5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”
Haberler

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

Nafizcan Önder
29 Temmuz 2023
3 dk okuma

Karavan tatili tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de son dönemde en çok tercih edilen seçenekler arasına girdi. Pandemi sürecinde daha sakin ve kalabalıktan uzak alternatif arayışına girilmesiyle birlikte karavana olan talep artmıştı. Bugünse otel ve tatil yörelerindeki ev kiralarındaki artış tatilciler için karavan seçeneğini yeniden popüler hale getirdi. Türkiye otomobil piyasasının önde gelen online pazar yeri arabam.com’un 2 bin 446 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma, daha ekonomik olması nedeniyle tatilde konaklama için karavana yönelme eğilimindeki artışı rakamlarla ortaya koyuyor.

Neden karavan?

arabam.com’un araştırmasında yer alan, “Karavan tatili düşünmenin temel nedeni ne?” sorusunun cevaplarında “Otellerin pahalı olması” seçeneği yüzde 36 ile ilk sırada yer alırken, “doğa ile iç içe olmak” yüzde 34 ile ikinci, “özgürlük duygusu” yüzde 29 ile üçüncü sırada yer alıyor.

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

Karavancıların gözdesi Ege kıyıları

Anketi yanıtlayanların yüzde 19’u ilkbaharda karavan tatili yapmayı tercih ederken yüzde 61.1’i yaz, yüzde 17’si sonbahar ve yüzde 3’ü de kış cevabını veriyor.

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

“Karavan konforu için olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?” sorusu yöneltildiğindeyse yüzde 44.1’i duş, tuvalet ve yatak gibi temel ihtiyaçları ilk sıraya koyarken, mutfak yanıtını verenlerin oranı yüzde 19.2 olarak araştırma raporuna yansıyor.

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

“Karavanla en çok gitmek istediğiniz destinasyon neresi?” sorusu karşısında ise katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) Ege kıyılarını tercih ettiğini dile getiriyor. Akdeniz yüzde 23 ile ikinci, Karadeniz ise yüzde 15 ile üçüncü sırada.

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

Ücretsiz alanlar aranıyor

arabam.com’un araştırmasında, “Karavan tatili için hangisini tercih edersiniz?” sorusuna yüzde 63 ile ücretsiz alanlar, yüzde 37 ile ücretli karavan parkları yanıtı veriliyor. 

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

Katılımcılar arasında karavan almayı düşünenlerin oranı yüzde 56 olurken, kiralamayı düşünenlerin oranı yüzde 45’te kılıyor. 

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

Karavan ilanları yükselişte!

Araştırmaya göre; arabam.com’da yer alan karavan ilanlarının toplam ilanlar içindeki oranı Ocak 2022’den Temmuz 2023’e kadar geçen 1.5 yıllık sürede aralıklarla da olsa artış eğiliminde. 2023’ün Ocak ayında karavan ilanlarının toplam ilan içindeki oranı yüzde 0,18 olurken, bu oran Temmuz 2023’te yüzde 0.37 olarak gerçekleşti.

“Tüketici karavan satın alma eğiliminde”

arabam.com CEO’su Arda Ayvaz, araştırma sonuçlarının bu yaz konaklama tercihinde karavan seçeneğini ön plana çıkmaya başladığını belirterek “İlan sayılarımıza ve anketimize verilen cevaplara bakıldığında görülüyor ki; tatilciler otel ve ev kiralama fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle karavan satın alma eğilimine girdi. Ekonomi her alanda olduğu gibi burada da belirleyici unsur oldu. Araştırmamızda yer alan ‘Karavan konforu için olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?’ sorusuna katılımcıların yüzde 44.1’inin verdiği; ‘duş, tuvalet ve yatak gibi temel ihtiyaçlar’ yanıtı, karavanın sunduğu avantajları göstermesi açısından önemli. Doğayla iç içe, özgürlüğün tadına vararak ekonomik tatil yapmak isteyenlerin karavan ilanlarını gözden geçirmesinde fayda var” dedi.

Türkiye’nin plaj çantasında neler var?

featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bundle kullanıcıları Marketing Türkiye okumayı seviyor!
Haberler
Bundle kullanıcıları Marketing Türkiye okumayı seviyor!
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
4 gün önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Sena Tufan
4 hafta önce
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.