oppo Reno 4

Markaların “yeni normal”e adapte olmasını kolaylaştıran adımlar

Markalar koronavirüs salgınıyla birlikte insanların eve kapanmaları ve uzaktan çalışma sistemleri sonucu oluşan “yeni normal”e nasıl adapte olmalı? Hey Honey CEO’su Chris Adams önerilerini markalarla paylaşıyor… 

Koronavirüs salgını nedeniyle eve kapanan insanlar sosyal medyayı hiç olmadığı kadar çok kullanmaya başladı. Geçtiğimiz ay Instagram ve TikTok’ta yüzde 25’lik bir artış gerçekleşti aynı zamanda da #ad hashtag’inde yüzde 72’lik şaşırtıcı bir artış gözlendi. Peki, bu süreçte markaların yoğunlaşması gereken ana temalar neler olmalı? Hey Honey CEO’su Chris Adams anlatıyor…

İyilik için bir güç olun

Kantar tarafından yürütülen araştırmaya katılanların büyük bir kısmı (yüzde 92) markaların kriz sırasında birlikte reklam yayınlamayı bırakmaları gerektiğini düşünmediğini belirtiyor. Bununla birlikte katılımcılar, kitle ile kriz hakkında iletişim kurmayı seçen bir marka için, mesajlarının marka değerlerine sadık kalırken yerel yönetimleri ve sağlık kuruluşlarını desteklemesi gerektiğini de belirtiyor.

Şirketlerin kendi üzerlerine düşeni yapmaları ancak varlıklarını sosyal medyada kullanırken bu durumdan faydalanmamaları gerektiği konusunda açık bir beklenti vardı. Bu şekilde markaların yaptığı çalışmalara dair bazı örnekler:

  • Crocs sağlık çalışanlarına ücretsiz terlik veriyor
  • Gymshark serbest PT’ler için fon toplama kampanyaları yürütüyor
  • JBL, insanları #StayHome’a teşvik etmek için logosunu uyarlıyor
  • Pornhub dünya çapında ücretsiz premium abonelik sunuyor

Daha iyi şeyler yapmak için hala çok fazla fırsat var, bu yüzden kollarınızı sıvamanızı ve yaratıcı olmanızı öneririz!

Kitlenizi ilk sıraya koyun

Dürüt olmak gerekirse, kitlenizi her zaman ilk sıraya koymalısınız, ancak şu anda markalı içeriğinizden ne görmek istediklerini gerçekten anlamanız her zamankinden daha önemli. Bu kapsamda göz önünde bulundurabileceğiniz birkaç öneri: 

Orijinal ve gerçekçi olmalı 

Günümüzde insanların sosyal medyada paylaştığı içeriklerin çoğu evde üretilen içerikler. Dolayısıyla insanlar artık bağlantı kurabilecekleri bir şey istedikleri için küresel bir pandemiden bağımsız olarak da sosyal içerik yaratmak her zamankinden daha önemli. Zira şu anda sosyal mesafeye uyan insanlar evde üstünde gömlek altında pijama ile otururken milyon dolarlık setler ve güzel modellerle bağlantı kuramıyor. Bu içgörüden hareketle adidas’ın gerçekleştirdiği #HomeTeam kampanyası incelemeye değer.

Etkileşim kurun

Şu anda özlem duyulan tek şey bağlantı, özellikle de yalnız yaşayan insanlar için. Bir oyunda, bir kampanyada, bir TikTok challenge’ında, Instagram’da, YouTube’da veya Twitch’te canlı yayın üzerinden…  Bu kapsamda izleyicilerle etkileşimi destekleyen farklı platform özellikleri ve işlevleri de yaratıcı çalışmalar gerçekleştirmeye başladı. İşte bunlardan bazıları:

  • Defected Records, sanal bir müzik festivaline ev sahipliği yapıyor
  • Nike’ın “Play Inside, Play for the World” çağrısı
  • Vogue NL’in “stayhomewithVogue” kapsamında Instagram’da gerçekleştirdiği canlı yayınlar

Kitlenizin zamanlarını nerede geçirdiğini bilin

Kitlenizin zamanını genellikle hangi online kanallarda geçirdiğini bilmelisiniz. Karantina süresince bu kanalları kullanım oranları da aynı zamanda değişim gösterdi. Instagram Live, Twitch, Zoom ve TikTok gibi görüntülü sohbet uygulamalarının kullanım oranları hızla artmaya devam ediyor. Whatsapp ve Facebook Messenger gibi özel mesajlaşma uygulamalarında yüzde 70’e varan bir artış gözlendi.

Yaratıcı içerikler üretin

Koronavirüs salgını reklam ve pazarlama sektörünü de derinden etkiledi. Özellikle salgın döneminde yaratıcı içerikler oluşturmanın önemi ise aynı hızla arttı. Aynı zamanda da internet ve dijital dünya markaların kitleleriyle bağlantı kurmanın birçok yoluna sahip. İşte keşfedebileceğiniz birkaç örnek:

  • Yüz filtreleri, markalı efektler ve GIF’ler
  • AR ve VR deneyimleri
  • Canlı yayınlar

Sonuç

Koronavirüs salgınıyla birlikte değişen davranışlara ve yeni düzene adapte olmak için markalar satış mesajlarını koronavirüsün arkasından itmemelidir, çünkü bu evde olan kitlenizi ve sosyal mesafeyi yabancılaştırmanın kesin bir yolu olur. Aksine markalar iletişim çalışmalarına güvenmeli ve yaratıcılık konusunda cesur olmalılar.

Kaynak: The Drum

İLGİLİ HABERLER