13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
e-ticaret
Haberler

Küçükten büyüğe evrilmek isteyen işletme, yönünü e-ticarete çeviriyor

Seda Başpınar
23 Temmuz 2022
3 dk okuma

COVID-19 pandemisi ile birlikte KOBİ’ler e-ticaretin işletmelere kattığı gücünü ve dijital pazarlamanın sunduğu geniş imkanları daha fazla keşfetme fırsatı yakaladı. UPS, ekonomi alanında uluslararası danışmanlık hizmeti veren Nathan Associates iş birliğiyle bir anket hazırladı. Avrupa genelinde 1.000’in üzerinde KOBİ’nin katıldığı anket sonucunda yayınlanan rapor, yurtiçi satışlar söz konusu olduğunda Avrupa ülkelerinin genelinde, e-ticaretin KOBİ’ler için en önemli öncelik olduğunu gösteriyor.

“KOBİ’lerin Büyümesini Destekleme: E-ticaret Yoluyla İyileşmeyi Başlatma” isimli çalışma, hem yurtiçinde hem de yurtdışında e-ticaret satışları ve lojistik alanındaki KOBİ’lerin öncelikleri, zorlukları ve eğilimleri hakkında bilgi topladı. Ankete katılan ülkelerin çoğunda, KOBİ’lerin karşılaştığı pandemi ile ilgili en büyük zorluklar, yüz yüze satışların azalması, tedarik zinciri kesintileri oldu. Çoğu ülkede, pandeminin başlamasından bu yana daha fazla KOBİ online satış yapmaya başladı. KOBİ’lerin çoğunluğu, online yurtiçi satışları, en büyük iş önceliği olarak sıraladı.

Sade, eşitlikçi ve yeşil bir ekosisteme ihtiyaç var

Hazırlanan raporda anket sonuçlarından elde edilen çıkarımlar üç ana başlıkta toparlanıyor:

  • Sade: İhracat yapmak isteyen KOBİ’ler büyümek için daha basit düzenlemelere, ve gümrük maliyetlerine ihtiyaç duyuyor. Ticaretin önündeki bu engellerin azaltılması, yeni pazarlara erişimi artırarak işletmelerin ihracatlarını büyütmelerine yardımcı olabilir.
  • Eşitlikçi: Kadın girişimcilerin işletmelerinin online satış yapma olasılıkları daha yüksek olsa da başta finansal zorluklar olmak üzere farklı engellerle karşılaşma ihtimalleri bulunuyor. Bu bağlamda e-ihracat, cinsiyetler arasındaki ücret farkını da azaltmaya yardımcı olabilir.
  • Yeşil: Çoğu KOBİ daha çevre dostu olmak istediğini söylüyor. Sürdürülebilir hizmetler ve malzemeler sunan ortaklar ve tedarikçiler arıyorlar.

UPS’in Avrupa genelinde hayata geçirdiği rapor hakkında konuşan UPS Türkiye Ülke Müdürü Burak Kılıç şunları söyledi: “KOBİ’ler için artık dünyaya açılabilmek ve e-ticaret yapabilmek hayati bir önem arz ediyor. Yaptığımız araştırma çalışması ile işletmelerin bu yolculuğa çıkarken nerelerde ihtiyaçları olduğunu çıkarmaya çalıştık. Ortaya çıkan verileri de raporlaştırarak başta kararvericiler olmak üzere tüm paydaşlarımız ile paylaştık. KOBİ’ler özetle e-ihracatta gümrük süreçlerinde daha sade, dijital ve hızlı bir süreç talep ederken aynı zamanda yeni pazarlara açılırken bilgi ve uzmanlık anlamında da desteklenmeye ihtiyaç duyuyor.”

Ekosistemi büyüten iş birlikleri KOBİ’lere değer katıyor

Hükümetler, özel sektör, STK iş birliklerinin, KOBİ’lerin büyüyen e-ticaret pazarlarından ortaya çıkan fırsatlardan yararlanmalarını desteklemede önemli bir role sahip olduğunun vurgulandığı raporda, ayrıca ortaya çıkan sonuçlardan yararlanarak tüm paydaşlar için şu önerileri sunuyor:

  • KOBİ’lerin dijital yeteneklerinin geliştirilmesi
    Eğitimler ve bilgi portalları; bir e-ticaret işi kurma, yürütme, çevrimiçi pazarlama, dijital yasalar ve düzenlemeler, nakliye ve lojistik ve uluslararası ticaret hakkında bilgi sağlamalı.
  • Tedarik zinciri dayanıklılığının desteklenmesi
    KOBİ’ler, tedarik zinciri kesintilerini büyük bir zorluk olarak tanımladı. Bu kesintiler, bulunabilirlik eksikliğinden tedarik zincirinde şeffaflık eksikliğine, artan hammadde maliyetlerinden nakliye gecikmelerine kadar değişebiliyor. Hem kararvericiler hem de lojistik ortakları, tedarik zinciri zayıflıklarının değerlendirilmesi, envanter yönetimi, kaynakların daha iyi haritalandırılması için teknoloji çözümleri ve verimli ve uygun maliyetli nakliye ve teslimat hizmetleri konularında KOBİ’lere yardımcı olmak için birlikte çalışabilir.
  • İhracat ile ilgili bilgilere kolay erişim
    Ankete katılan tüm ülkelerdeki KOBİ’lerin çoğunluğu, uluslararası ticaretle ilgili bilgilere erişimi, e-ticaret ihracat satışlarını desteklemek için birincil zorluk ve öncelik olarak sıraladı. KOBİ’lerin dijital yeteneklerini geliştirme çabalarının bir parçası olarak, hükümetlerin uluslararası pazarlar ve ticaret anlaşmaları hakkında erişimi ve anlaşılması kolay bilgileri artırması gerekiyor.
  • Dijital altyapıya yatırım yapma
    Ankete katılan KOBİ’ler, kararvericilerin e-ticaret işletmelerinin gelişmesi için güvenli internet erişiminin ve diğer dijital altyapıyı imkanlarının temel rolünü vurguladı. Kararvericiler, kırsal alanlarda ve diğer yetersiz hizmet alan bölgelerde yüksek hızlı internete erişimi genişletmeye devam etmenin yanı sıra, KOBİ’lerin yararlanabileceği dijital araçlar konusunda farkındalığı artırmalı ve e-ödeme, envanter, iade ve temassız teslimat yönetimiyle ilgili zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olmalı.
  • Ticaret süreçlerini basitleştirme
    Ticareti desteklemek ve sınır ötesi ticareti daha verimli hale getirmek adına kurumlar, teknolojilerden yararlanmak ve şeffaflığı teşvik etmek için gümrük ve vergi tahsilat süreçlerini dijitalleştirme çabalarına öncelik vermeli.
  • Veri yönetimi ve siber güvenlik stratejisi oluşturma
    Hem KOBİ’lerin hem de tüketicilerin güven ortamı içerisinde alışverişini yapabileceği ve siber güvenlik tehditlerinden korumalarını sağlayacak ulusal yaklaşımlar geliştirilmelidir.

İhracat yapmak isteyen KOBİ’lere 5 ipucu!

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri'nde buluştu!
Haberler
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri’nde buluştu!
Marketing Türkiye
8 Eylül 2025
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Haberler
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Nafizcan Önder
4 gün önce
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belli oldu!
Haberler
Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belli oldu!
Sena Tufan
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.