10 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Korona salgını kurumsal dijital iletişimi daha ilk ayda yüzde 70 artırdı
Haberler

Korona salgını kurumsal dijital iletişimi daha ilk ayda yüzde 70 artırdı

Marketing Türkiye
6 Mayıs 2020
2 dk okuma

Omnichannel iletişim konusunda çeşitli sektörlere hizmet sunan SmartMessage’ın verilerine göre salgının ilk ayında müşteri ve çalışanlara yönelik dijital iletişim aktivitelerinde ciddi yükselişler gözlemlendi.

Tüm dünyada yaygınlaşan Korona salgını iş dünyasını derinden etkilemeye devam ederken, kitlelere ulaşılan kanallarda dijitali ön plana çıkardı. SmartMessage’ın Korona sonrası döneme yönelik gönderim analizleri kurumların iç ve dış iletişimde e-posta ve SMS kanallarına daha da fazla yoğunluk verdiğini gösteriyor.

SmartMessage’ın verilerine göre kitlesel dijital iletişimde yoğun kullanılan e-posta ve SMS kanallarında Korona öncesi döneme göre aylık bazda yüzde 70’lik bir gönderim artışı gözlendi. E-posta için artış yüzde 85 olurken, SMS kanalı ise yüzde 62 oranında yükseliş gösterdi.

Geniş bir yelpazede dijital iletişim artışı söz konusu

Korona salgını kurumsal dijital iletişimi daha ilk ayda yüzde 70 artırdı

SmartMessage’ın yaptığı araştırma çok fazla sektörde dijital iletişimin arttığını ortaya koyuyor. Salgın döneminden en çok etkilenen sektörlerden gayrimenkulde bile yüzde 10’luk bir gönderim artışı gözlemlendi. Gönderim artışlarında ilk sıraları e-ticaret, enerji dağıtım, sigorta, hukuk ve mali müşavirlik sektörleri aldı.

Kurumlar yeni çalışma düzenini dijital ile anlattılar

Tüm sektörleri etkileyen salgın, dijital iletişimi daha önemli hale getirirken, özellikle müşterilerle bağı ayakta tutma adına yapılan online aktiviteleri artırdı. Kriz dönemlerinde en önemli sektörlerden biri haline gelen bankacılıkta özellikle sosyal mesafe ve temas kaygılarından dolayı şube kullanımlarının azalması ve şubelerin açık kalma sürelerinde kısıtlamalara gidilmesi müşterileri daha fazla dijital şubelere ve mobil uygulamalara yönlendirme çabalarını ön plana çıkardı.

Gönderim artışının en yüksek olduğu sektörlerden sigortada ise yine bankalara benzer şekilde bayiler üzerinden ilerleyen işlemlerin sınırlanması, yenileme ve bilgilendirme süreçlerinin daha çok dijital kanallara kaymasına yol açtı ve dijital hizmet kaynaklarına yönlendirme yönünde bildirimler önem kazandı.

Enerji dağıtım alanında fatura ve yasal düzenlemelere dair bilgilendirmelerin özellikle dijital taraftaki artışıyla toplam işlemler içinde online mecraların ağırlığını artırdı. Dernek, vakıf ve sendika gibi STK’lardaki kayda değer artış ise salgın dönemine yönelik yasal düzenlemelerle ilgili üyelerin daha fazla dijital kanallar kullanılarak bilgilendirildiğini gösteriyor. Benzer şekilde kriz durumlarında en çok danışılan kurumlardan olan hukuk ve mali müşavirlik gibi işletmeler dijital iletişimde de yoğunluğun en çok arttığı örnekler arasına girdi.

Holding ve büyük kurumsal şirketlerin de özellikle insan kaynakları ve tedarik – dağıtım zincirleri gibi iç süreçlerinde dijital kanalları çok daha fazla kullandıkları ortaya çıkıyor. Bilişim sektöründeki firmalar özellikle hizmet devamlılıklarını, yeni koşullara uygun ürünlerini ve webinar gibi online etkinliklerini dijital kanalları kullanarak kitlelerine duyurmaya gayret gösterdi. Özellikle hizmet şartları değişim bildirimlerini ve kampanyaları yoğun kullanan e-ticaret sektörü de dijital iletişimin arttığı sektörlerin başını çekti.

1 ceo
En çok CEO hangi üniversitelerden çıkıyor?
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 getir (1)
Getir, fiziki market işine giriyor
4 sosyal medya
Sosyal medyanın en başarılı markaları belli oldu!
5 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
Güncel Haberler
Siparişleriniz drone'la teslim edilse nasıl olurdu?
Siparişler artık gökyüzünden süzülecek
trendyol olumsuz yorum kabul etmiyor
Trendyol, emlak pazarına girmekten vazgeçti
Domino's Pizza, pizzanın ana vatanından çekiliyor
Domino’s Pizza, pizzanın ana vatanından çekiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Üst düzey ajanslar yaklaşan resesyona nasıl hazırlanıyor?
Haberler
Üst düzey ajanslar yaklaşan resesyona nasıl hazırlanıyor?
Gizem Yıldız
2 hafta önce
NFT pazarı düşüşe geçmedi, sadece soluklanıyor!
Haberler
NFT pazarı düşüşe geçmedi, sadece soluklanıyor!
Marketing Türkiye
4 Haziran 2022
web 3
Haberler
Web 3 kadınların elinde yükseliyor
Seda Başpınar
2 hafta önce
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Haberler
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Nafizcan Önder
16 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.