Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Migros’un cinleri bu Noel yalnız kalmasın!
İsviçreli perakendeci Migros, 2017 Noel’i için oldukça duygusal bir reklam kampanyası hazırladı. Zürih merkezli reklam ajansı Wirz Werbung AG tarafından hazırlanan kısa filmde Migros kasalarının altında yer alan leprikonlar konu ediniyor. Bu küçük cinlerin kasadan geçen ürünlerin barkodunun okunmasını sağladığını öğrendiğimiz filmde market kapandığında yalnız kalan bir leprikonun hüzünlü hikayesi yansıtılıyor. “Kimseyi geride bırakmayın. Birlikte vakit geçirin” sloganıyla sunulan reklamın yönetmeni ise Kyra & Constantin.
Dünyayı kötü reklamlar değiştirecek!
Kanadalı reklam ajansı john st son zamanların en yaratıcı reklam kampanyalarından birine imza attı. “Dünya hiç bu kadar bölünmemişti” söylemiyle başlayan reklam filminde yapımcılar birbiriyle tamamen zıt dünya görüşüne sahip iki insanı aynı koltuğa oturtuyor ve önlerindeki televizyonu izlemeleri isteniyor. Sosyal deneye katılanlar başta birbirine düşman gibi görünse de TV’de yayınlan kötü reklamlar onları sohbet etmeye itiyor… Her yerde karşımıza çıkan kötü reklamlar konusunda herkesin aynı fikirde olacağını iddia eden Kanadalı reklam ajansı, “İyi reklamlar yapın, insanlığı yeniden harika yapın” diyor.
Aferin, çok güzel seks yapmışsınız…
FCB Toronto’nun Down Sendromlu çocuklar için hazırladığı reklam kampanyası güldürürken düşündürüyor. Reklam filminde Down Sendromlu yetişkin bireyler, Down Sendromlu bebeği olan ailelerin de çocuk sahibi olan tüm aileler gibi tebrik edilmesi gerektiğini söylüyor. Bu yıl Kuzey Amerika’da 9 bin 363 bebeğin Down Sendromu ile dünyaya geldiğini belirten Canadian Down Syndrome Society, anythingbutsorry.com adresi üzerinden tebrik kartları göndermeyi teşvik ediyor. Üzerlerinde “Aferin çok güzel seks yapmışsınız”, “Çocuk doğurmak kaka yapmak gibi mi?”, “Pipisini görebilir miyim?” yazan tebrik kartlarını sosyal medyada paylaşılabiliyor.
Google’ın yeni reklamında Nusret sürprizi
Teknoloji devi Google yeni akıllı telefonu Pixel 2’nin global reklam kampanyasını yayınladı. Firmanın büyük önem verdiği Google Asistan’ın tanıtıldığı kampanyada Türkiye’den de ünlü bir isim, Nusret Gökçe yer aldı. “Telefonunuza daha fazla soru sorun” denilen reklam filminde Nusret, ünlü #SaltBae hareketini yaparken görülüyor. Pixel telefonların hands-free özelliğini tanıtmak için hazırlanan filmde Nusret “Ellerimi kullanmadan video çekebilir miyim?” sorusunu yöneltiyor. Reklam ajansı Droga5’ın Google için hazırladığı çalışmada ayrıca Dua Lipa, David LaChapelle ve Young MA gibi ünlü isimler de yer alıyor.
Debenhams’tan modern bir Külkedisi masalı
Uluslararası giyim perakendecisi Debenhams yeni kampanyasında eski bir çocuk masalını günümüze uyarladı. J. Walter Thompson London’un Debenhams UK için hazırladığı film karlı bir günde trende başlıyor. Gazete okuyan iyi giyimli bir adam, alışverişten dönen güzeller güzeli bir kadının karşı koltuğa oturduğunu görüyor ancak tam adını soracakken kadın apar topar trenden iniyor. Kadının ayağından düşen ayakkabıyı bulan adam, sevdiği kadını #FindAShoe hashtag’i ile sosyal medyada arasa da bir türlü bulamıyor. Sonunda yine tesadüf eseri karşılaşan çiftin hikayesi mutlu sonla biterken Debenhams, “Bu Noel’de kendi peri masalınızı bulacaksınız” diyor.
