Medya dünyasında dev satın alma

Disney’in 21st Century Fox’u, Twentieth Century Fox Film ve TV Stüdyoları, kablo ve uluslararası TV işletmeleri de dahil olmak üzere, yaklaşık 52,4 milyar dolarlık hisse  karşılığında satın alması konusunda kesin anlaşmaya vardıklarını duyurdular.

Disney’in en yüksek kalitedeki markalı eğlence içeriği sunma konusundaki kararlılığının bir parçası olan bu anlaşma ile Disney daha çekici içerik sunma, dünya çapındaki tüketiciler ile daha doğrudan ilişki kurabilme ve konum ve tercihlerinden bağımsız olarak müşterilerine daha değerli eğlence deneyimleri sunma imkânı yakalayacak. Satın alma işleminden hemen önce 21st Century Fox, Fox Broadcasting Network (Fox Yayıncılık Network’ü) ve kanallarını, Fox News Channel (Fox Haber Kanalı), Fox Business Network, FS1, FS2 ve Big Ten Network’ünü borsaya kote yeni bir şirket bünyesinde toplayarak hissedarlara satışını gerçekleştirecek.

Tüketicilere Sunulacak Faydalar

Bu satın alma, Disney’in BAMTECH platformu da dahil olmak üzere inovatif teknolojilere geçişini hızlandıracak. Böylece, yaratıcı ekip izleyicilerle doğrudan temas edebilmek, onları eğlendirmek ve içeriği nasıl tüketebilecekleri konusunda daha fazla seçenek sunabilmek için ek imkanlara sahip olacak. Her şirketin birbirini tamamlayan varlıkları Disney’in film, TV programları ve ilişkili ürünleri geliştirebilmesi ve bu sayede tüketicilere daha keyifli ve zengin eğlence deneyimleri sunmasını sağlayacak.

21st Century Fox’un eğlence ve içerik konusundaki yetilerinin, uluslararası alandaki güçlü varlığının ve birinci sınıf yönetici ekibi ile yaratıcı kadrosunun devreye alınması Disney’in tüketiciye doğrudan ulaştırılacak daha çekici bir eğlence deneyimi yaratmasına imkân verecek. Bu satın alma sonucu Disney kısa süre önce duyurulan Disney ve ESPN markaları altında tüketiciye doğrudan ulaştıracağı yayınlara ilave olarak, Hulu ile dünya çapında eğlence ve spor izleyicisine içeriğe nerede ve nasıl ulaşmayı seçerlerse seçsinler daha çekici ve zengin bir deneyim sunabilecek.

 

İLGİLİ HABERLER