24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin en dijital kargo şirketleri
Haberler

Türkiye’nin en dijital kargo şirketleri

Berçem Sultan Kaya
1 Ocak 2022
4 dk okuma

E-ticaret iyiden iyiye alışveriş alışkanlıklarının merkezine otururken online alışverişin can damarı olan kargo şirketleri de tüketicinin artan beklentilerini karşılamak için kıyasıya bir dijitalleşme yarışında… Belki henüz sürücüsüz kamyonlar yolların hâkimi değil ama giyilebilir teknoloji, makine öğrenimi ya da veri analizi gibi teknolojiler çoktan dört gözle beklediğimiz siparişleri bize ulaştırmada üzerine düşeni yapıyor. Peki, dijitalleşmenin kargo şirketlerine etkisi nasıl oldu? Tüketiciler kargo şirketlerinin performansından memnun mu? Yanıtlar Marketing Türkiye için Pulside Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kargo Araştırması”nda…

Son dönemin dillerden düşmeyen kavramlarından biri dijitalleşme. E-ticaretin yıldızının parladığı son iki yılda önemi daha da artan kargo sektörü de dijitalleşme rüzgarından nasibini alıyor. Araç takipten blok zincirine, yapay zekadan otonom robotlara ve hatta sanal gerçekliğe kadar yüzlerce yenilik kargo şirketlerinin ilk gündem maddesi. İşte tüm bu teknolojiler kargo hizmetini durmaksızın geliştirirken kargo yolu gözlemekten sıkılan tüketiciler de daha dijital ve daha hızlı bir hizmet talep etmeye başladı.

kargo

Marketing Türkiye için Pulside Araştırma’nın gerçekleştirdiği Kargo Araştırması, tüketicinin kargo sektöründe yaşanan dijital dönüşümle ilgili fikirlerini ortaya koyuyor. Tüketicinin büyük bir kısmı kargo hizmetlerinden memnun olduğunu belirtse de hâlâ kargo şirketlerine güvenmeyen yüzde 40’lık bir kesim bulunuyor.

Gözümüz yollarda kaldı

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik1-1.jpg

Araştırmaya katılanların yüzde 40,9’u bir hafta içerisinde en az bir kez kargo hizmeti aldığını belirtiyor. Bu kitlenin yüzde 3,4’ü ise her gün kargo hizmeti aldıklarını belirtiyor. Çalışmanın sonuçları genç kesimin kargo kullanımının daha yoğun olduğuna işaret ediyor. 18-24 yaş arası katılımcıların yüzde 64,3’ü ve 25-34 yaş arası katılımcıların yüzde 56,1’i sıklıkla kargo kullandıklarını belirtiyor. Ancak bu oran yaş arttıkça düşüş gösteriyor.

Çoğunluk kargo hizmetinden memnun

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik2-1.jpg

Kargo hizmetleriyle alakalı şikayetleri internette sıklıkla görüyoruz. Buna rağmen, Türkiye’de kargo hizmetlerine olan memnuniyetin genel olarak yüksek olduğu görülüyor. Katılımcıların yüzde 70,1’i aldıkları kargo hizmetinden memnun olduklarını dile getiriyor. Ayrıca veriler detaylı bir şekilde incelendiğinde, sıklıkla kargo hizmeti kullanan kişilerin nadiren kargo hizmeti kullananlara kıyasla daha yüksek bir oranda memnun olduğu da görülüyor. Sıklıkla kargo hizmetinden faydalananların yüzde 72’si memnun olduklarını dile getirirken nadiren kargo hizmetinden faydalananların yalnızca yüzde 52,3’ü memnun olduklarını söylüyor.

Güven sorunu hala var

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik3.jpg

Söz konusu kargo şirketlerine güvenmek olduğunda da benzer bir sonuçla karşılaşıyoruz. Katılımcıların yüzde 62,2’si kargo hizmetlerinin güvenilir/çok güvenilir olduğunu düşünüyor. Yani, memnuniyetine karşılık hala içinde bir güvensizlik olan bir kesim var olsa da güven oranı sonuçlara genel anlamda yüksek yansıyor.

