4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Kişiselleştirme" sağlık sektörünün geçireceği dönüşüme yön verecek
Haberler

“Kişiselleştirme” sağlık sektörünün geçireceği dönüşüme yön verecek

Nafizcan Önder
4 Ağustos 2020
2 dk okuma

Covid-19 salgını ve alınan önlemler, sağlık sektörünün önemini ve salgın sonrası döneme sürdürülebilir, inovatif, uygun maliyetli ve hasta merkezli çözümlerle hazırlanma ihtiyacını en iyi şekilde gözler önüne serdi. Yapay zeka, sensörler, robotik ve simülasyonlar gibi birçok teknoloji daha verimli sistemlerin geliştirilmesine katkı sağlarken, kişiselleştirme gibi trendler de sağlık sektörünün geçireceği dönüşüme yön veren önemli etkenler arasında yer alacak. 

Dassault Systèmes’in yaptırdığı anket bu konuda önemli bulguları ortaya koydu. Dassault Systèmes adına CITE Research, ABD, Fransa ve Çin’den 1.000’er katılımcıyla toplamda 3 bin kişiyle çevrim içi bir anket yaptı. Bu anketin amacı, tüketicilerin kişiselleştirmeyi nasıl tanımladıklarını, ne kadar önemli olduğunu düşündüklerini ve bunu elde etmek için nelerden feragat edebileceklerini anlamaktı.  Anket, tüketicilerin kişiselleştirmeyi nasıl gördüğünü dört kategoride inceliyor: ulaşım ve mobilite, sağlık ve yaşam bilimleri, perakende ve çevre.

Anket sonuçlarına göre, katılımcılar en çok kişiselleştirilmiş sağlık hizmetlerine, özellikle önleyici sağlık planlarına ve uyarı sistemlerine ilgi duyuyor. Tüketicilerin çoğu, sağlık durumunu takip etmek için kullanılacak giyilebilir izleme cihazları ile düşme veya kaza sonrası yardım çağıran uyarı sistemleri dahil olmak üzere, 2030 yılına kadar kişiselleştirilmiş sağlık sistemlerinin yaygın olacağı kanısında. Tüketiciler genel olarak kişiselleştirilmiş sağlık hizmetinin birincil faydasının daha iyi sağlık anlamına geldiğini söylüyor.  Yarısından fazlası ise daha düşük maliyet ve daha uzun ömür beklentisi taşıyor.

Y Kuşağı en çok kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleriyle ilgileniyor

Dünya çapında tüketicilerin yüzde 87’si kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleriyle ilgilenirken, dörtte üçü veya daha fazlası kişiselleştirilmiş ortopedik protez hariç tüm hizmetlerle ilgileniyor. Z kuşağı (yüzde 80), Y Kuşağı (yüzde 82) ve X Kuşağı (yüzde 80) genellikle kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleriyle en çok ilgilenen kesimler olarak karşımıza çıkıyor. Bu grupların ayrıca test edilen spesifik sağlık hizmetleriyle ilgilenmesi daha olası görünüyor.

Yüzde 60’lık bir oranla “boomer”lar, sağlık sektörünü en çok ilgilendikleri birinci sektör olarak değerlendiriyor. Sağlık hizmetleri tüm yaş gruplarında çoğunlukla birinci sırada yer alırken, daha yaşlı kuşaklara kıyasla Z Kuşağı mobiliteyi (yüzde 24), Y Kuşağı ise çevreyi (yüzde 21) birinci sıraya koyuyor.

“Boomer”lar kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleri için veri paylaşmak istemiyor

Çoğu tüketici, verilerinin tamamını veya bir kısmını (küresel çapta yüzde 83) paylaşmaya istekli.  Özellikle Çinli tüketiciler verilerini paylaşmaya istekli; sadece yüzde 6’sı herhangi bir veri paylaşmak istemediğini söylüyor.  “Boomer”lar (yüzde 22) kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleri için veri paylaşmaya daha az istekli. Bu bağlamda, “Boomer”lar (yüzde 9) kişiselleştirilmiş sağlık hizmetlerinden herhangi bir fayda beklemediğini söylüyor.

Kişiselleştirme konusunda en heyecanlı olanlar Çinli tüketiciler

Kişiselleştirme konusuyla en çok Çinli tüketiciler ilgileniyor. Fransız tüketicilerin kişisel sağlık hizmetlerini faydalı olarak değerlendirme oranları daha düşükken, Çinli tüketiciler tüm faydaların farkında. Amerikalılar neredeyse tüm kişiselleştirilmiş sağlık hizmeti sistemlerinin yaygın olmasını bekliyor. Çinli ve Fransız tüketiciler ise kişiselleştirilmiş sağlık sistemlerinde çeşitlilik görmeyi bekliyor.

CITE Research Covid-19 Dassault Systèmes kişiselleştirme sağlık sektörü y kuşağı
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
4 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
5 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Güncel Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı...
Haberler
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı…
Sena Tufan
2 gün önce
E-ticaret rekor tazelemeye devam ediyor: 2024'te 3 trilyon TL barajı aşıldı
Haberler
E-ticaret rekor tazelemeye devam ediyor: 2024’te 3 trilyon TL barajı aşıldı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
11 Mayıs 2025
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Haberler
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.