Medya araştırmaları devi, Türkiye’de sporu takip etmeye başlıyor
Nielsen Grubu, spor ekonomisinin büyümesi ve bu alanda gerçekleştirilen yatırımların geri dönüş oranlarını takip etmek amacıyla başlattığı Nielsen Sports projesini Nisan ayı itibariyle Türkiye’ye getiriyor.
Spor ekonomisinin çok büyük bir hale gelmesiyle, bu alanda yatırımlarını büyüten firmaların yatırım geri dönüş oranlarını takip edebilmeleri de çok önemli hale geldi. Nielsen, buradan hareketle geliştirdiği ve firmaların spor alanına yaptığı yatırımların ne derece faydalı olduğunu görebilmelerini sağlayan ‘Nielsen Sports’ çözümünü Nisan ayı itibari ile Türkiye’de de hayata geçiriyor.
Nielsen Sports ile birlikte forma sponsorluğu, saha içi reklam, röportaj sponsorluğu gibi spor kategorisine ait sponsorluklar ölçümlenip, sağladığı geri dönüş oranları raporlanabiliyor. Nielsen Sports, Türkiye dahil olmak üzere 104 ülkede 1.414 televizyon kanalı, 233 radyo Kanalı, 85.000 üzerinde gazete, 26 sosyal medya ağı ve 15 milyonu aşkın web sayfası, blog ve haber portalı dahilinde takip ve raporlama imkanı sunuyor.
Nielsen Media Research Genel Müdürü Erdem Tolon Nielsen Sports çözümünü “Nielsen Sports, sponsorluğunuzun değerini anlamaya, hesaplanabilir bir şekilde ölçmeye ve diğer pazarlama aktivitelerinizle kıyaslayabilmeye imkan veren bir çözüm. Nielsen Sports sayesinde sponsorluk kampanyası süresince reklamveren firmalar marka konumlandırmalarını optimize edebilir ve logo veya sloganının görünürlüğünün kantitatif analizini, okunabilirliğini ve akılda kalıcılığını ölçebilirler” sözleriyle özetledi.