17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
küresel pazarlama konferansı (1)
Haberler

Dünya ekonomisine yön veren liderler Küresel Pazarlama Konferansı için İstanbul’daydı

Marketing Türkiye
10 Mayıs 2023
3 dk okuma

İstanbul, pazarlama dünyasının önemli organizasyonlarından Küresel Pazarlama Konferansı’na ev sahipliği yaptı. 1.200’ü aşkın kişinin rekor sayıda katılımıyla takip edilen konferansta, ufuk açan yaratıcı fikirler ön plandaydı. Konuşmaların yapay zeka teknolojisiyle Türkçe’ye çevrildiği etkinliğin kapanışı ise pazarlamanın geleceği olan iletişim ve reklam fakülteleri öğrencilerine ayrılan özel sohbetle yapıldı.

Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve Reklamverenler Derneği (RVD) iş birliğiyle düzenlenen Küresel Pazarlama Konferansı, küresel reklam ve pazarlama dünyasını Türkiye’deki profesyonellerle 13 yıl sonra ikinci kez bir araya getirdi. 27 Nisan’da İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen konferansa, 1.200’ü aşkın kişi katıldı. Oturumlarda yapılan konuşmaların Türkçe çevirileri yapay zeka teknolojisi yardımıyla yapıldı. Katılımcılara ilham veren konuşmalarda, teknolojiden sürdürülebilir pazarlama stratejilerine, eşitlik ve kapsayıcılık hakkında başarı hikayelerinden değişen tüketim alışkanlıklarına kadar çok sayıda başlık ele alındı.

Dünyada reklam yatırımları 900 milyar dolara ulaştı

Dünya ekonomisine yön veren liderler Küresel Pazarlama Konferansı için İstanbul’daydı
Reklamverenler Derneği’nin Başkanı Ahmet Pura

Pazarlama dünyasının gündemini belirleyen etkinliğin açış konuşmasını Reklamverenler Derneği’nin Başkanı Ahmet Pura yaptı. Pura, 2022 yılında reklam yatırımlarının yeni bir rekora imza attığını ifade ederek şunları söyledi: “Dünya’da reklam yatırımları 900 milyar dolara ulaştı yani bu, bugün burada dünyanın önemli ekonomik gücü ile beraber olduğumuz anlamına geliyor. 2022 yılında Türkiye’de de reklam yatırımları yüzde 90 oranında büyüdü ve önemli bir rekora imza attı. Dijital yüzde 70 oranıyla bu yatırımlar arasında en büyük orana sahip oldu. Türkiye’de reklam yatırımları her yıl büyümesini sürdürüyor ve küresel çapta ilk 20 pazar içinde yer alıyor.”

Sürdürülebilir büyüme için döngüsel pazarlama

Dünya ekonomisine yön veren liderler Küresel Pazarlama Konferansı için İstanbul’daydı
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke

Ahmet Pura’nın ardından konuşan Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke, konferansın ana teması olan sürdürülebilir büyümeye dikkat çektiği konuşmasında “Dünya genelinde pazarlama sektörünün büyük bir kısmı mevcut durumun sürdürülemez olduğunu biliyor. Bu doğrultuda ürün portföylerimizi ve iş modellerimizi daha sürdürülebilir bir tüketim ve büyüme için nasıl kullanacağımıza yönelik olarak döngüsel pazarlama çerçevesini geliştirdik. Bu çerçeve dahilinde önceliğimiz sürdürülebilirlik çünkü sürdürülebilirlik, yaptığımız her şeyi kapsıyor. Gezegenimizi, insanları bir araya getiriyor. İkinci konumuz radikal inovasyon. Yani modeli tersine çevirmek. Diğer bir konu dönüşümsel liderlik. Artık eskisi gibi düşünmemelisiniz. Geçmişte öngöremediğiniz bir sürü farklı kurumla bir arada hareket etmeniz gerekecek. Bu sorunun çözülebilmesi için aynı zamanda yaratıcılığı eyleme dönüştürmek gerekiyor. Biz pazarlamacılar olarak insanları, insanların seçimlerini, davranışlarını değiştirecek mesajları nasıl verebileceğimizi çok iyi biliyoruz” dedi.

Sıfır atık hedefiyle çevreye en az zarar veren konferans

Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik hedeflerine uyum çerçevesinde aynı zamanda sıfır atık hedefiyle titiz hazırlıklar yapılan konferansta kilolarca fazla gıda, organik ve dönüştürülebilir atık döngüsel ekonomiye kazandırıldı. Unlu mamuller endüstriyel hayvan yemi, organik atıklar ise biyogaza olarak değerlendirilmek üzere dönüşüme gönderildi. Ayrıca toplanan kağıt, plastik, cam ve sigara izmarit atıkların da ekonomiye geri kazandırılması sağlandı. Seyahatlerden kaynaklanan karbon salımını dengelemek için Türkiye’de Manisa Soma bölgesindeki Gold Standart sertifikası olan bir rüzgâr santrali projesine destek verildi.

Sektörün geleceği için öğrencilerle sohbet seansı

Konferansın sonunda, WFA CEO’su Stephan Loerke ile Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, etkinliğe katılan öğrencilerle bir araya geldi. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nden Doç. Dr. Gül Şener’in eşlik ettiği “Biz Bize Kalalım, Pazarlama’nın Geleceğini Konuşalım” başlıklı özel seansta, iletişim ve reklamcılık fakülteleri öğrencileriyle sektörün bugünü ve geleceği hakkında konuşuldu. Oturumda ayrıca gençlerin kariyer hedeflerine yönelik sorularına yanıt verildi. 

Konferansta öne çıkan bölümleri buradan izleyebilirsiniz.

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
4 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
5 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
yapay zeka teknolojileri
Haberler
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Marketing Türkiye
20 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.