29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs salgınında davranışlarınız hangi bölgede yer alıyor?
Haberler

Koronavirüs salgınında davranışlarınız hangi bölgede yer alıyor?

Marketing Türkiye
6 Nisan 2020
1 dk okuma

Koronavirüs salgını insan ilişkilerinden tüketim alışkanlıklarına, duygu durum hallerinden davranışlara kadar tüm yönüyle insana etki ediyor. Bu etkinin sonucunda ortaya çıkan yeni insan davranışları ise korku, öğrenme ve büyüme olmak üzere 3 bölgenin etrafında anlatılıyor. 

Koronavirüs salgını pek çok insanın günlük hayatını, psikolojisini ve tüketim alışkanlıklarını derinden etkiliyor. Koronavirüs salgını sırasında insan davranışları üç bölgeye ayrılmak istendiğinde ise ilk bölge olan korku bölgesinde bir çok insanın ilaç, tuvalet kağıdı ve yiyecek stokladığını ardından öğrenme bölgesinde yanlış bir bilgi yaymamak adına önce bilgiyi değerlendirdiğini ve panik durumundan uzaklaştığını son olarak büyüme bölgesinde ise empati kurarak diğer insanlara nasıl yardım edebileceğini düşündüğü ön plana çıkıyor. Korku, öğrenme ve büyüme bölgelerini oluşturan diğer etkenler ise şu şekilde devam ediyor…

Korku bölgesi

  • İhtiyacım olandan fazla yemek, tuvalet kağıdı ve ilaç satın alıyorum.
  • Korku ve öfke ile ilgili duyguları yayıyorum.
  • Sık sık şikayet ediyorum.
  • Aldığım tüm mesajları yönlendiriyorum.
  • Kolayca sinirleniyorum.

Öğrenme bölgesi

  • Kontrol edemediğim her şeyi bırakıyorum.
  • Yiyeceklerden haberlere kadar bana zarar veren şeyleri zorla tüketmeyi bırakıyorum.
  • Duygularımı tanımlıyorum.
  • Durumun farkına varıyorum ve nasıl davranacağımı düşünüyorum.
  • Yanlış bir bilgi yaymamak için önce bilgiyi değerlendiriyorum.
  • Hepimizin elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığımızın farkındayım.

Büyüme bölgesi

  • Diğer insanları düşünüyorum ve onlara nasıl yardım edeceğimizi görüyorum.
  • Yeteneklerimi onlara ihtiyaç duyanlara ulaştırmaya çalışıyorum.
  • Kendime ve başkalarına karşı empati duyuyorum.
  • Başkalarına teşekkür ediyorum.
  • Duygu durumum normal ve umut yayıyorum.
  • Yeni değişikliklere uyum sağlamanın bir yolunu arıyorum.
  • Sessizliğin, sabrın, ilişkilerin ve yaratıcılığın bu dönemde pratiğini yapıyorum.

 

Koronavirüs salgınında davranışlarınız hangi bölgede yer alıyor?

Koronavirüs
1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
4 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Pringles'tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
ekonomi
Dünya ekonomisindeki canlanma maaşlara yansımadı
OkCupid LGBT+ Onur Yürüyüşü
OkCupid: “Biz de buradayız aşkım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Burger King yeni kampanyasıyla KFC ve McDonald's'a sataşıyor
Haberler
Burger King son reklamıyla KFC ve McDonald’s’ı kışkırtıyor
Gizem Yıldız
5 Nisan 2022
Dışarda yemekten sıkıldık, evde füzyon yemekler deniyoruz!
Haberler
Dışarda yemekten sıkıldık, evde füzyon yemekler deniyoruz!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2022
Kanat Uysal: "Lojistik sektöründen en büyük beklenti esneklik ve şeffaflık"
Haberler
Kanat Uysal: “Lojistik sektöründen en büyük beklenti esneklik ve şeffaflık”
Nafizcan Önder
5 Nisan 2022
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nız kutlu olsun
Haberler
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nız kutlu olsun
Marketing Türkiye
19 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.