Markanızın en büyük düşmanı: Kasa kuyrukları!

Müşterilerin fiziksel alışverişi tercih etme oranı azalsa da, mağazalara karşı sadakati bitmek bilmeyen bir kesim de varlığını sürdürüyor. Üstelik belli ürün grupları diğer birçoğunun aksine, sıkıntısız bir şekilde dijital mecralar üzerinden satın alma sürecini desteklemiyor. Fakat tüketici, pandeminin getirdiği güvenlik ihtiyacının yanı sıra artık alışverişe gereğinden fazla zaman harcamak istemiyor. Çağa ayak uyduran “temassız ve hızlı” ödeme seçeneklerine rağbet artarken, kasa kuyrukları müşterilerin alışverişi yarıda bırakmasına sebep oluyor.

Pazarlama 4.0’ın altın kuralı hız… PWC’nin perakende 2020 raporuna göre çok kanallı müşteri deneyimine yatırım yapan markaların oranı son bir yılda dört kat arttı. Çünkü yeni normalde müşteriler zamandan tasarruf ettikleri mükemmel fiziksel mağaza deneyimini talep ediyor ve neyse ki, bunu sağlamanın pek çok yolu var!

Online sipariş & mağazadan teslim

Tüketici son dönemde “çok kanallı” alışveriş davranışını benimsedi. Fiziksel mağaza trafiğini korumak isteyen perakendeciler de tüketicinin bu yönelimini “online sipariş mağazadan teslim” seçeneğiyle besliyor. Bu yöntem tüketicilere çok kanallı bir alışveriş deneyimi sağlamakla birlikte kasa sıralarını ortadan kaldırıyor ve temassız bir alışveriş çözümü sunuyor. Bu çözüm aynı zamanda kargo maliyetlerini azaltarak uzun kargo bekleme süreçlerine son veriyor. Yakın zamanda Metro, bu yöntemle alışverişte geçen ortalama süreyi 15 dakikaya kadar düşürdü.

Yeni nesil ödeme seçenekleri

Gün geçtikçe çeşitlenerek büyümeye devam eden yeni nesil ödeme teknolojileri, perakende sektöründe hem müşteriye hem de satıcıya yeni olasılıklar sunmaya devam ediyor. Bu yöntemler arasında yaygın olanı şüphesiz temassız banka ve kredi kartları. BKM (Bankalar Arası Kart Merkezi A.Ş.) verilerine göre yalnızca Mart ayında 2.5 milyon temassız özellikli kart, ilk defa temassız ödeme yapmak için kullanıldı.

Yine BKM verilerine göre temassız ödemeler Ekim ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 281 artarak yani 4 katına çıkarak 210 milyona ulaştı. Mağaza içi ödemelerde temassız ödemelerin payı geçen yıl yüzde 11 iken bu yıl yüzde 39’a yükseldi. Özetle, Ekim ayında her 5 mağaza içi ödemeden 2’si temassız yapıldı ve bu rakamlar katlanarak artmaya devam ediyor.

Bankaların desteklediği mobil ödeme ve sanal cüzdanların yanında linkle ödeme ve web’den ödeme gibi yeni nesil dijital seçenekler tercih ediliyor. Yeni normalde perakendeciler ve bankaların işbirlikleri ve inovasyonları devam ediyor.

Perakendecilerin tüketiciyle randevusu var!

Mağazalarda kalabalıktan uzak ve güvenli fiziksel alışveriş yaşamak isteyen tüketicilerin talepleri doğrultusunda ortaya çıkan yeni trendlerden biri de “Randevulu alışveriş” oldu. Pek çok perakende mağazası tarafından tüketicinin ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen bu çözümle mağazalar müşterilerine hem kendini özel hissettiriyor hem de güvenli bir deneyim sunuyor. Bu özellik “online danışmanlarla” çevrimiçi olarak da kullanılabiliyor.

 

 

İLGİLİ HABERLER