Zorbalığa bir darbe de boksörlerden
McCann Worldgroup’un hazırladığı “Sports vs. Bullying” kampanyası okul çağındaki çocuklara uygulanan zorbalığa odaklanıyor. Okullardaki zorbalığa karşı farkındalık yaratmayı amaçlayan kampanya kapsamında İspanya’nın ünlü boksörlerine aşağılayıcı unvanlar verildi. “Şişko” ve “İnek” gibi lakaplarla ringe çıkan boksörler maç boyunca spikerler tarafından bu şekilde adlandırılıyor. İspanya’da zorbalığa karşı farkındalık amaçlayan Fundación Jero García adlı vakıf adına hazırlanan reklam filminde “Spor yapmak size zorbalığa karşı koyabilmek için her şeyi sunar” deniliyor.
Önyargıyı sevgiyle aşın
2018 PyeongChang Kış Olimpiyat Oyunları açılışına 100 gün kala Procter&Gamble, “Teşekkürler Anne” kampanyası kapsamında yayınladığı yeni reklam filminde önyargıları aşan sporcuların hikayelerine odaklanıyor. Gerçek sporcuların karşı karşıya kaldıkları zorlukların hikayesini annelerin gözünden yansıtan film herkesi tüm insanlığın paylaştığı ortak özellikleri görmeye çağırıyor. Filmde yer alan altı hikayede sporcuların, yarıştıkları alanlar kadar önyargılar konusunda da nasıl bir mücadele verdikleri anlatılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=W9vC2aqHfh8
Kartondan arabalar şehri ele geçirirse
Uber geçtiğimiz günlerde hayata geçirdiği paylaşımlı araç uygulamasını yaratıcı bir reklam filmiyle tanıttı. Araba satışının bu hızla devam ettiği takdirde 2022 yılında Singapur ve Malezya gibi ülkelerin yollarının kilitleneceği uyarısını yapan Uber, insanları trafik ve park sorunundan kurtulmak için paylaşımlı araç uygulamalarına davet ediyor. Proje için hazırlanan reklam filminde mukavvadan araba süren insanlar yer alıyor. Yollarda kutunun içinde sıkışmış insanlar hareket etmekte zorlanırken Uber, “Haydi şehirlerimizin kilitlerini açalım” diyor. Forsman & Bodenfors tarafından hazırlanan reklam filminin yönetmeniyse Adam Berg.
Samsung’dan rakiplerinin başını ağrıtacak bir aşk hikayesi
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, akıllı telefon serisi Galaxy’nin tanıtımı yaparken iPhone ile arasındaki rekabeti kullandı. İki gencin aşk hikayesinin anlatıldığı reklam filminde iPhone kullanan bir çocukla Samsung kullanıcısı bir kızın hayatlarından kesitler sunuluyor. 2007 yılında iPhone’undan başta memnun olan çocuk bir süre sonra sıkıntılar yaşamaya başlıyor. Samsung’un gelişmeye devam ederken iPhone’un yerinde saymasından bıkan çocuk “artık yeter” diyor ve Galaxy telefona terfi ediyor. “Artık büyüyün” denilen reklam filmi Wielden + Kennedy imzası taşıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=R59TevgzN3k
Bir çıkma teklifi olarak “internetim bitti”
Vodafone UK hareket halinde film izlemeye olanak sağlayan Vodafone Social Pass’i tanıtmak için güçlü bir hikayeye başvurdu. Vodafone’un altı kısa filmden oluşan ve Ogilvy&Mather Group UK tarafından hazırlanan Noel kampanyasında Hobbit ve Sherlock’tan tanıdığımız Martin Freeman oynuyor. Tren istasyonunda güzel bir kadının telefonda film izlediğini gören Freeman, kadına “İnternetin bitmiyor mu?” diye soruyor. “Kullandığım tarife sokakta internetimden yemiyor” cevabını veren kadın, “Filmin devamını izlemek ister misin?” diyor ve aşk başlıyor.