Kapaklı cep telefonları geri mi dönüyor?
Vintage eşyalara oldukça ilgi duyan genç kuşak arasında belli dönemlerin ikonik eşyaları yeniden popüler olmaya başladı. Önce altın çağını 2000’li yıllarda yaşayan düşük bel pantolonlar raflarda yeniden yerini aldı. Şimdi ise dokunmatik ekranların var olmadığı aynı yılların “havalı” cihazı, kapaklı cep telefonları, gençler arasında trend haline geldi.
Amazon, Walmart gibi büyük perakendecilerde ortalama 20 dolar gibi bir ücrete satılan kapaklı telefonlarla son günlerde TikTok’ta karşılaşmak oldukça yüksek bir ihtimal. Çünkü gençler, satın aldıkları kapaklı telefonları kutusundan çıkarırken çektikleri videoları #BRINGBACKFLIPPHONES etiketiyle TikTok’ta paylaşıyor.
İnternete bağlanamayan ve düşük çözünürlüklü kameralara sahip olan bu telefonların yeniden trend haline gelmesinin en büyük sebebi ise sosyal medya bağımlılığı. Dijital olmayan ortamda sosyalleşmeye ağırlık vermek isteyen gençler, en azından arkadaş buluşmalarına giderken akıllı telefon yerine kapaklı telefon kullanmanın iyi bir fikir olduğunu düşünüyor.
Gençler dijital olmayan ortamda sosyalleşmek istiyor
TikTok’taki #BRINGBACKFLIPPHONES akımını başlatan kişi, Illinois Urbana-Champaign Üniversitesi’nde birinci sınıf öğrencisi olan 18 yaşındaki Sammy Palazzolo. Palazzolo “havalı” olduğunu düşündüğü için kapaklı telefon kullandığını belirtiyor ve “Girdiğim ortamlarda telefonumu gören insanlar şaşırıyor ve neden kullandığımı soruyor. Böylece yeni insanlarla tanışıp sohbet ediyorum” diyor. Palazzolo’nun başkalarını da kapaklı telefon satın almaya teşvik eden TikTok’u, 14 milyondan fazla görüntülendi, 3 milyondan fazla beğeni aldı ve akıma dahil olan kişi sayısı artmaya devam ediyor.
Salgınla birlikte ofislerin kapıları kapanınca beyaz yakalı çalışanlar uzaktan çalışmaya alıştı. Hatta bazıları ofisten uzakta olmayı o kadar sevdi ki bilgisayarını yanına alıp özgürce seyahat ederek çalışmaya devam etti. “Ben neredeysem ofisim orasıdır” diyerek yola çıkan çalışanlar “dijital göçebe” olarak adlandırıldı ve sayıları her geçen gün artıyor. Mitsubishi ise ofis olarak da kullanılabilen bir karavan tasarlayarak dijital göçebelerin seyahat seçeneklerini genişletiyor.