12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
NFT pazarı düşüşe geçmedi, sadece soluklanıyor!
Haberler

NFT pazarı düşüşe geçmedi, sadece soluklanıyor!

Marketing Türkiye
4 Haziran 2022
3 dk okuma

PwC Türkiye, tüm dünyanın gündemindeki NFT pazarının son durumunu ortaya koyan “NFT İşlemlerine Detaylı Bir Bakış” raporunu yayınladı. Çalışmaya göre 2021’de 22 milyar dolara ulaşan NFT pazarı biraz durulsa da büyümeye devam ediyor…

PwC Türkiye’nin hazırladığı “NFT İşlemlerine Detaylı Bir Bakış” adlı rapora göre; 2020’de 100 milyon dolar hacminde olan NFT pazarı, 2021’de katlanarak büyüdü ve yılın 3. çeyreğinde 22 milyar dolara ulaştı. Popüler sanatçıların eserleri ve koleksiyon ürünlerinin itici güç olduğu pazarda, bir NFT’nin ortalama işlem değerinin önceki işleme göre dolar bazında yüzde 60 arttığı görülüyor.

Geçtiğimiz yıl NFT pazarı kayda değer şekilde büyürken; dünyanın dört bir yanından insanlar NFT’ler ve blockchain teknolojisiyle tanıştı. Kripto cüzdanı olanların sayısının artması, kripto borsalarındaki işlem hacimlerinde de artışa neden oldu. Bir dijital defter şekli olan blockchain’de saklanıp, alınıp satılabilen eşsiz dijital varlıklar olan NFT’ler; sanatçıların fotoğraf, video, ses dosyası gibi eserlerini koleksiyonculara kolayca ulaştırmasını ve paraya dönüştürebilmesini sağlıyor.

Raporundan dikkat çeken noktalar:

  • 2021’in başından bu yana NFT pazarı bir yıl içinde katlanarak büyüdü. 2020’de 100 milyon dolardan, 2021’in ilk yarısında 2 milyar dolara, daha sonra ise 2021’in ilk 9 ayında 22 milyar dolara ulaştı. 2021’in son çeyreğinde bir miktar küçülme görülse de 2022’de ciddi oranda büyümeye devam etti. Pazara katılan koleksiyoncuların sayısıyla birlikte popüler projelerin fiyatları da artıyor.
  • NFT pazarları; 2019’da 64 milyar dolar, 2020’de yaklaşık 50 milyar dolar değerinde olan geleneksel sanat pazarlarıyla karşılaştırıldığında çok küçüktü. Ancak NFT pazarları; yalnızca geleneksel sanat pazarlarındaki arzın bir kısmını NFT piyasalarına kaydırmakla kalmadı, 175 milyar dolar değerindeki oyun sektörü gibi daha geniş eğlence pazarlarından da arz getirerek, kendi arz ve talebini oluşturdu. Arz ve talebin geleneksel sanat pazarlarından NFT pazarlarına kayması, pazarın kendi büyümesine kıyasla çok daha sınırlı oldu.
NFT pazarı düşüşe geçmedi, sadece soluklanıyor!

NFT’lerin yüzde 50’si, koleksiyoncuların yüzde 2’lik kısmına ait

  • Teknolojinin hayatımızda daha geniş bir yer kapladığı pandemi süreci, NFT’lerin yaygınlaşmasında önemli bir rol oynadı. NFT koleksiyonlarının ve sanat eserlerinin satışı, bu teknolojinin itici gücü olmaya devam ediyor. Bununla birlikte NFT’lerin fiziksel varlıkların ortak mülkiyeti, fiziksel varlıkların arsa veya sanat eseri sertifikalandırılmasında kullanılması gibi çok farklı kullanım alanları da var.
  • Koleksiyoncuların ilk yüzde 20’si hem pazar değeri hem de NFT’lerin sayısı bakımından pazarın büyük çoğunluğuna sahip (pareto ilkesi). Büyük koleksiyoncular, pazara hakim durumdalar. Cüzdanların (koleksiyoncuların) yüzde 2’si NFT’lerin yüzde 50’sine sahip.
  • İlk 5 işlem incelendiğinde, bir NFT’nin ortalama işlem değerinin önceki işleme göre yüzde 60 oranında dolar bazında arttığı görülüyor.
  • Bilinen ilk NFT olan ve Mayıs 2014’te Kevin McCoy tarafından mint edilen “Quantum”; Kasım 2021’de 1.4 milyon dolara satıldı.
  • Pak ve Beeple gibi sanatçıların her çalışması büyük ilgi görüyor. Beeple’ın “First 5000 days” adlı eseri, Christie’s müzayede evinde 69 milyon dolara satıldı.
NFT pazarı düşüşe geçmedi, sadece soluklanıyor!

Metaverse kavramının hayatımızın parçası olması 10 yılı bulabilir

  • NFT heyecanını takiben bir Web 3.0 unsuru olan “metaverse”, 2021’in son çeyreğinde en çok aranan kelime oldu. Buna, Roblox’un Mart 2021’de halka arzının ardından Facebook’un 28 Ekim’de grup adını Meta olarak değiştirmesi neden oldu.
  • Masaüstü bilgi işlemden mobil bilgi işleme, yerelden buluta geçiş olan Web 2.0 yaklaşık 15 yıl sürdü. Web 3.0 ve metaverse devrim değil, evrim olarak görülüyor ve Web 3.0’ ile onun metaverse gibi unsurlarının gelişmesi ve hayatımızın bir parçası olabilmesi bir 10 yıl daha sürebilir.
  • Sektör trendlerinin değişmesi bekleniyor: Web 3.0 daha yerel, daha niş ve hedefli, gitgide daha merkeziyetsiz (gelecek 5-10 yılda mobil işletim sistemi/uygulama mağazası dağıtım modelinin olası çöküşü) ve ödeme mekanizmaları açısından daha esnek olacak.
  • NFT dünyasının ana aktörü yaratıcılar. Pazara liderlik eden ise Ethereum blockchain’i. Ancak Ethereum’daki yüksek işlem ücretleri sebebiyle Solana ve Tezos gibi diğer platformlarda da NFT işlemleri artıyor. Önümüzdeki dönemde NFT heyecanı biraz durulabilir ama arkasındaki olağanüstü teknoloji ile büyümesini sürdürecek.

Tüketici metaverse’e hazır mı?

featured metaverse NFT
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?
Yiyecek içecek markaları neden “lip balm” çıkarıyor?
"Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
2 hafta önce
"LEGO ödeneği" yan hak oldu!
Haberler
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Sena Tufan
4 hafta önce
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sena Tufan
3 hafta önce
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.