Markanız cinsiyeti hiç tanımlamasa nasıl olurdu?
Faye Toogood’un Londra Selfridges için hazırladığı enstalasyon bazı ilklere sahne oldu: 40’ı aşkın markanın kıyafet ve aksesuarlarına ev sahipliği yapan koleksiyon, cinsiyet ayrımını işaret eden hiçbir imge içermemekle birlikte, düz giysi çantalarında ve kahverengi kutularda sergileniyor. Burada amaç, ürünleri “demokratik” bir hale getirmek ve belirli cinsiyetleri hedefleyen işaretleri ortadan kaldırmak.
Toogood, “21’inci yüzyılda, bireysel tanımlamalarımızda, kendimizi toplumun ve ticaretin yapay ayrımlarıyla sınırlandırmamamız gerektiğinin giderek daha fazla farkına varıyoruz” diyor. Koleksiyonda yazıların ve logoların yerine kapatıcı bant kullanılıyor ve Selfridges’in tarihinde ilk kez vitrindeki mankenlerin tamamı kaldırılmış durumda. Proje, ürüne pırıltı kazandıran marka simgelerinin yapaylığını ortadan kaldırarak, dokunduğu kişilerle daha samimi bir iletişim kurmayı hedefliyor.
BrandSeers’ın hazırladığı İlham Avcısı serisinin ilk paylaşımı da burada: