19 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Komando gezisi nedir?
Haberler

48 saat boyunca uyumuyor, günde 30 bin adım atıyorlar… “Komando gezisi” salgını yayılıyor!

Gizem Yıldız
29 Nisan 2023
1 dk okuma

Günde 30 bin adım yürümek, 48 saat boyunca hiç uyumadan gezmek, gezi boyunca sadece birkaç yüz yuan harcamak ve ertesi gün sabah 8’de ofiste olmak… Peki, nedir bu Çinliler arasında hızla yaygınlaşarak popüler bir kavram haline gelen “komando gezisi”?

Çin’in önde gelen sosyal medya platformlarında ülkenin dört bir köşesinden gelen gençler, kendi özel seyahat tecrübelerini, ruh hali ve mutluluğunu paylaşıyor: “30 saat içinde 1300 kilometre kat ederek 6 turistik yeri gezdim”, “24 saat içinde Shenyang kentinde tüm yerel lezzetleri tattım…” Bu paylaşımlar, benzer gezileri teşvik ediyor.

Bu tür yoğun tempoda olan geziler için gençler, genellikle cuma akşamı veya cumartesi sabahı yola çıkmayı tercih ediyor. Ders programından bile daha dolu olan gezi programları ise önceden hazırlanıyor. Amaç en kısa zaman içinde ve en az parayla en fazla turistik mekânı görmek. Amaca ulaşılınca gençler, pazar gecesi trene binip ertesi sabah okulda veya iş başında oluyor. 

Seyahat eskiden hayatın temposunu yavaşlatmak anlamına gelirken şimdi daha çok gençlerin fiziksel sınırlarını zorlayan, komandoların antrenmanlarına benzeyen bir spor haline geldi.

Bir araştırma kuruluşunun raporuna göre, gençlerin yüzde 70’ten fazlası evden çıkıp seyahat yapma niyetinde. Bu gençlerin 2023 yılı için planladıkları ortalama gezi sayısı 3,7 ve toplam seyahat uzunluğu 17 gün olarak dikkat çekiyor.

Şimdiye kadar, gençlerin destinasyonları genellikle en popüler turistik kentler oldu. Örneğin Beijing, Shanghai, Xi’an, Chengdu, Hangzhou, Wuhan, Chongqing, Nanjing gibi simge kentler… Bu kentlerde çok sayıda turistik mekân bulunduğu için gezi programının dakik bir şekilde planlanması mümkün oluyor.

“Komando gezi”nin amacı en az harcamayla en yüksek gezi deneyimini yaşamak… Gençler tasarruf edip para biriktiriyor ve geceyi trende geçirdikleri için otel parası ödemiyor. Yemek ihtiyaçlarını ise restoran yerine sokak lezzetleriyle karşılıyor. 

Kaynak: Çin Ulusal Radyosu

Yeni yılda tatil beldeleri ofise dönüşecek

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
3 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
4 sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
5 Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Güncel Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pepsi’den futbola "taze" bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Haberler
Pepsi’den futbola “taze” bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2025
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
Haberler
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
İrem Alimoğlu
12 Haziran 2025
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
Haberler
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Haberler
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.