Mart ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları…
Bu fotoğrafları göndermek istediğinden emin misin?
Kanadalı Cossette Vancouver ajansı Children of the Street Society in Canada (Sokak Çocukları Topluluğu) için “Uncertain Terms” (Belirsiz Terimler) adında etkileyici bir kampanya hazırladı. Ergenlik dönemindeki gençlerin seks içerikli mesajlaşmalarını konu alan kampanyada online ortamda paylaşılan fotoğrafların ve fark edilmeden kabul edilen koşulların ileride sebep olabileceği sorunların altı çiziliyor. “Neyi kabul ettiğine dikkat et” mesajı verilen kampanya için hazırlanan üç afişte, “Bugün olmasa bile yarın bu fotoğraflar, ailenin ve arkadaşlarının karşısına çıkacak”, “Bunu göndermek istediğine emin misin?”, “Alıcıya güvenebileceğinden emin misin?”, “Ona sahip olduğundan daha fazla güç vermek ister misin?” gibi sorular soruluyor.
Kylie Jenner, Elle King’e dönüşürse…
Kardashian ailesinin en küçük üyelerinden, model Kendall Jenner, Estée Lauder’ın yeni ruj koleksiyonu “Pure Color Love” için şarkıcı Elle King ile beraber kamera karşısına geçti. Kampanyada iki ev arkadaşını canlandıran Jenner ve King’in sesi, ufak bir karışıklıktan dolayı yer değiştiriyor. King’in evde unuttuğu rujunu bulup süren Kylie’nin sesi bir anda Elle King’in sesine dönüşürken kayıt için stüdyoya giden King’in sesi kötüleşiyor ve kaydı tamamlayamıyor. Eğlenceli reklam filminin yönetmenliğini Tim Piper yapıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=hy-nfZ6cLjM
iPhone’dan çıkartmalı yeni reklam filmi
iPhone, iOS 10 ile gelen çıkartma özelliğini konu alan yeni reklam filmini yayınladı. Apple’ın in-house ekibi tarafından hazırlanan kampanyada gençler, duygularını uygulamada kullanılacak çıkartmaların büyük versiyonlarıyla ifade ediyor. Kalplerin, dans eden kedilerin, öpücüklerin, sevimli kurtların, pandaların havada uçuştuğu reklam filmine Hello Kitty, Familiy Guy karakterleri, Kurabiye Canavarı’nın aralarında bulunduğu tanıdık simalar da eşlik ediyor.
https://www.youtube.com/watch?v=XBfk1TIWptI
Mart Çılgınlığı bu sene de sürdü…
March Madness (Mart Çılgınlığı), The Bid Dance (Büyük Dans) ya da NCAA olarak da adlandırılan turnuva için Amerikalı Capital One Bankası, oyuncu Samuel L. Jackson, eski basketbolcu Charles Barkley ve yönetmen Spike Lee’nin başrolde olduğu yeni reklam filmlerini yayınladı. Uçakta geçen filmlerin birinde Samuel L. Jackson “Stakes on a Plane” diyerek kendisinin 2006 yılında rol aldığı “Snakes on a Plane” filmine de gönderme yapıyor. Spor muhabiri Jim Nantz’in sesi eşliğinde ilerleyen 30 saniyelik kampanya filminin yaratıcısı ise DDB Chicago…
https://www.youtube.com/watch?v=iRfjiRsLI40
Süpermarkette aşk başkadır
Fransız süpermarket zinciri Intermarché, romantik film tadında bir kampanya yayınladı. Romance reklam ajansı tarafından hazırlanan #lamourlamour isimli kampanya filminde arkadaşlarıyla beraber süpermarkete alışveriş yapmak için giren bir genç, kasiyer kıza aşık oluyor. Kızı görme bahanesiyle her gün süpermarketten alışveriş yapmaya başlayan genç adam bir süre sonra usta bir aşçıya dönüşüyor. Kampanyanın sonunda kız da çocuğa hislerini belli ediyor ve reklam, “Her gün daha güzel yemek yemek için iyi bir nedenimiz var” mesajıyla son buluyor.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=173&v=Z8j00QwD9I8
Coca-Cola LGBT bireylere destek veriyor
Coca-Cola geçen yıl başlattığı “Taste The Feeling” kampanyası kapsamında yayınladığı “Pool Boy” isimli reklam filminde LGBT bireylere yer verdi. Reklam ajansı Santo tarafından hazırlanan reklamda biri kız diğeri erkek iki kardeş, havuzlarını temizlemeye gelen adamın dikkatini Coca-Cola’yla çekmeye çalışıyor. Ne var ki sıcak havada adama buz gibi bir Coca-Cola ikram etmek için birbiriyle yarışan kardeşlerin hevesleri kursaklarında kalıyor. İkili havuz başına vardığında annelerinin yakışıklı adamın yanında olduğunu görüyor…
https://www.youtube.com/watch?v=wWBQP-bxfX0
“Yarın” fazla abartılıyor…
“Tomorrow is Overrated” (Yarın Fazla Abartılıyor) kampanyasıyla ses getiren tekila markası Jose Cuervo, dünyanın son gününü konu aldığı “Last Days” reklamını yayınladı. Kampanyada, doğal felaketlerin yaşandığı, herkesin telaşla oradan oraya koşturduğu o “son gün”, bir barda olana bitene aldırış etmeden Elvis Presley’in “Its Now or Never” şarkısıyla dans eden insanları görüyoruz. Yönetmenliğini Ringan Ledwidge’in yaptığı eğlenceli reklam filminde, yarının her şey için çok geç olabileceğinin ve bugünün tadını çıkarmamız gerektiğinin altı çiziliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=YlcSA5KI4Lw
Burger King restoranları alev alev
David Miami ajansı Burger King için hazırladığı kampanyada Burger King restoranlarının yanarken çekilen fotoğraflarını kullandı. Kreatif Direktörlüğünü Russell Dodson ve Antony Kalathara’nın hazırladığı afişlerde Burger King ürünlerinin 1954’den beri alevli ızgarada yapıldığına hatta bu alevlerin bazen tehlikeli boyutlara varabildiğine dikkat çekiliyor.
