10 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nestlé’nin düşük gelirli ülkelerdeki bebek mamalarına şeker eklediği ortaya çıktı!
Haberler

Nestlé’nin düşük gelirli ülkelerdeki bebek mamalarına şeker eklediği ortaya çıktı!

Sena Tufan
19 Nisan 2024
1 dk okuma

Nestlé’nin düşük ve orta gelirli ülkelerde satışa sunduğu bebek mamalarına çocuklarda obezite ve kronik hastalıkları engellemeyi amaçlayan uluslararası yönetmeliklere uymayarak şeker ilave ettiği ortaya çıktı.

Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünü (FMCG) şirketlerinden Nestlé’nin düşük ve orta gelirli ülkelerde satışa sunduğu bebek mamalarına çocuklarda obezite ve kronik hastalıkları engellemeyi amaçlayan uluslararası yönetmeliklere uymayarak şeker veya bal ilave ettiği ortaya çıktı.

Sivil toplum kuruluşu Public Eye‘ın, Nestlé hakkında yürüttüğü araştırmada şirketin Asya, Afrika ve Latin Amerika’da sattığı bebek mamalarına ve takviye edici gıdalara ait örnekler laboratuvarda incelendi. Analiz sonuçlarında, 12 aylık ve üzeri bebeklere yönelik süt tozu Nido ile 6-24 aylık bebekleri hedefleyen tahıl gevreği Cerelac’ın, yönetmeliğe aykırı şekilde şeker ilavesi içerdiği ortaya çıktı.

Avrupa’daki ürünlerde şeker ilavesi bulunmuyor

Aposto’da yer alan habere göre; Dünya Sağlık Örgütü’nün Avrupa için yayımladığı yönetmeliklerde 3 yaş altı bebekleri hedefleyen takviye gıdalarda şeker ilavesi ve tatlandırıcı kullanımına izin verilmemesi gerektiği belirtiliyor. Benzer şekilde ABD de 2 yaş altı çocuklar için şeker ilavesi içeren gıdalardan uzak durulmasını tavsiye ediyor. Rapora göre, Nestlé’nin Avrupa Birliği ve Birleşik Krallık’ta 3 yaş altına yönelik olarak piyasaya sürdüğü hiçbir ürününde şeker ilavesi bulunmuyor.

Ancak test edilen Cerelac ürünlerinde Hindistan’da porsiyon başına 2,7 gram ve üzeri, Brezilya’da 4 gram ve Nijerya ise 6,8 grama kadar ilave şeker tespit edildiği belirtiliyor. Nido için yapılan testlerin sonuçları da ürünlerin şeker muhteviyatında ülkeden ülkeye büyük farklılıklar bulunduğunu ortaya koyuyor. Nestlé’nin her biri 1 milyar doların üzerinde satış hacmine sahip iki ürünü için de en büyük pazarların düşük ve orta gelirli ülkeler olduğu kaydediliyor.

Nestlé ise ürünlerinin yerel düzenlemeler ve uluslararası standartlara uyumlu olduğunu söyleyerek kendini savunuyor. Firma sözcüsünün yaptığı açıklamaya göre, bebek mamalarında glukoz ya da fruktoz şurubu değil doğal şeker ve bal kullanılıyor.

Çocukların ihtiyaç duyduğu tek cilt bakımı…

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
3 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
4 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
5 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Güncel Haberler
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ralph Lauren, Polo Bar’ı Londra’ya taşıyor
Haberler
Ralph Lauren, Polo Bar’ı Londra’ya taşıyor
İrem Alimoğlu
1 Ekim 2025
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Haberler
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Advertorial
23 Eylül 2025
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
7 Eylül 2025
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.