17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların dikkatine: Çocukların yüzde 86'sı havalı olmak istiyor!
Haberler

Markaların dikkatine: Çocukların yüzde 86’sı havalı olmak istiyor!

Nafizcan Önder
30 Mayıs 2021
1 dk okuma

Boomerang TV, Türkiye’de 4-7 yaş grubundaki 250 çocuk ve ebeveyniyle geniş çaplı ve sıra dışı bir araştırmaya imza attı. Çocuklar son dönemde bu yaş grubunda popüler olarak kullanılan “havalı” kelimesini tanımlarken, kendilerine göre havalı buldukları içerikleri, spor dallarını, hayvanları ve oyuncakları sıraladı. Araştırma verileri özellikle çocuklar üzerine ürünler üreten markalar ve iletişim çalışmaları için büyük ipuçları taşıyor. Çünkü çocukların yüzde 86’sı “havalı” olmak istiyor!

Boomerang TV’nin araştırmasında öne çıkan sonuçlar şöyle:

  • Araştırmaya katılan her 10 çocuktan 9’u (yüzde 89) havalı kelimesini popüler, eğlenceli, akıllı olarak tanımlıyor.
  • Araştırmaya katılan her 4 çocuktan 3’ü (yüzde 75) havalı olmanın iyi bir şey olduğunu belirtiyor.
  • Çocukların yüzde 75’i babasının, yüzde 83’ü de annesinin “havalı” olduğunu söylüyor.
  • Çocukların en havalı bulduğu evcil hayvan kedi oldu, ikinci sırada ise köpek yer alıyor.
  • “Havalı olmak istiyor musun?” sorusuna evet yanıtını veren çocukların oranı yüzde 86! Bu oran kız çocuklarında yüzde 85 olurken, erkek çocuklarında yüzde 87 olarak verilere yansıyor.
  • Çocuklar “En havalı mobil uygulama hangisi?” sorusuna ise Youtube yanıtını veriyor.
  • “En havalı spor” ise çocuklara göre futbol olurken ikinci sırada yüzme, üçüncü sırada ise basketbol geliyor.
  • Derslerde ise matematik açık ara birinci… En havalı ders olarak belirtilen matematiği resim dersi takip ediyor.
  • Çocuklar ve çizgi filmler elbette ayrı düşünülemeyen bir ikili. Çocuklara Boomerang ekranlarının en havalı çizgi filmi sorulduğunda birinciliği “Kral Şakir” alırken onu “Sevimli Kahramanlar”, “Tom ve Jerry”, “Maşa ve Koca Ayı” ile “Scooby Doo” takip ediyor.
  • Söz konusu oyuncaklar olduğunda ise en havalı bulunan Barbie olurken ikinci sırada arabalar, üçüncü sırada ise Lego yer alıyor.

“IKEA’ya çocuk patron!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

Boomerang TV featured havalı
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
5 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Güncel Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Haberler
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Sena Tufan
8 Temmuz 2025
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Haberler
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
Sena Tufan
11 Temmuz 2025
Brandverse Awards kazananları nasıl belirleniyor?
Haberler
Brandverse Awards kazananları nasıl belirleniyor?
Sena Tufan
24 Temmuz 2025
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Haberler
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.