Klip tadında reklam
Cara Delevingne, marka yüzü olduğu Rimmel’in yeni Volume Shake Mascara ürünü için rap şarkıcısı Nadia Rose ile beraber klip tadında bir reklam filmi çekti. Maskaranın çalkalanabilir teknolojisine vurgu yapılan “Live the London Look” isimli kampanya filminin yaratıcısı BETC London. Üç dakikalık filmin yönetmenliğini ise Emil Nava üstlendi.
https://www.youtube.com/watch?v=e7tU-NRAW-Q
Senin tutkuların neler?
Hayır kuruluşu Tory Burch Foundation 8 Mart Kadınlar Günü için yayınladığı reklam filminde “Embrace Ambition” / “Tutkuyu Yakala” sloganı öne çıkartılıyor. Laird+Partners’ın hazırladığı 90 saniyelik reklamda Tina Brown, Tory Burch, Lucy Liu, Reese Witherspoon ve Gwynet Paltrow gibi mesleğinde başarıyı yakalamış kadınlar “Risk alacağız”, “Korkuyla yaşamayacağız”, “Yargılamak yok” mesajları veriyor. Kampanya filminde şarkıcı Sia’nın “Unstoppable” şarkısı kullanılıyor.
Fiat 500’ün 60’ıncı yılına animasyonlu kutlama
Sürrealist İngiliz animatör Cyriak, Fiat 500’ün 69’ıncı yılı için “Forever Young” isimli bir animasyon hazırladı. Krow reklam ajansının imzasını taşıyan filmde Fiat 500’ün 1957’den bu yana geçirdiği evrim anlatılıyor ve yeni model tanıtılıyor. 9 Mart’ta Geneva Motor Show’da ilk gösterimi yapılan reklam filminin yaratıcı kreatif direktörü ise Nick Hastings.
Her ekmeğe farklı bir afiş
Meksika merkezli unlu mamuller üreticisi Bimbo, farklı ekmek çeşitleri için üç ayrı afiş hazırladı. VectorB//McCann Mexico’nun yarattığı “Slice by Slice” (Dilim Dilim) isimli kampanyada bu üç çeşitli ekmeğin faydaları anlatılıyor. Eduardo Guerrero’nun illüstratörlüğünü yaptığı kampanya afişleri basılı, açıkhava ve dijital mecralarda gösterilecek.
Pizza siparişi verebilen ayakkabı
Teksas merkezli pizza restoran zinciri Pizza Hut, spor ayakkabı tasarımcısı Shoe Surgeon ile iş birliğine giderek pizza siparişi verebilen ayakkabılar tasarladı. İçinde teslimatların yerini belirlemek için Bluetooth ve GPS özellikleri bulunan, “Pie Top” ismi verilen ayakkabıların tanıtım filmini ise Droga5 NY çekti. Matt Dilmore’un yönettiği 30 saniyelik reklam filminde eski NBA yıldızı Grant Hill oynadı.
https://www.youtube.com/watch?v=OVP3dyhnaLo
Stephen Curry ile 360 derece video
NBA takımlarından Golden State Warriors’ın 30 numaralı yıldız oyuncusu Stephen Curry, deodorant markası Degree için 360 derecelik bir videoda yer aldı. YouTube 360 sayesinde izlenebilen videoyu açınca bir anda kendinizi Curry’nin karşısında, sahanın tam ortasında buluyorsunuz ve tüm hareketlerini ayrıntılı bir şekilde izleyebiliyorsunuz.