Marketing Türkiye Nisan Sayısı çıktı!
Ali Saydam: “Toksik”leri CV’ye bakıp anlayamazsınız!”
Bir “toksik” çalışan, firmadaki ikiden fazla “süper starın” getirdiğini “götürmeye” yetiyor… Süper star çalışanlar bir kuruluş içinde yüzde birlik dilimi oluşturup, adam başı firmaya yılda ortalama en az 5 bin dolar ek gelir getirirken, “toksik”ler aynı zaman diliminde 12 bin dolarlık hasar oluşturuyor… Soru şu: “Bu toksik çalışanların kuruluşa sızmasını nasıl engelleyeceğiz?”
Dev bir birleşmenin perde arkası!
Telekomünikasyon sektörünün açık ara lideri Türk Telekom, lider internet sağlayıcısı TTNET ve GSM sektörün ezber bozan oyuncusu Avea… Geçtiğimiz aylarda gerçekleşen dev birleşme sürecinin ardından bu üç büyük oyuncu tek markayla yani “Türk Telekom” adıyla yola devam ediyor. Türk Telekom Grubu Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar, lansman kampanyasıyla coşkulu bir atmosfer sunan birleşmenin perde arkasını Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu’na anlattı…
PR sektöründe yarışmacı sayısı artıyor!
Son aylarda PR sektörü hiç olmadığı kadar hareketli günler geçiriyor. Yılbaşından beri ardı ardına yeni PR ajanslarının kurulduğuna şahit oluyor sektör… Güncel verilere göre Türkiye’de halkla ilişkiler alanında faaliyet gören şirket sayısı 600’ü aşmış durumda. Buna bir de bireysel danışmanlık veren profesyoneller eklenince rakam katlanarak artıyor. Pazardaki ihtiyaçlar ortaya çıkan ajans bolluğunun uzunca bir süredir fiyat rekabetiyle başı dertte olan halka ilişkiler sektörünü nasıl etkileyeceği ise merak konusu…
Günseli Özen Ocakoğlu: “Adet de ciro da artıyor peki ya kalite!”
Nüfus 78 milyon. Yüzölçümü 783.562 kilometrekare. İl sayısı 81. Ancak kitapçı diyebileceğimiz yer sayısı toplamda binin altında. Bunların coğrafi dağılımı da ne yazık ki çok dengesiz. Yani kitap nüfusun önemli bölümüne zaten ulaşılamıyor… Yayıncılık sektöründe alınacak çok yol var…
Ali Gürak: “Deneyimsel pazarlamanın gücü”
Her şey hayal kurmakla başlar. Ve hiçbir şey deneyimlenmeden gerçek olmaz. İnsanlarla markanız arasında gerçek bir bağ kurmak için deneyimsel pazarlamanın gücünden faydalanmanın şimdi tam zamanı.
Marka memnuniyeti rüşvetle sağlanır mı?
Şikayet yönetim süreci markalar için giderek hayati bir önem kazanırken markaların bu süreçte müşteri memnuniyetini artırmak için kullandığı “Goodwill” yani “hediyeler” tartışmalara neden oluyor. Kimi sektör temsilcisine göre şikayet sürecinde müşteriye hediye vermek oldukça akılcı bir yöntem. Kimine göre ise kantarın topuzu kaçırılarak dağıtılan hediyeler “kötü ürün ve hizmetleri” gizlemek için kullanılan bir “rüşvetten” öteye geçmiyor…
C Level Club’ta Küresel İletişim Trendleri tartışıldı!
Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilen C Level Club toplantılarının bu yılki ikinci etkinliği 22 Mart’ta Salt GALATA’da gerçekleştirildi. Etkinlikte Grayling tarafından hazırlanan ve 2016 yılının pazarlama stratejilerini şekillendireceği ön görülen “8 İletişim Trendi” sektörün pazarlama ve kurumsal iletişim yöneticileriyle enine boyuna tartışıldı.
Marketing Kingdom İstanbul için geri sayım başladı!
