19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KOBİ'leri e-ticarete entegre edecek 7 adım
Haberler

E-ticarette KOBİ’lere başarıyı getirecek 7 ipucu

Marketing Türkiye
30 Ağustos 2022
2 dk okuma

Türkiye’deki toplam girişimlerin yüzde 99,8’ini oluşturan KOBİ’ler dünyaya e-ticaretle entegre oluyor. Kesintisiz hizmetle global pazarlara açılma fırsatı sunan e-ticaret, KOBİ’lere, artan beklentileri ve ihtiyaçları karşısında büyük avantajlar sağlıyor. Peki, KOBİ’leri e-ticarette başarıya taşıyan adımlar neler? Generali Sigorta‘nın KOBİ’lerin e-ticaret entegrasyonunu kolaylaştırmak adına paylaştığı 7 ipucu bu sorunun yanıtını veriyor…

1- KOBİ yöneticileri e-ticaret alanında bilgi sahibi olmalı

Öncelikle KOBİ yöneticilerinin e-ticaret alanında bilgi ve deneyime sahip olması gerekiyor. E-ticaret uzmanları KOBİ yöneticilerinin özellikle; e-ticaret sitesinin kurulması ve sonraki teknik süreçler, tedarik zincirinin yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, dijital pazarlama ve satış, ürün tedariği ve yönetimi gibi birçok konuda temel düzeyde de olsa bilgi sahibi olmasının önemine dikkat çekiyor.

2- Pazar araştırması yapın

E-ticaret alanında satış yapmak için sektöre ve alana hakim olmak gerekir. Pazar araştırması yaparak; pazar payı, rakipler, ürün ve rekabetin niteliği, müşteri memnuniyeti, müşteri beklentileri, satış performansları ve dağıtım kanalları gibi konularda kritik bilgiler edinebilirsiniz. Bu aynı zamanda önemli ölçüde maliyet ve zaman tasarrufu da sağlar.

3- Pazarlamayı gider kalemi olarak değil gelir kalemi olarak görün

E-ticaret alanında yapılan en yaygın hatalardan biri pazarlamayı geri plana itmektir. Ürettiğiniz ürün ya da sunduğunuz hizmet ne kadar özel de olsa, rakiplerinizden ayrışma ve hedef kitlenize ulaşma noktasında pazarlamaya ihtiyacınız var.

KOBİ’ler e-ticaret özelinde yapılacak pazarlama ve tanıtım çalışmalarını, bir gider kalemi olarak değil gelir kalemi olarak görmeli, mevcut bütçelerinden pazarlama çalışmalarına mutlaka pay ayırmalılar.

4- Profesyonel yardım almak sizi öne çıkarır

E-ticaret, her ne kadar algısal olarak kolay bir iş gibi görünse de arka planda ciddi bir çaba olmalı. Uzmanlar, e-ticaretin yazılım, pazarlama ve dijital pazarlama, reklam yönetimi ve itibar yönetimi gibi farklı disiplinlerden beslenen büyük bir operasyon olduğunun altını çiziyor. Bu noktada yaşanabilecek problemlere karşı profesyonel bir ajanstan hizmet almak sizi bir adım öne çıkaracaktır.

5- Stok yönetimine özen gösterin

E-ticaret alanında sıklıkla stok yönetimiyle ilgili aksaklıklar yaşanıyor. Yanlış stok yönetimi, imajın zedelenmesinden müşteri memnuniyetini azaltmaya kadar uzun vadeli acı sonuçlar doğurabiliyor.

Uzmanlar bu noktada KOBİ’lerin e-ticaret özelinde entegrasyon ve stok yönetim yazılımları kullanması gerektiğini belirtiyor.

6- Müşteri ilişkilerini merkeze koyun

Günümüzde özellikle dijital alanın da getirdiği olanaklar dolayısıyla KOBİ’ler için e-ticaret alanında müşteri ilişkilerinin yönetimi her zamankinden daha zor durumda.

Ürün ya da hizmetinizden memnun olan her müşteri nasıl olumlu referans oluyorsa memnun olmayanların da olumsuz referans vereceğini hesaba katın.

7- Yasal zorunlulukların farkında olun

E-ticaret de tıpkı geleneksel ticaret gibi birtakım vergilerin ve yasal zorunlulukların olduğu bir alan. KOBİ’lerin e-ticarete başlamadan önce bağlı bulunduğu ticaret odalarından yasal zorunluluklarla ilgili bilgi alması gerekiyor. Bunun yanı sıra global pazarlarda e-ihracat yapan KOBİ’lerin satış yaptığı ülkelerin de mevzuatlarını iyice araştırması gerekiyor. Uzmanlar mevcut yasal zorunlulukların yerine getirilmediği takdirde KOBİ’lerin ağır cezalara karşı karşıya kalacağını ifade ediyor.

KOBİ’lerin neden dijital olması gerekiyor?

e-ticaret featured KOBİ
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Haberler
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Nafizcan Önder
6 gün önce
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi...
Atamalar
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi…
Marketing Türkiye
22 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Haberler
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Sena Tufan
5 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.