Markaların hayatta kalma kılavuzu

2020 öngörüleri arasında en çok satan ürünlerin el dezenfektanı, konserve yemekler veya tuvalet kağıdı olacağını kim tahmin ederdi? 2020’nin ilk üç ayında tüketiciler en güncel teknoloji trendini takip etmektense bizden birkaç jenerasyon öncesinin öncelik olarak gördüğü ürün ve markalar için sıraya giriyoruz.

2020 özellikle mağazalarında hayatta kalmak için elzem olmayan ürünler satan markalar için zor başladı. Peki, hala ulaşılması gereken hedeflerin ve sürdürülecek iş planlarının olduğu şu günlerde salgın sona erdiğinde yıkılmamak için ne yapabiliriz? Yanıtını S4M CEO’su Christophe Collet verdi:

Müşterilerinizle iletişim kurmaya devam edin

Gerek çalışma saatlerini genişletmek ve yeni ürünler sunmak, gerek hükümetin önerilerini yaymak, sahte haberlere karşı savaşmak ve toplumun moralini yükseltmek olsun, markanızı unutmamaları için müşterilerinizle iletişimde kalmak büyük önem taşıyor. Email bültenleri kullanmak bu altyapıya sahip markalar için iyi bir çözümken mobil reklamlarla da daha büyük bir kullanıcı kitlesine ulaşabilirsiniz. Eğer savunmadığınız bir fikri destekler bir mesaj vereceğiniz konusunda kaygılarınız varsa mobil oyun ve hizmet sunan aplikasyonlar içinde hedef kitlenize mesajınızı iletebilirsiniz.

Marka çalışmalarını ve huninin ağzını gündeme alın

Kapsamlı marka çalışmaları daha kısa vadeli stratejiler olan talep yaratma ve satış planlarına kıyasla göz ardı edilebiliyor. Bulunduğumuz süreç hem artık “bunu satın al” mesajı ile iletişim sağlamak için fazla hassas hem de bu mesajın etrafındaki kampanyalar artık tüketicinizin önceliklerini kapsamıyor. Bu yüzden salgın zamanı markanızı tekrar inşa etmek için iyi bir zaman. Markanızın savunduğu değerleri ve neden var olduğunu anlatacak mobil, masaüstü ve televizyon kampanyaları oluşturun. Bu fırsatı erişim huninizin ağzını genişletmek ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için kullanın; gündem sakinleştiğinde tekrar huninin diğer kısımlarına odaklanabilirsiniz.

Konum servislerini insanları (güvenli olduğu sürece) mağazanıza davet etmek için kullanın

Bu adım her marka için geçerli olmayacaktır; Apple bile Çin’in dışındaki tüm mağazalarını kapattı. Ancak güvenli ve anlamlı olduğu sürece insanları mağazanıza davet edebilirsiniz. Hedefinizi mağazanızdan 5 dakika yürüme uzaklığında olan tüketiciler olmak üzere ayarlayın ve açılış saatleriniz ile eve servis imkanlarınızı görülebilir kılın. Bunun yanı sıra müşterilerinize hastalık belirtileri gösteriyorlarsa ne yapmaları gerektiğine dair bildirimler yollayın.

Toparlanma stratejilerinize zaman ayırın

Tarih SARS (Şiddetli Akut Solunum Yolu Sendromu) gibi salgınların ardından tüketici satın alma alışkanlıklarının öncekinden de güçlü ve sık olduğunu gösteriyor. Salgın sonrasında her gün satın almaya başladığımız günler geldiğinde müşterilerinizin rakiplerinizi değil, sizi tercih etmelerini sağladığınızdan emin olun. Gelecek planlarınızı hazırlayın ve çevik olun.

Yaşadığımız herkes için zor bir süreç. Ancak pazarlamacılar dünya üzerindeki en yaratıcı, inovatif ve girişimci insanlardan. Sektörlerimiz için güzel günler yakında.

İLGİLİ HABERLER