Marketing Türkiye ile 5 dakikada gündeme bakış

2. El Otomobil fiyatları düşmeye devam ediyor!

sahibinden.com, araç ilanlarına ait Ocak ayına ilişkin verilerini açıkladı. Rapora göre Aralık ayında 2020 yılında ilk defa yüzde 1’e yakın düşüş gösteren satılık otomobil ilan fiyatları, Ocak ayında da benzer bir seyir izledi ve son iki ayda yüzde 2’ye yakın düştü. sahibinden.com’un Vasıta Endeksi raporuna göre Ocak ayında en çok otomobil ilanı verildi. Otomobil ilanlarını sırasıyla, Minivan & Panelvan, Arazi/ SUV & Pick-up, Ticari Araçlar ve Motosiklet ilanları takip etti. Marka & Model sıralamasında ise Renault – Clio liderliği aldı. Renault – Clio’yu, Volkswagen – Passat, Renault – Megane, Opel – Astra ile Ford – Focus takip etti. En çok ilanı verilen Arazi/ SUV & Pick-up markası ise yine Nissan oldu.

PR Ajansı: A&B İletişim

Market sitelerinin ziyaret sayısı 93,3 milyona ulaştı!

Pandemiyle birlikte günlük yaşamın en sıradan aktivitelerinden biri olan markete gitmek, online alışverişle yer değiştirdi. Bu durum, 2020 yılı boyunca marketlerin web sitelerine gelen organik trafiği ciddi oranda artırdığı gibi alışveriş deneyimini kolaylaştıran mobil uygulama kullanımlarını da doğrudan etkiledi.

Zeo Agency’nin 2019 ve 2020 yıllarının 4. çeyreklerini karşılaştırdığı Online Market Sektörü Dijital Pazarlama Raporuna göre, sektördeki web sitelerine gelen ziyaretçi sayısı geçen seneye göre yüzde 15,98 yükseldi. 2019-2020 karşılaştırmasında oransal artış bakımından en yüksek fark yüzde 32 ile pandemi başlangıcına denk gelen 1. çeyrekte yaşansa da 4. çeyrek sektöre gelen 93,3 milyonluk ziyaretçi sayısıyla yılın en yüksek rakamına sahip oldu.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Beklenen oldu, Çin Clubhouse’u yasakladı!

Kısa sürede büyük bir popülarite kazanan Clubhouse, gündemden düşmüyor. Henüz yalnızca iOS işletim sistemli cihazlarda hizmet veren ve nispeten niş bir kitleye hitap eden platformun kısa süre içerisinde Android cihazlarda da kullanımına başlanacağını biliyoruz. Ancak Clubhouse henüz potansiyelinin zirvesine ulaşamadan Çin tarafından yasaklandı…

Çin yönetiminin “istemediği konularda artan sohbetler” platformun yasaklanmasına sebep oldu ve yeniden açılması çok olası durmuyor. Öte yandan internet engelleri elbette geçmişteki kadar kolay değil. Çin’de yaşayanlar Clubhouse da dahil olmak üzere pek çok yasaklı platformu VPN ile kullanmaya devam ediyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Dikkat! Dolmuşta dijitalleşme var!

Küresel salgın nedeniyle hepimiz sosyal hayatımız içerisinde olabildiğince teması en aza indirmeyi amaçlıyoruz. Bu durumun doğal bir sonucu olarak da tüm dünyada QR kodla ödeme yöntemleri eskisinden de büyük bir önem kazandı. Bu alanda gerçekleştirilen inovasyonların sonuncusu ise N Kolay’dan geldi.  Geliştirilen “indiBindi” mobil uygulaması ile İstanbullular dolmuşlarda artık QR kod ile temassız ödemeyi kullanabilecek. Üstelik uygulamadan rezervasyon yapabilecek, durakta beklemeyecek.

Mastercard’ın Masterpass çözümü güvencesiyle kart bilgilerinin saklandığı indiBindi, kullanıcılarına ilk dolmuş yolculuğunu armağan ediyor. Ayrıca her yolculukta toplanan puanlarla, biniş hakkı kazanılıyor. İlk adımda İstanbul Kadıköy’de kullanıma açılan indiBindi’nin önümüzdeki dönemde Türkiye’de de yaygınlaşması için çalışmalar devam ediyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ.

PR Ajansı: GoodWorks

Bonus

Unutulmayan 14 Şubat reklamları!

Çıkış noktasına dair pek çok rivayet olsa da, bilindiği kadarıyla 1800’lü yıllarda Amerikalı Esther Howland’ın ilk Sevgililer Günü kartını vermesinden bu yana tüm dünyada 14 Şubat Sevgililer Günü olarak kutlanıyor. Kimileri için şık bir yemek, kimileri için kocaman bir tuzak, kimilerine göreyse her gün sevgililer günü… Öyle ya da böyle her yıl Şubat’ın ilk yarısında gündem olan sevgililer günü temasıyla hazırlanmış kampanyaları derleyerek sizi yakın geçmişe doğru bir yolculuğa davet ediyoruz…

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

İLGİLİ HABERLER