Geç gelen kargo sorunu

Elbette kargo hizmetlerinden memnun olmadığını belirtenler de var. Memnuniyet düzeyi düşük olan katılımcılara nedeni sorulduğunda yüzde 47’si kargoların zamanında teslim edilmemesini gerekçe olarak gösteriyor. “Hasarlı kargo getirilmesi” ise yüzde 25,2 oranıyla ikinci sırada yer alan ve en çok şikâyet edilen konular arasında.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik4.jpg

Yurtiçi kargo sevgisi bir başka

Araştırmanın son aşamasında mevcut kargo şirketleri beğeni, dijitalleşme ve hız olarak üç kategoride katılımcılar tarafından değerlendirildi. Sonuçlara baktığımızda, her kategoride birinci sırada yer alan markanın Yurtiçi Kargo olduğunu görüyoruz. Beğeni sıralamasında ikinci sırada yer alan marka ise yüzde 15,4 ile Aras Kargo oluyor.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik5-1024x321.jpg

E-ticaret firmalarının rekabette etkisi bu kısımda net bir şekilde görülüyor. Beğeni kategorisi incelendiğinde birçok kargo şirketini geride bıraktığı görülen Trendyol Express, yüzde 13,5 ile üçüncü sıraya yerleşiyor. Trendyol Express, dijitalleşmede yüzde 18,8 ile, hız kategorisinde ise yüzde 16,9 ile ikincisi sırada karşımıza çıkıyor.

Pandemide yıldızı parlayanlar

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik6.jpg

Son dönemlerde kargo hizmetlerine olan ihtiyaç pandemiyle birlikte hiç olmadığı kadar arttı. Bu bağlamda, araştırmanın sonraki aşamasında pandemi dönemi kargo hizmetlerine dair memnuniyet sorgulandı. Katılımcıların yüzde 69,3’ü genel olarak hizmetleri başarılı/çok başarılı bulduğunu belirtiyor. Pandemi döneminde kargo hizmetlerinden en az memnun olan grubu ise 45-54 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturuyor. Bu grubun memnuniyet oranı yüzde 61,3…

Kargo şirketlerinin yeni rakibi: E-ticaret firmaları

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik8-1.jpg

Pandemi süreciyle birlikte kargo sektörü, yalnızca sektör içi rakiplerle değil, aynı zamanda sektör dışı e-ticaret firmalarıyla da rekabet etmek zorunda kaldı. Bu durum tüketici tarafında olumlu şekilde karşılandı. Araştırmaya katılanların yüzde 77,9’u da mevcut kargo şirketlerinin yetersiz kaldığı ve e-ticaret firmalarının kendi sistemlerini kurmaları gerektiğini düşünüyor.

Kargo takibi başladı

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı kargografik7.jpg

Pandemi döneminde önemi artan kargo sektöründe yaşanan en önemli gelişmelerden biri dijitalleşme sürecinin ivme kazanması oldu. Her sektörde olduğu gibi dijital araçların kullanımı kargo sektöründe de arttı. Araştırmaya katılanların yüzde 81,3’ü kargo alım ve gönderim süreçlerini dijital olarak takip ettiğini söylüyor. Ancak bu durum yaş kırılımında ciddi farklılıklar gösteriyor. 18-24 yaş arasında yüzde 97,6 olan dijital takip, 45-54 yaş aralığında yüzde 63,8, 55 yaş ve üzerinde ise yüzde 52,7 oluyor.

Araştırmanın metodolojisi:

Tüketicinin kargo şirketleri ve kargo şirketlerindeki dijitalleşme konusundaki algısını ölçmeyi hedefleyen Kargo Araştırması, Marketing Türkiye için Pulside Research tarafından 10-16 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Pulside Research’un mobil paneli “Eşzamanlı” üzerinden gerçekleştirilen çalışmaya son bir yıl içerisinde kargo hizmeti alan 600 kişi katıldı. Çalışma yüzde 95 güven aralığında yüzde 4 hata payıyla gerçekleştirildi.

featured kargo
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
3 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Güncel Haberler
TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ingage artık OneIngage!
Haberler
Ingage artık OneIngage!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Sena Tufan
5 gün önce
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Haberler
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Sena Tufan
6 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.