Nisan ayının en dikkat çeken global iletişim kampanyaları…

PlayStation’yen Burger King çıktı

Şüphesiz oyun oynarken yemek yemek, oyun zevkini ikiye katlıyor. Bu içgörüden hareket eden Burger King, PlayStation 4’te online oyun oynamayı sevenlere #BurgerClan kampanyasıyla seslendi. Burger King İspanya, #BurgerClan adı verdiği profesyonel oyunculardan oluşan ekiple gizlice online oyunseverlere bağlanıp oynadıkları bölümü bitirmelerinde yardımcı olurken, diğer yandan Burger King’den verdikleri siparişleri evlerine teslim etti. Oyun severlerin beğenisini toplayan kampanya LOLA MullenLowe imzası taşıyor.

Suyun ruhu sörfçülerin yanında… 

Afrikalı sörf markası Mami Wata’nın kampanya filmi sörfün spor yönünden ziyade ruhani yönüne odaklanıyor. Reklamda 22 yaşındaki sörfçü Avuvile Ndamase, markayla aynı adı taşıyan ve Afrika’da “suyun ruhu” olarak bilinen “Mami Wata” tarafından baştan çıkarılıyor. Mami Wata içyapımlar tarafından hazırlanan video, denizin büyüleyici güzelliğini gözler önüne seriyor.

https://youtu.be/D740Dn2cZPs

Yan koltuktaki adamı tanıyor musun?

Birleşik Arap Emirlikleri’nde Telekom sektöründe faaliyet gösteren “du” firması için Leo Burnett Dubai’nin hazırladığı “Man Sitting Next to You” (Yanınızda Oturan Adam) isimli kampanya mizahi yönüyle oldukça beğenildi.  Çalışmada sinema salonlarında yanımızda oturan ve film boyunca katlanmak zorunda olduğumuz insanlarla maruz kaldığımız tuhaf deneyimleri konu alıyor.

https://youtu.be/ZhOaR1NlI3I

Gökdelenden atlamanın yaşı yoktur!

İngiliz kozmetik markası No7, “Ready” isimli yaşlanma karşıtı serumlarını tanıtmak için 50 yaşındaki dublör Amanda Foster’la çalıştı. Bembeyaz bir elbise içerisinde koşarak kendini bir gökdelenin üst katlarından camı kırarak boşluğa bırakan Foster, bir binanın tepesinden atlamak için asla doğru bir yaşta olunmayacağını söylüyor. 30 saniyelik reklam filmi Mother London tarafından hazırlandı.

Irkçılığın sonunu “bira” getirecek!

Brezilyalı bira markası Skol, F/Nazca Saatchi & Saatchi’yle işbirliğine giderek bira kutularını farklı ülkelerde yaşayan insanların ten renklerine boyadı. Skol: Skolors adını taşıyan eğlenceli reklam filmi, ırkçılığa bira kutularıyla dur diyor. Filmde birçok farklı ten rengine sahip insan dans edip eğleniyor ve dünyadaki çeşitliliği kucaklıyor.

Kaktüs suyuyla çamaşır yıkayan makine

LG’nin Y&R Brazil tarafından hazırlanan “Cactus” adlı reklam filimde, Atamaca Çölü’ndeki kaktüslere bağlanan LG marka bir çamaşır makinesi içine konulan çamaşırları yıkayıp kurutuyor. LG’nin su tasarrufundaki gücünü öne çıkarmayı amaçlayan filmde, çölün ortasında boy gösteren son teknoloji ürünü çamaşır makinesi ilginç bir tezat oluşturuyor.

Şerit işgal edenleri sollayan teknoloji

Lexus’un yeni teknolojisi Lane Valet’i (Şerit Valesi) tanıtan reklam filmi etkileyici olduğu kadar ürkütücü de… Zira Lane Valet sol şeritte yavaş ilerleyen otomobilleri yarı otomatik bir sitemle sağ şeride alarak yolunuzu açıyor. Reklam filminde de kırmızı bir Lexus, sol şeritten yavaş yavaş giderek şeridi işgal eden önündeki aracı bir hamlede sağ şeride alıyor ve hız kesmeden yoluna devam ediyor.

https://youtu.be/Tzqio8ig6Gk

Sigarayı bırakanlar şimdi daha güçlü

İrlanda’nın sigarayı bırakma organizasyonu HSE Quit, Irish International BBDO ile işbirliğine giderek sigarayı bırakan İrlandalılarla birlikte bir reklam kampanyası hazırladı. Kampanyada Gloria Gaynor’ın ünlü parçası “I Will Survive” kullanıldı. Film, sigarayı bırakanların nasıl arındığını ve büyük bir yükten kurtulduklarını eğlenceli bir dille anlatıyor.

Güçlü annelerin gerçek dünyası

SickKids Foundation’ın (Hasta Çocuklar Kuruluşu), Anneler Günü için hazırladığı reklam filmi çocukları hasta olan ve onlar için güçlü görünmeye çalışan annelerin gerçekte yaşadıklarını konu ediniyor. Cosetto Toronto tarafından hazırlanan ve “SickKids vs MomStrong” filmde, çocukları hastanede tedavi altında olanların onları ziyaret etmeden önce yaşadıkları duygusal anlar anlatılıyor. Kendilerini tutamayıp gözyaşlarına boğulan anneler, çocuklarının yanına gittiklerinde güçlü duruşlarını sürdürmeye devam ediyor.

 Erkekleri fena ağlattılar…

21. yüzyılın erkeklerini yeni baştan tanımlamaya devam eden Axe (Lynx) İngiltere, “Men In Progress” adındaki dokuz reklam filminden oluşan kampanyasında yer alan “Boys Don’t Cry” (Erkekler Ağlamaz) filminde erkeklerin de ağladığını ve duygularını içe atmak yerine göstermeleri gerektiği vurgulanıyor. Siyah-beyaz çekilen ve TMW Unlimited imzalı reklamda ağlamanın ruhen ve bedenen verdiği rahatlamadan söz ediliyor.

Parkinson gençlerin de belası…

Yalnızca yaşlılar değil, 40 yaş altındakiler de potansiyel Parkinson hastaları arasında yer alabiliyor. JWT Sydney tarafından hazırlanan duygusal reklamda bir baba ve kızını el ele otururken görüyoruz. Babanın Parkinson’a yakalandığını düşünürken kızının bu hastalıkla mücadele etmek zorunda olduğunu fark ediyoruz. Reklamın yönetmen koltuğunda Avustralya’nın önemli reklam yönetmenlerinden David Denneen yer alıyor.

İLGİLİ HABERLER