Facebook, Twitter, Google, Coca-Cola, Sony, Vodafone ve Saatchi & Saatchi gibi pazarlamayı yönlendiren kuruluşların önde gelen isimleri Türkiye’ye gelmek için gün sayıyor. Zira bugüne kadar 11 ülkede toplam 18 defa kapılarını katılımcılara açan The Marketing Kingdom zirvesi 26-27 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşecek. Marketing Türkiye işbirliğiyle gerçekleşecek olan bu büyük zirvenin detaylarını The Marketing Kingdom konferanslarının Etkinlik Direktörü Kosta Petrov’dan dinledik…
2016’nın 8 iletişim trendi!
Yeni teknolojilerin gelişimiyle birlikte her sektörde olduğu gibi pazarlama sektöründe de bir değişim süreci yaşanıyor, ezberler bozuluyor. Sektöre yön veren bu yeni dönemi özümseyip pazarlama stratejilerinin merkezine oturtan markalar yükselişini sürdürürken, dönüşüme ayak uyduramayanlar oyunun dışında kalıyor. Global arenada entegre iletişim çözümleri sunan Grayling bu yeni süreçte pazarlama sektörüne yön verecek gelişmeleri analiz etti ve ortaya “2016’nın 8 İletişim Trendi” çıktı… İşte markaların pazarlama stratejilerini yeniden gözden geçirmesine neden olacak o trendler…
Tüketicinin buzdolabında ne var?
Roamler Türkiye tarafından gerçekleştirilen ve 1,014 kullanıcının dolaplarının içini fotoğra ayarak katıldığı “Buzdolabında Ne Var?” araştırması buzdolaplarına hakim markaları gözler dönüne seriyor. Sürpriz sonuçlarıyla şaşırtan araştırmanın sonuçlarına göre BİM’in private-label markası “Dost” hem süt hem de yoğurt kategorisinde dev markaları geride bırakıyor…
Pazarlamanın yeni yıldızı: “Deneyim”
Markaların tüketiciyle duygusal bir bağ kurması için iyi bir hikayeye sahip olması önemli ancak yeterli değil. En az bunun kadar önemli bir konu da tüketicileri bu hikayeye dahil edebilmek… Günümüzün zor beğenen tüketicisini hikayeye dahil etmenin, onları tüketiciden sadık birer müşteriye dönüştürmenin en etkili yolu ise deneyimlemekten geçiyor… Peki, deneyim pazarlamasının yeni trendleri neler? Deneyim pazarlaması markalara ne tür avantajlar sağlıyor? Daha da önemlisi iyi bir deneyim tasarımın sırrı ne?
Koray Özdemir: “Bir deneyim fırtınası: Batman V Superman”
2016’nın ve hatta son zamanların en çok ses getiren filmi “Batman v Superman: Adaletin Şafağı” Mart ayında vizyona girdi. Dünya’nın en popüler iki süper kahramanı ilk defa aynı filmde ve karşı karşıya gelmesi tüm dünyada bir hayli ses getirdi. Filmin atmosferini tüketiciye yaşatan etkinliklerse deneyimsel pazarlamaya yeni bir boyut kazandırdı.
Radyo en yakın “arkadaş”
URYAD A.Ş. ve Nielsen tarafından her ay en az 5 bin hane ve 7 bin 500 bireyle yapılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması” radyo dinlenme oranlarına dair çarpıcı veriler koyuyor ortaya. Kadınların yüzde 59,1’i dinlenmek, stres atmak, zaman geçirmek ve yalnızken arkadaşlık etmesi için radyo dinlemeyi tercih ederken, 24 yaş altı kitle bilgi edinmekten çok yeni müzikleri keşfetmek için radyo dinlediğini ifade ediyor.
Söyleşi: “SALT, etkinlik sahiplerine farklı bir deneyim fırsatı sunuyor”
Özerk bir kültür ve araştırma kurumu olarak hizmet veren SALT, ziyaretçilerini sorgulamaya, eleştirmeye, paylaşmaya ve iletişim kurmaya teşvik ederken kurumsal etkinlik sahiplerine farklı deneyimler sunabilecekleri bir ortam sunuyor. Bank-ı Osmanî-i Şahane’den SALT Galata’ya dönüşen tarihi binanın öyküsünü ve SALT Galata’nın çalışmalarını SALT İletişim ve Yönetim Direktörü Derya Açar Ergüç’ten dinledik.
