23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ödeme sistemlerinde modernizasyon zamanı!
Haberler

Ödeme sistemlerinde modernizasyon zamanı!

İrem Alimoğlu
18 Ocak 2025
2 dk okuma

KPMG, dünya çapında finans ve perakende sektörlerinin ödeme sistemlerini modernleştirme trendine nasıl uyum sağladığını ele alan “Ödemelerin Geleceği” raporunu yayımladı. Rapora göre finansal kuruluşların yüzde 90’ından, perakendecilerin de yüzde 80’inden fazlası şu anda ödeme sistemlerini modernize etme çalışmaları yürütüyor veya bu yönde planlar yapıyor.

Teknoloji dünyasındaki hız, ödeme sistemlerinin modernleşmesini de artık bir zorunluluk haline getirdi. Hem şirketler hem de tüketiciler güvenli, hızlı ve kesintisiz bir ödeme deneyimi bekliyor ve ödeme yöntemlerinde her zamankinden daha fazla seçenek sunulmasını istiyor.
 
KPMG de dünya çapında iki sektörün ödeme sistemlerini modernleştirme sürecine nasıl uyum sağladığını ele alan “Ödemelerin Geleceği” raporunu yayımladı. Raporda hem yeni ödeme çözümleri ve işlevler geliştirmeye odaklanan finansal kuruluşların hem de müşterilere mağazada ve çevrimiçi olarak çeşitli ödeme seçenekleri sunmak zorunda kalan perakendecilerin kaydettiği ilerlemeler inceleniyor.
 
Her iki sektörün de ödemelerde modernizasyonun önemini kavradığını ortaya koyan raporda yer verilen küresel ankete göre, finansal kuruluşların yüzde 90’ından fazlası şu anda ödeme sistemlerini modernize etme çalışmaları yürütüyor veya bu yönde planlar yapıyor. Perakendecilerin ise yüzde 80’inden fazlası benzer şekilde hareket ediyor.
 
Raporda finansal kuruluşlara dair öne çıkan veriler şöyle:

  • Finansal kuruluşların yüzde 93’ü ödeme modernizasyonuna yönelik bir program başlatmayı planlıyor ya da halihazırda yürütüyor. Kurumların yüzde 74’ü bu çalışmalara yakın gelecekte başlamayı hedefliyor, yüzde 19’u ise modernizasyon çalışmalarına çoktan başlamış durumda.
  • Finansal kuruluşların yüzde 3’ü mevcut teknoloji altyapısı, ikna edici bir iş gerekçesinin bulunmaması ve bütçe kısıtlamaları nedeniyle bu adımı atamadıklarını belirtiyor. Geriye kalan yüzde 4’ü ise modernizasyon çalışmalarını tamamladıklarını ve şimdilik yeni bir girişime ihtiyaç duymadıklarını ifade ediyor.
  • Finansal kuruluşların yüzde 17’si son altı ay içinde modernizasyon çalışmalarını tamamlamış olsa da büyük bir kısmı yakın gelecekte yeni modernizasyon projelerine başlamayı planlıyor.

Perakende sektöründen öne çıkanlar ise şöyle:

  • Perakende sektöründe de ödeme modernizasyonuna ilgi oldukça yüksek. Bu sektördeki kuruluşların yüzde 87’si ya bir modernizasyon programı başlatmayı planlıyor ya da halihazırda başlatmış durumda.
  • Ödeme modernizasyonunu başlatmayı planlamayan perakendecilerin yüzde 13’ü de iki gruba ayrılıyor: İlk grup (yüzde 6), mevcut teknoloji altyapısı ve ikna edici bir iş gerekçesinin eksikliği nedeniyle modernizasyona şu an için ihtiyaç duymadığını belirtiyor. İkinci grup (yüzde 7) ise ödeme modernizasyon çalışmalarını tamamladıklarını ve yakın gelecekte yeni projelere ihtiyaç duymadıklarını söylüyor.

“Ödeme sistemlerinde modernleşme yarışı hız kazandı”

Ödeme sistemlerinde modernizasyon zamanı!
Sinem Cantürk
KPMG Türkiye Fintech ve Dijital Finans Lideri

Rapor sonuçlarını değerlendiren KPMG Türkiye Fintech ve Dijital Finans Lideri Sinem Cantürk, “Ödeme sistemlerindeki sürekli yenilikler, düzenleyici değişiklikler ve müşteri talepleri, finansal kuruluşlar ve perakendecilerde dönüşüm süreçlerini tetikledi ve ödeme sistemlerinde modernleşme yarışı hız kazandı” diyor ve şöyle devam ediyor:
 
“Günümüzde ödeme modernizasyonu sürekli bir süreç haline dönüşmüş durumda. Kuruluşlar, müşteri ve piyasa taleplerine ayak uydurabilmek için bu dönüşümü sürdürmeye aralıksız devam ediyor. Modernizasyon doğru şekilde gerçekleştirildiğinde ise birçok avantaj sunuyor. Müşteriler için daha iyi bir deneyim sağlamanın yanı sıra, güçlü bir rekabet avantajı da ortaya çıkarıyor. Bu büyük avantajlar organizasyonları daha geniş kapsamlı ödeme modernizasyon projelerine yönlendiriyor. Günümüzde birçok finansal kuruluş ve perakendeci; ödeme işleme, teknoloji altyapısı, güvenlik ve uyumluluk gibi konularda uzman desteği arıyor. Bulut teknolojisi, yapay zeka ve kuantum bilişim gibi hızla gelişen yenilikler, bu taleplere karşılık vermek için heyecan verici fırsatlar sunsa da modernleşme sürecini daha da karmaşık hale getiriyor.”
 

İşte 2025’te öne çıkacak ödeme trendleri!

featured kpmg
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon’da büyük dönüşüm: 30 bin kişilik işten çıkarma dalgası kapıda
Haberler
Amazon’da büyük dönüşüm: 30 bin kişilik işten çıkarma dalgası kapıda
İrem Alimoğlu
28 Ekim 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.