır” sloganı ekranda beliriyor ve film sona eriyor. Dondurma reklamlarında sunulan abartılı dünyayı ti’ye alan konusuyla dikkat çeken kampanya, yayınlandığı an itibariyle sosyal medyaki gündem konularından biri haline geldi. Biz de Marketing Türkiye olarak Panda’nın yeni kampanyasının oluşum sürecini ve perde arkasını Panda Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Bahar ve Ajansı Kurucu Ortağı ve Kreatif Direktörü Gürkan Günaydın konuştuk.

Kampanya dilimiz oldukça sakin

Kampanyanın pazarlama stratejisi ve hedefleri ile ilgili sorumuzu cevaplayan Panda Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Bahar, Magic kategorisindeki ürün çeşitlerinin farkındalığını artırmak istediklerini ve tüketicinin ilgisini bu yöne çekmeyi hedeflediklerini söylüyor. Kampanya ile ilgili ajansa bu doğrultuda brief verdiklerini ifade eden Bahar, “Hedefimiz 20 yıldır Panda güvencesi ile portföyümüzde yer alan Magic ürünlerimizin markanın bilinirliğini yükseltmek ve dikkat çekmekti. Kesintisiz olarak iletişimine devam ettiğimiz Stix ve Sen & Ben ürünleri ile beraber bundan sonraki dönemlerde Magic ailesi için de çalışmalarımız devam edecektir” diyor.

“Kampanya sürecimizin henüz başındayız” diyen Bahar, televizyon ve dijital kanallarda başlayan kampanya sürecinin diğer mecralarda da devam edeceğini ve yaz aylarında iletişim faaliyetlerinin süreceğini belirtiyor. Kampanyanın rakip markalara iğnelediği ve agresif bir dil kullanıldığı yorumlarına da cevap veren Bahar, şöyle devam ediyor: “Kampanya dilimiz aslında oldukça sakin. Amacımız dondurma severlere gerçek hayattan kesitler vermek ve Magic ürünümüz ile isteklerine cevap vermeye çalışmak oldu.”

Kampanyanın yarattığı etkiyle ilgili sorumuzu da cevaplayan Bahar, geri dönüşlerin beklenilen düzeyin üzerinde gerçekleştiğini sözlerine ekleyerek, “Televizyon ve dijital kanallarda gösterilen yoğun ilgi sayesinde organik bir büyüme sürecine girdik. Önümüzdeki dönemlerde de kampanyayı destekleyecek birçok aktivite hazırlamayı planlıyoruz” diyerek sözlerini noktalıyor.

“Hedefe ulaştık”

Kampanyanın yaratıcı yönünde bulunan Vietnam Ajansı Kurucu Ortağı ve Kreatif Direktörü Gürkan Günaydın, “Markadan Magic ürün portföyünün farkındalığını arttırarak içeriği ve tadı hakkında merak uyandırmak gerektiği yönünde bir brief aldık” diyerek sözlerine başlıyor. Ses getirecek, ilgi çekici, fark edilir ve fark yaratacak bir kampanya yaratmayı amaçladıklarını söyleyen Günaydın, “Günün sonunda reklam filmimiz ile hedefimize ulaştığımızı düşünüyoruz” diyor.

Günaydın, kampanyaya ilk olarak rakip analizleriyle başladıklarını anlatıyor. “Rakiplerin analizinden sonra mevcut kategorinin güçlü yönlerini masaya yatırdık” diye devam eden Günaydın, tat odaklı bir yaratıcı süreç tasarladıklarını belirtiyor. Günaydın, kampanya ile ilgili yaratıcı süreci şöyle aktarıyor: “Hayatın gerçekleri ve dondurmanın bir dondurmadan ne kadar fazla olabileceğini düşünürken, üründen iyi bir tat beklediğimizi ve ürünümüzün de bunu çok iyi karşıladığını gördük. Fazlalıkları atıp tada odaklandık ve kampanya sürecini bu şekilde yürüttük.” Kampanya dili ile ilgili sorumuza “Kendinden emin bir dil ile ürüne duyduğumuz güvenimizi vurgulayacak sakin ama kendimizi de içeren alaycı, ironik ve iğneleyici bir dil tutturmayı hedefledik” diyerekcevap veriyor, Günaydın.

KAMPANYA KÜNYESİ:

Reklam veren: Has Gıda A.Ş.

Reklam veren Temsilcisi: Has Gıda A.Ş.

Reklam Ajansı: Vietnam

Yaratıcı Yönetmen: Gürkan Günaydın

Yaratıcı Grup Direktörü: Rıza Çankaya

Yaratıcı Grup: Erdem Güngör, Ayberk Çınar, Onur Evin, Hasan Çalışkan, Umut Kısa, Aslı Sevim

Müşteri İlişkileri: Melike Karamehmetoğlu

Ajans Prodüktörü: Begüm Baran

Yönetmen: Ozan Açıktan

Görüntü Yönetmeni: Yon Thomas

Yapım Şirketi: Ptt

Yapımcı: Işıl Ege, Tunay Vural

Post Prodüksiyon Şirketi: Abt

Haber: Sercan Meriç 

 

İLGİLİ HABERLER