Yiğit Kulabaş: “Derin Beyin – Metaforların gücü”
Zihnimiz kelimelerle değil imgelerle düşünüyor. Bir başka deyişle “kafadilimiz” tamamen görsel aslında. Rüyalarımızı düşünün mesela… Birbirinden renkli görseller üzerine kurgulanmış bu kısa yolculuklarda çoğu zaman konuşma, ses bile olmuyor. Uyanmadan az önce gördüğümüz rüyayı dahi kelimelere dökmekte zorlanıyoruz. Evet, görsel düşünüyoruz. Belki de emojileri o yüzden bu kadar sevdik…
Global Teknolojileri şekillendiren 10 Trend
Türk iş dünyası son dönemde Endüstüri 4.0’a odaklanmış durumda. Zira dijital dönüşüm sürecinde olan, üretimden pazarlamaya kadar teknolojiyi işinin her alanında kullanan firmaların kârlılıklarını artırıp büyümelerini hızlandırdığı artık sır değil. Peki, iş dünyasının gözü kulağı teknoloji sektörünün üzerindeyken teknoloji dünyasında neler oluyor? Hangi trendler öne çıkıyor, bizi nasıl bir gelecek bekliyor? Bu soruların yanıtları Gartner Identifies’nin 2016-2017 yılına dair hazırladığı 10 teknoloji trendi analizinde saklı…
4,5G hayatı hızlandıracak!
Türkiye’nin dört gözle beklediği ve interneti 10 kat hızlandıran 4.5 G teknolojisi 1 Nisan itibarıyla hayatımıza girdi. Dijitalden mobil uygulamalara, telefon ve video kullanımından daha birçok alana kadar hayatımızı kolaylaştıracak olan 4.5 G acaba beraberinde neleri getirdi?
Sosyal ticaret başlıyor!
Yarattığı etkiyle online dünyanın merkezi konumuna gelen sosyal platformlar son dönemde gözünü e-ticarete dikti. Özellikle İnstagram, Facebook ve Twitter’ın ilerleyen dönemde devasa birer alışveriş merkezine dönüşerek e-ticarete yeni bir boyut kazandıracağı konuşuluyor ki bu yaklaşıma da “SOSYAL TİCARET” adı veriliyor. Peki “Aksiyon butonları” müşteriyi ne kadar harekete geçiriyor? Sosyal medya e-ticareti nasıl etkileyecek? Mevcut e-ticaret markaları bu yeni döneme hazır mı? İşte yanıtlar…
Video pazarlamanın sırrını çözen Türkler!
Üyesi oldukları YouTube ve Instagram’da yüzbinlerce hatta milyonlarca takipçileri var. Yaptıkları her paylaşım binlerce beğeni alıyor, kullandıkları ya da önerdikleri her ürünün satışları artıyor. Bu genç “Instagrammer” ve “YouTuber”lar kelimenin tam anlamıyla fotoğraf ve video pazarlamanın sırrını çözmüş görünüyor… Peki, kim bu isimler ve nasıl bir stratejiyle fotoğraf ve video mecralarını bu denli etkili kullanıyorlar? Marka işbirliklerinde nelere dikkat ediyorlar? Daha da önemlisi video pazarlamayla tüketicilerine ulaşmak isteyen markalara tavsiyeleri ne? İşte o isimler ve markalara tavsiyeleri…
Atıf Ünaldı: “Başarılı bir web sitesinin anatomisi”
İngilizlerin dediği gibi “first things first”. Önce şunu söylemek gerekiyor; bu yazı başlıkta web sitesini içerir ama sadece bir web sitesi için yazılmamıştır. İster küçük bir web siteniz olsun, ister koca bir web servisiniz ya da webe dayalı bir işiniz… İster milyonlarca takipçisi olan bir haber sitesine sahip olun, isterseniz bir şirket tanıtım sitesine… Bu kurallar hepsi için geçerlidir.