1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Mobil reklam yatırımları 2012’de ne kadar arttı?

Marketing Türkiye
31 Temmuz 2013
2 dk okuma
Mobil reklam yatırımlarının global reklam pastasındaki payı hızla büyüyor. IAB Avrupa, IAB ABD Mobil Pazarlama Mükemmeliyet Merkezi (Mobile Marketing Center of Excellence) ve IHS tarafından açıklanan rapor, global mobil reklam yatırımlarındaki büyümeyi gözler önüne seriyor. Yapılan açıklamada özellikle Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’daki büyük artışın ‘mobil’e ivme kazandırdığı belirtiliyor. Açıklanan rapora göre 2011’de 3.8 milyar Euro olan mobil reklam gelirleri, %82’lik bir artışla 2012’de 6.9 milyar Euro’ya ulaştı. Raporda büyümenin detaylarına da yer verildi. Buna göre büyüme oranları küresel bazda; “arama” (search) formatında %88.8, gösterim bazlı reklam yatırımlarında (display) %87.3, mesajlaşmada %40.2 olarak gerçekleşti. Bu formatlara yapılan reklam yatırımları sektöre olağanüstü bir büyüme olarak yansıdı. Mobil reklam yatırımlarında ‘arama’nın öne çıktığı, 2011’de 1.9 milyar Euro olan ‘arama’ mobil reklam yatırımlarının 2012’de 3.6 milyar Euro’ya ulaşarak toplam gelirin %52.8’ini aldığı belirtildi. İkinci sırayı gösterim bazlı reklam yatırımları (display) %38.7’iyle alırken, mesajlaşmada bu oran %8.5 oldu. 2012’de 6.9 milyar Euro’ya ulaşan mobil reklam yatırımlarının bölgelere göre dağılımı ise şöyle oldu:
• Asya-Pasifik: %40.2 (2.769 milyar Euro)
• Kuzey Amerika: %39.8 (2.743 milyar Euro)
• Batı Avrupa: %16.9 (1.167 milyar Euro)
• Orta Avrupa: %1.3 (87 milyon Euro)
• Orta Doğu & Afrika: %1.2 (85 milyon Euro)
• Latin Amerika: %0.6 (39 milyon Euro)
En fazla büyüme, 2011’e göre %111’lik bir artış gösteren Kuzey Amerika’da görüldü. Batı Avrupa’da da bir önceki yıla göre %91’lük bir artış görüldü. Diğer bölgelerin yıllık artışları ise şu şekilde gerçekleşti:
• Latin Amerika: %71
• Orta Avrupa: %69
• Orta Doğu ve Afrika: %68
• Asya Pasifik: %60
IAB Avrupa CEO’su Kimon Zorbas, mobil reklam gelirlerindeki artışı ortaya koyan raporla ilgili olarak yaptığı açıklamada bu çalışmanın şirketlere yatırım kararları verme açısından yararı olduğunu belirtti. Ayrıca bu raporla, muazzam artışlar yaşanan pazarın fırsatlarına ulaşma konusunda reklamverenlere yol gösterildiğini söyledi. IAB Avrupa CEO’su Kimon Zorbas, sözlerine şöyle devam etti: “Avrupa’da hâlâ ekonomik çalkantı ve işsizlik sorunlarıyla karşı karşıyayız. Bu gerçeğe rağmen, sektörümüz iyileşme ve gelişme için bir yol gösterici konumunda. Avrupalı karar vericilere mesajımız, sektörümüzün sunduğu fırsatları dikkate almaları ve gelişimin önündeki engelleri kaldırmaya odaklanmalarıdır.” IAB ABD, Mobil Pazarlama Mükemmeliyet Merkezi Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Anna Bager ise “mobil”in reklam mecrası olarak önemli bir güç merkez haline geldiğini belirterek şunları söyledi: “Günümüz reklamcılığı, reklam kampanyalarının çeşitli mecralarda küresel network’ler üzerinden planlanabileceği ve satın alınabileceği bir dünyada yürütülüyor. Mobilin uluslararası etkisinin artarak devam etmesi içerik ve iletişim için yeni heyecanlar, olanaklar yaratıyor.” Global mobil reklam gelirlerindeki büyüme raporunun yazarı olan IHS Reklamcılık Araştırmaları Direktörü Daniel Knapp ise şu açıklamayı yaptı: “Yaratıcılık ve iletişim bakış açısından, mobil reklamcılık hem küresel hem de olağanüstü bir etkiye sahip. Mobilde ulusal sınırların ötesinde planlanma ve satın alma yapılıyor. Bu da küresel pazar kalibrasyonu ihtiyacını daha da acil hale getiriyor.” IHS Reklamcılık Araştırmaları Direktörü Daniel Knapp, mobil reklamcılık gelirlerindeki etkileyici artışın nedenleri olarak akıllı telefon kullanımının, 3G – 4G penetrasyonu ve mobil cihazlarda geçirilen zamanın artmasını gösterdi. Parçalı bir yapıdan bütünleşik bir yapıya doğru gidildiğini söyleyen Knapp, “Teknolojik gelişme mobil envanterin alımını basitleştirirken, reklamcıların yayıncı ve reklam network’leri üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlıyor” dedi.

 

1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
3 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
4 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
5 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar
Yerli yerinde 5. yaşında Kars'ta!
Yerli yerinde 5. yaşında Kars’ta!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

yemeksepeti
Haberler
Yemeksepeti’nin yeni arayüzü platformu nasıl etkiledi?
Nafizcan Önder
1 gün önce
Gençlerin cinsiyet eşitliğine bakışı karamsar bir tablo çiziyor
Haberler
Gençlerin cinsiyet eşitliğine bakışı karamsar bir tablo çiziyor
Berçem Sultan Kaya
16 Mayıs 2022
Cannes Lions'da 7 kategorinin daha Grand Prix'si açıklandı
Haberler
Cannes Lions’da 7 kategorinin Grand Prix’si daha açıklandı
Gizem Yıldız
1 hafta önce
WhatsApp'a ilginç bir özellik geliyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler
WhatsApp’a ilginç bir özellik geliyor | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
24 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.