L’Oréal, The Body Shop’u satın aldı
L’Oréal’in bünyesindeki The Body Shop; Brezilyalı kişisel bakım ve güzellik ürünleri mağazası olan Emporio Body Store’un çoğunluk hissesini satın aldı. L’Oréal, 2019 yılı için planladığı ortaklık payının yüzde 80 arttırılması hedefiyle ve The Body Shop aracılığıyla Brezilya’daki Emporio Body Store’un şimdilik yüzde 51’ine sahip oldu.
Latin Amerika’da bulunan Brezilya 200 milyonluk nüfusu ile en büyük ekonomiye sahip ve kişi başına düşen 12.100 ABD doları GSYİH ile dikkat çekiyor. Brezilya’daki güzellik sektörü, istikrarlı, sürekli büyüyen bir seyre sahip olması nedeniyle dünyanın dördüncü güzellik pazarı unvanını taşıyor. 1997 yılında Tobias Chanan tarafından Brezilya’nın başkentlerinden Porto Alegre’de kurulan Emporio Body Store da güçlü bir franchise ağına sahip, geniş yelpazede güzellik ürünleri sunan bir mağazalar zinciri olarak tanınıyor.
Emporio Body Store, 2012 yılında elde ettiği 20 milyon Reals (yaklaşık 7 milyon Euro) konsolide sermaye ile dikkat çekiyor. 2011 yılında Grup Ligna’nın çoğunluk hissesini satın almasıyla daha da hızlı büyüyen mağazalar zinciri, 2010 yılında 36 puana sahipken 2012 yılında 84 puana yükselmesiyle adından söz ettiriyor. Emporio Body Store’un 2013 yılsonu itibariyle Brezilya Borsası’nda 130 puana yükselmesi bekleniyor.
Satın alma süreci Brezilyalı Anti-Güven Kurumu CADE onayıyla gerçekleştirilirken yılsonuna kadar tamamlanması bekleniyor.
L’Oréal Japon Shiseido ile prensipte anlaştı
L’Oréal, global alandaki bir başka büyüme hamlesini de Japon Grup Shiseido’nun iki markasını bünyesine katarak gerçekleştirdi. Güzellik ve bakım sektörünün bilinen markalarından Decléor and Carita için Shiseido ve L’Oréal taslak bir sözleşme imzaladı. Böylelikle Shiseido L’Oréal’e özel müzakere haklarını vermiş oldu.