7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Klasik müziği “reklam”la popülerleştirmek mümkün mü?

Marketing Türkiye
15 Mart 2013
2 dk okuma

 

Mesleki başarılarının yanı sıra “Yılın erkeği” “Yılın kişiliği” gibi birçok ilginç ödülü de bulunan ve Borusan’ın katkılarıyla The CUP’ta konuşmacı olan Belgrad Filarmoni Orkestrası Şefi Ivan Tasovac, sinek avlayan konser salonlarını nasıl bir stratejiyle doldurup taşırdığını anlattı. Biz de merak ettik sorduk: “Türkiye’de klasik müzik pek sevilmiyor, sizce burada da klasik müziği reklamla popüler bir müzik türü haline getirmek mümkün mü?” Tasovac’ın cevabı ise bir hayli ilginç! “Demek ki burada çok sıkıcı işler yapıyorlar, o yüzden insanlar klasik müzik dinlemeyi sevmiyor” diyerek “Önce ürününüzü yenileyin” diyor.

Sunumunuzda “yaratıcı çaresizlik” denilen bir kavramdan bahsettiniz? Bu kavramı bizim için daha ayrıntılı anlatabilir misiniz?

Bu aslında Belgrad Filarmoni Orkestrası olarak bizim geliştirdiğimiz bir kavram. Size hikâyemizi kısaca şöyle anlatayım: Belgrad Filarmoni Orkestrası bundan 90 yıl önce kuruldu. Ancak son 15 sene içinde Belgrad’ın sembolü haline geldi. Bunu biz sağladık. Çünkü başlangıçta inanılmaz düşük bir bütçeye sahiptik ve çok az dinleyicimiz vardı. Ancak durduk ve düşündük. Oldukça çaresiz bir durumdaydık. Ama ya “çaresizliği” seçecektik, ya da “yaratıcı” bir çözümle bu durumu değiştirecektik. Çaresizliğe karşı yaratıcı bir çözümü seçtik ve bir klip çektik. Orkestramızla sokaklara çıktık ve caddelerde müzik yaptık. Belgrad Filarmoni zaten Belgrad’ın en zengin caddelerinden birinde bulunuyor ve hedef kitlemiz de o zenginler… O nedenle orkestramızla onların takıldığı kafelerin önünde konserler verdik ve insanlar şaşkınlık içinde videomuzu çektiler. Sonra da konserlerin sonunda “Gelmediğiniz için teşekkürler” yazan bir pankart açtık. Ve tüm sokak konserlerimizi bir kurguyla kısa bir klibe dönüştürdük. Aslında hem esprili hem şaşırtıcı ilgi uyandırıcı bir çalışma oldu.
Bu klibin nasıl bir yansıması oldu?
Bu videoyu Facebook, Twitter, YouTube’a yükledik. Videoyu YouTube’a yüklediğimizde çok ilgi çekti ve 48 saatte 100 binden fazla kişi izledi. YouTube’da en çok izlenenler kategorisinde 28’inci sırada yer aldı. 10 sene önce kombine bilet sayımız 39 iken şimdi bu sayı 5 bini aştı ve biletlerimiz neredeyse bir sene önceden tükeniyor. Sıradışı bir sistemle savaştık yani… Başlangıçta çaresizdik ama yaratıcılığı seçtik. Yaratıcılık herkes için her zaman ve hayatın her alanında çok önemli.


Bu röportajın tamamını 15 Mart tarihli Marketing Türkiye’de okuyabilirsiniz.

 

1 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
2 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
3 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
4 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
5 İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Güncel Haberler
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
6 gün önce
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
İrem Alimoğlu
2 Eylül 2025
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.