16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicilerin yüzde 74’ü yemek yiyeceği restoran mutfağını anlık olarak görmek istiyor
Haberler

Tüketicilerin yüzde 74’ü yemek yiyeceği restoran mutfağını anlık olarak görmek istiyor

Marketing Türkiye
18 Ağustos 2020
2 dk okuma

Multinet Up, koronavirüs salgını normalleşme sürecinde tüketicinin dışarıda yeme-içme alışkanlıklarının nasıl değiştiğini, restoran ve kafelerin tercih edilme nedenlerini ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdi.

1500’ün üzerinde katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmada tüketicilere restoran ve kafelerde alınan sağlık tedbirleri hakkındaki görüşleri soruldu ve bu tedbirlerin alışveriş tercihleri üzerindeki etkisi değerlendirildi. Araştırma, çalışanların büyük bir oranının çalışmak için evden ofislere veya iş yerlerine geçtiğini ve öğle yemeklerinde restoran ve kafelerin tercih edilme oranlarının hızla arttığını ortaya koyuyor. Ancak araştırmaya göre tüketici, hijyen tedbirleri konusunda hayli hassas.

Restoran ve kafe müşterilerinin beklentilerine yönelik öne çıkan uygulama mutfakların anlık kamera görüntüleri ile seyredilebiliyor olması. Nitekim, araştırmaya katılanların %74’ü yemek yiyeceği restoran ve kafenin mutfağını anlık olarak görüntülemeyi istiyor.

Tüketicinin restoran ve kafelerde mutlaka görmek istediği tedbirlerin başında tüm çalışanların maske kullanması zorunluluğu geliyor.

Tüketicinin restoran ve kafelerde görmek istediği diğer uygulamalar ise sırasıyla şöyle: katılımcıların %43’ü restoran girişinde dezenfektan kullanımının zorunlu olmasını, %40’ı tüm personele ve müşterilere ateş ölçümü yapılmasını, %31’i ise masaların sosyal mesafeye göre konumlandırılmasını gerekli görüyor.

Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, araştırmayla ilgili şunları ifade etti: “Yeme-içme mekanlarının haziran ayı itibariyle kontrollü sosyal hayat kuralları çerçevesinde yeniden faaliyete geçmesinin ardından restoran ve kafelerde yaşanan canlanma sektörün toparlanma sürecine girmesini sağladı. Birçok şirketin ofislere kademeli dönüşü mekânların eski doluluk oranlarını yakalayabilmesi açısından etkili oldu. Bugün zincir restoranlardan yerel esnafa kadar birçok yeme-içme mekanının hijyen tedbirlerini titizlikle uyguladığını biliyoruz. Bu titizliğin ziyaretçilere şeffaf bir şekilde gösterilmesinin güven sorunlarını en aza indireceğini ölçümledik. Kontrollü sosyal hayat kurallarının hassasiyetle uygulanıyor olması sadece yeme-içme sektörü açısından değil, bu sektöre bağlı onlarca sektör ve çalışan açısından büyük önem taşıyor. Bireyler olarak günlük alışverişlerimizle ekonomiye katılım sağladığımızda zincirleme bir pozitif etkiye sebep oluyoruz.”

Tüketiciler temassız ödeme talep ediyor

Araştırmanın sonuçlarından biri de tüketicinin ödeme alışkanlarındaki önemli bir değişikliği de ortaya koyuyor. Araştırmaya katılanların %60’ı ödemelerini artık mutlaka temassız yapmayı tercih ettiklerini belirtiyor.Araştırmaya katılanların %20’si nakit para kullanımının virüs ve mikropların yayılmasına sebep olduğunu, bir süre herkesin temassız ödeme yapmaya yönlendirilmesi gerektiğini ifade ediyor.

 

araştırma Koronavirüs multinet
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
Haberler
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Haberler
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Haberler
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Nafizcan Önder
28 Nisan 2025
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.