17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi
Haberler

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

Nafizcan Önder
6 Aralık 2021
3 dk okuma

Mevcut kur dalgalanmalarının sektör fark etmeksizin tüm piyasaları doğrudan etkilediği su götürmez bir gerçek. Bu gerçekliğin en yüksek yansımalarından birisi de otomotiv sektöründe gözlemleniyor. Kasım ayında aracını satmayı düşünen otomobil sahipleri, piyasadaki dalgalanmaların ardından aracını satıp satmamak konusunda kararsız kaldı. Kur seviyelerindeki yükseliş ile sıfır km. araç fiyatlarının da artmasıyla birlikte ikinci el araçların fiyatının da artacağını düşünen tüketiciler arabam.com‘un verilerine göre araçlarını ilandan çekti…

Arabam.com, geçtiğimiz kasım ayının ilan verilerini derleyerek, otomotiv pazarına katkı sağlayacak istatistikleri paylaştı. Kasım ayı boyunca en çok ilan verilen kategorilerden markalara, otomobil modellerinden yıllarına göre hazırlanmış arabam.com analizine gelin birlikte bakalım…

En çok ilan verilen kategoriler

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

arabam.com’daki ilanların yüzde 69’unu otomobiller oluşturuyor. Otomobilleri hafif ticari araçlar, arazi araçları, ticari araçlar ve motosikletler izliyor. Traktör ve tarım iş makinaları gibi ilanlar ise yüzde 2’lik dilimde yer alıyor.

Renault ve Fiat zirvede

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

arabam.com’da verilen ilanlarda zirveyi Fiat ve Renault paylaşıyor. Bu markaları sırasıyla Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Citroen ve Honda izliyor.

İlanlarda en çok yer bulan araç: Clio

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

İlanlara model özelinde bakıldığında kasım ayında en çok ilan verilen otomobil modelleri Clio, Astra ve Megane oldu. Bu üç modeli ise sırasıyla Focus, Passat ve Corolla takip ediyor.

21 yaşındaki araçlar ilanların yüzde 14’ünü oluşturuyor!

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

arabam.com’da kasım ayında en fazla ilan verilen araçlar, yüzde 7,3 oranı ile 2016 yılına ait modeller oldu. Bunu sırasıyla 2017 ve 2012 model araçlar takip etti. 2000 yılı ve öncesine ait araçlar ise ilanların yüzde 14,1’ini oluşturuyor.

100 Bin TL üzerindeki araçlarda artış var!

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

İlanlar içinde en yüksek payı kasım ayında yüzde 20,7 oran ile 50.000 TL – 100 .000 TL aralığındaki araçlar alıyor ancak 2021 yılı içerisinde 50.000 TL-100.000 TL aralığındaki araç ilan oranları ilk kez düşüş yaşadı. Geçtiğimiz aylara göre bu fiyat aralığındaki araç ilan oranları yüzde 6,5 düştü.

100.00 TL – 150.000 TL aralığındaki araçlar ise kasım ayında ilanların yüzde 20,1’ini oluşturuyor. 350.000 TL ve üzerindeki araç ilan oranları ise yüzde 6,3 oranında artış göstermiş durumda. Araç fiyatlarındaki yükselişin etkileri görünüyor.

Dizel araçlar piyasayı domine ediyor

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

arabam.com ilanları yakıt tipine göre incelendiğinde, dizel araçların kasım ayında ilan oranı yüzde 55,21 olarak verilere yansıyor. LPG’li araçlar yüzde 24,68 oranı ile ikinci sırada yer alıyor. Benzinli araçlar ise ilanların yüzde 19,98’ini oluşturuyor. Benzinli araçları sırasıyla elektrikli ve hibrit araçlar izliyor.

200 Bin – 300 Bin km. aralığındaki araçlarda yoğunluk devam ediyor

Hayaldi hayal kaldı: İkinci el otomobilde kur depremi

İkinci el piyasasında kasım ayında ilanlar en çok 200.000 km.- 300.000 km. arasındaki araçlar için verildi. Uygun fiyatlı, yüksek kilometreli araçlar için ilan verilmeye devam ediliyor. 50.000 km. – 100.000 km. aralığındaki ilan oranları ise yüzde 14.

Özetle: arabam.com’da 50.000 TL-100.000 TL aralığındaki ve 100.000 TL-150.000 TL aralığındaki araç ilan sayısında ortalama yüzde 5 azalma yaşanması otomobilini satmayı düşünen tüketicinin, değerinin artabileceği düşüncesiyle aracının satışını şu an beklettiğini gösteriyor. 350.000 TL ve üzerindeki araç ilan sayıları ise yüzde 6,3 oranında artmış durumda. Kurdaki yaşanan artışın otomobil fiyatlarına yansıdığını ve sektörü etkilediğini söylemek mümkün. Marketing Türkiye olarak önümüzdeki süreçte de otomotiv sektörünü yakından takip ederek verileri aktarmaya devam edeceğiz…

2.el otomobil sektörü arabam.com featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

yapay zeka teknolojileri
Haberler
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Marketing Türkiye
4 hafta önce
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
Haberler
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
AB’den TikTok’a "SkinnyTok" incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Haberler
AB’den TikTok’a “SkinnyTok” incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Sena Tufan
24 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.