Kırmızılar sahiplerini buldu!
2003 yılından bu yana basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 9. yılında yine çok konuşulacak bir törenle sahiplerini buldu.
60 ajanstan 605 reklam içeren 484 ilanın katıldığı 9. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde, en yaratıcı reklamcı ve reklamverenler, 29 Şubat 2012 Çarşamba akşamı, Hilton Convention Center’da düzenlenen ödül töreninde alkışlandı. Sunuculuğunu başarılı tiyatro oyuncusu Derya Durmaz’ın üstlendiği ödül töreninde, büyük ödül Kıpkırmızı dahil olmak üzere toplam 38 kategoride Kırmızı ödülü verildi. Basında En İyi Gazete Reklam Kampanyası kategorisinde Grey İstanbul; Basında En İyi Konut Reklamı ve Basında En İyi İnsan Kaynakları ve Eğitim Reklamı kategorilerinde Büro İletişim; Basında En İyi Ev Bakım ve Temizlik Ürünü Reklamı kategorisinde McCann İstanbul; Basında En İyi Moda, Tekstil ve Kişisel Aksesuar Reklamı kategorisinde Brand Experience Designers; Basında En İyi Etiket, Insert, Cover Uygulaması kategorisinde Publicis Bold, Basında En İyi Reklam Fotoğrafı kategorisinde Rpresenter Reklam Fotoğrafçılığı Merkezi, Basında En İyi Otomotiv, Yan Sanayi, Aksesuar ve Akaryakıt Reklamı ve Basında En İyi Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünü Reklamı kategorilerinde Lowe İstanbul; Basında En İyi Yaratıcı Sayfa Kullanımı ve Basında En İyi Özel Hedef Kitle Uygulaması kategorilerinde Concept / C İletişim ve Reklam Hizmetleri; Basında En İyi Sanat Yönetimi kategorisinde Leo Burnett İstanbul; Basında En İyi Kurumsal İmaj Reklamı ve Basında En İyi İçecek Reklamı kategorilerinde Tork İletişim; Basında En İyi Bilgi Teknolojisi, İletişim Ürünü ve Hizmetleri ve Basında En İyi Mobilya ve Dekorasyon Reklamı kategorilerinde TBWA \ İstanbul ödüle layık görülürken; Medina Turgul DDB, Basında En İyi İllüstrasyon Kategorisi, Basında En İyi Satış Promosyonu Reklamı, Basında En İyi Çerez, Çikolata ve Şekerleme Reklamı, Basında En İyi Otomotiv Reklamı ve Basında En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Reklamı kategorilerinde Kırmızı ödülünün sahibi oldu.
CNN Türk için hazırladıkları kampanya ile DDB&Co. İstanbul, büyük ödül Kıpkırmızı’nın sahibi olurken, aynı zamanda, 9 kategori birinciliği ile gecenin en çok ödül toplayan reklam ajansı oldu. DDB&Co. İstanbul, büyük ödül Kıpkırmızı’nın yanı sıra Basında En İyi Dergi Reklam Kampanyası, Basında En İyi Profesyonel Ürün / Hizmet Kategorisi, Basında En İyi Sosyal İçerikli Reklam Kampanyası, Basında En İyi Banka ve Bankacılık Hizmeti Reklamı, Basında En İyi Sigorta ve Diğer Finans Hizmetleri Reklamı, Basında En İyi Gıda Reklamı, Basında En İyi Perakende Reklamı ve Basında En İyi Kültür, Sanat ve Eğlence Reklamı kategorilerinde Kırmızı ödülünün sahibi oldu.
Basında En İyi Gündem Bağlantılı Reklam, Basında En İyi Reklam Metni ve Basında En İyi Diğer kategorisinde Kırmızı ödülü 2’şer ajans arasında paylaşılırken; Tork İletişim ve BİG / Birleşik İletişim Grubu, Basında En İyi Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinde; Leo Burnett İstanbul ve Ad-Stop / Tiramisu İletişim ve Reklam Hizmetleri Basında En İyi Reklam Metni kategorisinde; Lowe İstanbul ve Concept / C İletişim ve Reklam Hizmetleri ise Basında En İyi Diğer kategorisinde Kırmızı ödülünü paylaştılar. 9. yılında ilk kez dijital çalışmalara açılmış olmasıyla büyük önem taşıyan ve basın ve dijital mecranın entegre kullanımını içeren çalışmaların katılabildiği “Basında En İyi Dijital Entegrasyon” kategorisinde ise Kırmızı BİG / Birleşik İletişim Grubu’nun oldu. Tork İletişim, Mey İçki için hazırladıkları ilanları ile ayrıca Jüri Özel Ödülü’ne de layık görüldü. Murat Çetintürk Kalem Eğitimleri Ödülü Akdeniz Üniversitesi’nden Zümrüt Bahar ve Selçuk Üniversitesi’nden Himmet Çetin’nin olurken; Türkiye genelinde toplam 29 üniversiteden, 474 öğrencinin giriş yaptığı Genç Kırmızı ödülü ise Bilgi Üniversitesi’nden Sena Hayta ve Duygu Atçeken ve Marmara Üniversitesi’nden Gürcan Baysak ve Burak Şahin’nin oldu. 38 kategori birinciliğinin yanı sıra, Hürriyet Özel Ödülü kategorisinin iletişim briefi ise “Çocuk Eğitimi Bilinçlendirme Kampanyası” idi. Çocuk eğitiminde, oyunun en önemli eğitim aracı olduğuna farkındalık yaratmak amacıyla katılımcıların Çocuk Eğitim Platform’u adına hazırlanan, ebeveynleri bilinçlendirici iletişim kampanyaları arasından Ceteris Paribus Yeni Nesil Reklam’dan Neslihan Besen Hürriyet Özel Ödülü’nün sahibi oldu.
Yarışma içinde yarışma!
Ayrıca ödül gecesi canlı olarak düzenlenen Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında ise katılımcı ekiplerden, 2013 senesinde 10. Yılını kutlayacak olan Kırmızı’nın felsefesini ve heyacanını duyuran reklam kampanyaları hazırlamaları istendi. Ekipler sadece kağıt ve kalem kullanarak reklam eskizi hazırladılar. Bu eskizler arasından tören misafirlerinin oylarıyla FG İletişim’den Emine Civanoğlu ve Ali Bayram Özdemir’e ait iş birinci, İdeart’tan Turusan Çiner ve Cüneyt Uğurlu’ya ait iş ikinci ve Manajans’tan Osman Aydın ve Orkun Yöntem’e ait iş üçüncü oldu. Dereceye girenler, değerli ödüller kazandılar. Ağaoğlu, Banvit, Dream Home, Golden Bay, Mey İçki, Ülker, Teknosa, Tergan ve Volkswagen’nin Kırmızı Ortaklığı ile düzenlenen tören gecesine ENBE Orkestrası evsahipliği yaptı. Başarılı yorumu ve geniş repertuarı ile eğlenceli anlar yaşatan ENBE Orkestrası’nın yanı sıra geceye, Ankaralı genç müzisyenlerden oluşan Kashmir şarkılarıyla renk kattı.
Güncel Haberler