27 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum KDV indirimlerini yetersiz buluyor
Haberler

Halk KDV indirimleri hakkında ne düşünüyor?

Nafizcan Önder
15 Nisan 2022
3 dk okuma

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Antikriz Raporu’ndan 102. Dönem verileriyle bu hafta KDV indirimlerinin marketlere nasıl yansıdığını ve bireysel ekonomileri nasıl etkilediğini açıkladı. Veriler tüketicinin KDV indirimlerini yeterli bulmamakla birlikte hane gelirinin azaldığını ve yorgun hissettiğine işaret ediyor. Ayrıca her 10 kişiden 9’u Türkiye’nin en büyük probleminin “ekonomi” olduğunu belirtiyor.

Mart sonunda bazı temel tüketim ürünlerinde yapılan KDV indiriminin markette fiyatlara yansımadığı görüşü hakim. Ve her 10 kişiden 9’u da yapılan KDV indirimlerinin marketteki yüksek fiyatlara yeterli bir çözüm olmadığı görüşünde.

Halk KDV indirimleri hakkında ne düşünüyor?

Temizlik ürünleri, şampuan, tuvalet kağıdı bebek bezi ve hijyenik ped gibi bazı ürünlerdeki KDV oranının yüzde 18’den yüzde 8’e indirilmesinin marketteki fiyatlara yansımadığını düşünenlerin oranı yüzde 81. Bu indirimin fiyatlara yansıdığını düşünenlerin oranı ise sadece yüzde 8. Gerek gıda ürünlerine gerekse de diğer ürünlere yapılan KDV indirimin temel tüketim ürünlerindeki yüksek fiyatlar için yeterli bir çözüm olmadığını düşünenlerin de oranı çok yüksek.

Halk KDV indirimleri hakkında ne düşünüyor?

Her 10 kişiden 6’sının hane geliri azalmış durumda

Halk KDV indirimleri hakkında ne düşünüyor?

Bireylerin yüzde 58’i son 12 ay içinde hane gelirlerinin azaldığını söylüyor. Hane gelirinin arttığını söyleyenler toplumun sadece yüzde 10.

Toplum kendini daha yorgun ve bıkkın hissediyor

Halk KDV indirimleri hakkında ne düşünüyor?

Salgın ve ekonomik problemler toplumun ruh halini de etkiliyor. Özellikle ekonomik problemlerin artması ile bireyler daha yorgun ve bıkkın hissediyor. Yorgunluk hissi ilk defa yüzde 60 seviyesinde. 

Ekonomi her 10 kişiden 9’u için bugün Türkiye’nin en önemli problemi

Halk KDV indirimleri hakkında ne düşünüyor?

Toplumun yüzde 91’i ekonominin Türkiye’nin en önemli sorunu olduğu görüşünde. Salgının etkisinin azalması ile birlikte salgın artık önemli bir problem olarak görülmüyor.

Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu; Yaklaşık olarak 1 yıldır ekonomi ülkemizin en önemli sorunu olarak öne çıkıyordu. Salgının etkisinin son aylarda zayıflamasıyla da ekonomi artık diğer tüm sorunları bastırır bir pozisyona geldi. Yükselmeye devam eden enflasyonun sonucunda her on kişiden altısı son bir yılda hanelerinin alım gücünün azaldığını belirtiyor. Doğal olarak ülkemizin en sorunu nedir diye sorduğumuzda vatandaşın aklına neredeyse başka hiç bir sorun gelmiyor bile. Fiyat artışlarıyla başa çıkmak için devlet, üreticiler ve tüketiciler kendi açılarından çeşitli önlemler alıyorlar. Devletin aldığı önlemler arasında KDV indirimleri de var. Ancak on vatandaştan sekizi bu indirimlerin etiketlere yansıdığını düşünmüyor. Ve on kişiden dokuzu yüksek fiyatlar ile mücadelede KDV indirimlerinin yeterli olmayacağına inanıyor. Yani bazılarımız indirimler etikete yansısa bile yeterli olmayacak diyor. Son 2 yılda salgın ve ekonomi ile mücadelede gerçekten yorgun düştük.

Her on kişiden altısı kendisini yorgun hissediyor, kendimizi hiç bu kadar yorgun hissetmemiştik. Umarım bahar ayları sadece psikolojik bir rahatlama değil aynı zamanda ısınma masraflarının azalmasıyla bir nebze ekonomik rahatlama da getirir.

Araştırmanın Metodolojisi:

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Antikriz Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de Türkiye’de gündemi takip etmek ve vatandaşların gündemdeki konulara ilişkin görüşlerini anlamak hedeflendi.  Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirildi. 04 – 07 Nisan 2022 tarihleri ile veriler; 102. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3…

Ramazan’da sofralar küçülüyor!

featured ipsos
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 Pringles'tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Toplum metavers'ü keşfetti mi?
Toplum metavers’ü keşfetti mi?
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
Haberler
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
Gizem Yıldız
12 saat önce
SPX DAĞYENİCE ULTRA TRAIL COPA’NIN ALTIN SPONSORLUĞUNDA GERÇEKLEŞTİ
Haberler
Spor tutkunları Dağyenice manzarasında koştu
Gizem Yıldız
3 hafta önce
İş hayatında Alman disiplini avantajları
Haberler
İş hayatında Alman disiplini avantajları
Cem Eroğlu
10 Mayıs 2022
Ozan Acar: "Gençleri Türkiye'de tutmanın bir yolunu bulmalıyız"
Haberler
Ozan Acar: “Gençleri Türkiye’de tutmanın bir yolunu bulmalıyız”
Berçem Sultan Kaya
4 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.