28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Atacama Çölü'nde moda devrimi: Çöplükten podyuma!
Haberler

Atacama Çölü’nde moda devrimi: Çöplükten podyuma!

Nafizcan Önder
16 Nisan 2024
2 dk okuma

“Moda Haftası” dendiğinde pek çoğumuzun aklına Paris’ten Milano’ya, New York’dan Londra’ya kırmızı halılar uzanıyor… Ancak yepyeni bir perspektifle oyunu tersine döndürecek bir moda haftası ile tanıştı dünya: Atacama Moda Haftası! Ünlü tasarımcıların bölgeye atılan giysilerden yarattığı kreasyonları giyen modellerin, yine atık giysilerden oluşan podyumda yürüdüğü defile yalnızca sektör için değil tüketiciler için de anlamlı bir içgörü sunuyor…

Şili’nin Atacama Çölü bir zamanlar efsanevi filmlere sahne olacak kadar gizemli bir yerdi. Şimdi ise bambaşka bir nedenle uzaydan bile görülebiliyor. Atacama 39 bin tondan fazla giysinin oluşturduğu devasa bir atık giysi dağını barındırıyor! Moda endüstrisinin vahşi tüketiminin ve üretiminin ürkütücü bir sonucu olan bu dağa dikkat çekmek ve çözüme katkıda bulunmak için, Desierto Vestu, Fashion Revolution ve Instituto Febre güçlerini birleştirerek Atacama Moda Haftası’nı düzenledi.

Paris, Milano, São Paulo ve Londra’da düzenlenen büyük moda haftalarını örnek alan ve 8 Nisan’da gerçekleştirilen Atacama Moda Haftası, Atacama çöplüğünün ortasında, moda tasarımcılarının bölgeye atılan giysilerden yarattığı yeni tasarımlarla ve onları taşıyan mankenlerle eşsiz ve sürdürülebilir bir defileye ev sahipliği yaptı.

Desierto Vesti’nin kurucu ortağı Ángela Astudillo Atacama Moda Haftası’na ilişkin yaptığı açıklamalarında, “Uzaydan görebilsek de hazır giyim mezarlığı hâlâ sessiz bir kriz. Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Asya’daki hızlı moda pazarından miras kalan, düşük kaliteli veya hasarlı giysilerden oluşan devasa bir yığın. Atacama daha fazla bekleyemez” diyor.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Desierto Vestido (@desiertovestido_tarapaca)'in paylaştığı bir gönderi

Artplan reklam ajansı tarafından oluşturulan Atacama Moda Haftası filmi içinse ajansın COO’ları Rodrigo Almeida, Rafael Gil ve Marcello Noronha “Modanın ve insanlığın yüz karası olan bir yere, modanın damgasını vuran güzel bir gösteriyi getirmeye karar verdik. Atacama’yı podyumlara ve flaşların altına taşımak döngüsel ekonomi için dikkat çekici bir proje. Ayrıca kampanyanın gezegeni yok etmenin modası geçmiş olması gerektiğine dair güçlü bir çevre ve halk sağlığı söylemi var” yorumlarında bulunuyorlar.

Etkinliğin resmi web sitesin www.atacamafashionweek.com üzerinden defileye ve dünyanın acımasız tüketimine daha yakından bakabilirsiniz…

Hermés’in efsaneleşen vitrin tasarımları

featured moda Sürdürülebilirlik
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Haberler
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Haberler
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Nafizcan Önder
3 hafta önce
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Haberler
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Günseli ÖZEN
26 Eylül 2025
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Haberler
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.