Nesnelerin İnterneti’ne yatırım yapanların yüzde 89’u bütçelerini yükseltti
Vodafone Grubu, Nesnelerin İnterneti (IoT) alanında yapılan global yenilik ve yatırımların incelendiği geleneksel “IoT Barometer Report” araştırmasının dördüncüsünü yayımladı. Circle Research tarafından bin 100’den fazla şirketle yapılan araştırmaya dahil edilen ülkeler arasında Türkiye de yer aldı.
Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 76’sı IoT teknolojilerinin gelecekteki başarıları açısından kritik önem taşıdığına dikkat çekerken, söz konusu şirketlerin neredeyse yarısı, önümüzdeki iki yılda milyonlarca cihaz ve sürece bağlantılı şebeke zekasını dahil etmeyi planladıklarını ifade etti. Raporda, 2016 yılının IoT teknolojilerinin temel iş süreçlerinin bir parçası haline geldiği yıl olacağı sonucuna varıldı.
Araştırmaya katılan diğer ülkeler Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Almanya, Hindistan, İrlanda, İtalya, Japonya, Hollanda, Güney Afrika, Güney Kore, İspanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri olarak sıralandı.
Şirketlerin yüzde 63’ünde Nesnelerin İnterneti yatırımının geri dönüşü yüksek oldu
“Vodafone IoT Barometer” raporuna göre, Nesnelerin İnterneti alanında yatırım yapan şirketlerin yüzde 89’u son 12 ayda bütçelerini yükseltti. Nesnelerin İnterneti teknolojilerine yatırım yapanların yüzde 63’ü bu yatırımdan ciddi biçimde geri dönüş sağladı. Geçen yılki raporda bu oran yüzde 59 olarak gerçekleşmişti. Diğer yandan, Nesnelerin İnterneti’ne yapılan yatırımlar ortalama BT bütçelerinin yüzde 24’ünü oluşturarak bulut bilişim ya da veri analizi yatırımları ile eşit seviyede gerçekleşti.
Şirketlerin yüzde 48’i Nesnelerin İnterneti’ni kurumsal dönüşüm için kullanıyor
Raporda ayrıca, Nesnelerin İnterneti teknolojilerinin gittikçe daha fazla sayıda şirkette temel iş aksiyonlarının merkezinde yer aldığı da belirtildi. Buna göre, araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 48’i büyük ölçekli kurumsal dönüşüm için Nesnelerin İnterneti teknolojilerinden yararlanıyor. Bu oran, Asya Pasifik bölgesinde yüzde 61’i buluyor. Araştırmaya katılan tüketici elektroniği şirketlerinin yüzde 52’si Nesnelerin İnterneti teknolojilerini bağlantılı evlere yönelik yeni nesil uygulamaların temel bileşeni olarak kullanıyor. Yine, ankete katılan şirketlerin yüzde 46’sı önümüzdeki iki yılda Nesnelerin İnterneti teknolojilerine dayalı yeni ürün ve servisler geliştirmeyi planladıklarını ifade etti.