10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!
Haberler

Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!

Nafizcan Önder
21 Temmuz 2021
3 dk okuma

Pandeminin yaradığı nadir sektörlerden biri kahve… Hem tüketimi arttı hem de satış noktaları. Daha da ötesi fast food ve akaryakıt gibi kimi sektörler için “tüketicilerin marka tercihlerini değiştiren” önemli bir fark yaratma noktasına dönüştü. Veriler gösteriyor ki kahve satış noktalarında yaşanan artış toplumda her 10 kişiden 6’sı tarafından olumlu karşılanıyor. Öte yandan toplumun yüzde 64,2’si halihazırda bir fast food zincirinde kahve içtiğini, yüzde 49’u akaryakıt istasyonunun iş birliği içerisinde olduğu kahve zincirinin o akaryakıt istasyonuna gitme sıklığını arttıracağını belirtiyor. Gelin, Pulside’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Kahve Tüketim Alışkanlıkları Araştırması”nın sektörün paydaşlarına verdiği tüyolara birlikte bakalım…

Kafeler, zincir kahve mağazalarının önünde!

Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!

Katılımcıların büyük çoğunluğu kahvelerini kafelerde (yüzde 70,4) oturup içmeyi tercih ettiklerini belirtiyor. Zincir kahve mağazaları (yüzde 46,5) ve yerel kahve mağazaları (yüzde 36,3) da ayrıca sıklıkla tercih edilen mekânlar arasında. Tüketicilerin en çok tercih ettiği zincir kahve mağazaları arasında da oldukça sıkı bir rekabet var. Starbucks yüzde 44,2 ile tüketicilerin birincil tercihi olurken, onu yüzde 38,5 ile Kahve Dünyası takip ediyor. Özellikle bir dönem oldukça popüler olan Gloria Jean’s Coffees ise yüzde 6,5’lik oranıyla Kahve Diyarı (yüzde 6,8)’nın ardından dördüncü oluyor.

Take away’de favori: Starbucks

Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!

Katılımcıların yarısından fazlasının (yüzde 57,5’i) take away (al götür) ürün satın almayı tercih ettiği verilere yansıyor. Yaş dağılımına bakıldığında ise yaş skalası arttıkça al götür ürün alımının azaldığı da dikkat çekiyor. Araştırma sonuçlarına göre en çok al götür kahve satın alınan satış noktası yüzde 59,1 oranla Starbucks. Kahve Dünyası ise yüzde 49,3 oranla en çok tercih edilen ikinci kahve satış noktası olarak karşımıza çıkıyor.

McDonald’s ve Burger King kahvede de rekabette!

Söz konusu kahve olduğunda rekabetin içerisinde artık yalnızca kafeler ve zincir kahve mağazaları bulunmuyor. Artık fast food zincirleri de rekabette ciddiye alınması gereken oyuncular. Öyle ki; katılımcıların yüzde 64,2’si daha önce fast food zincirlerinden birinde kahve içtiğini belirtiyor.

Bu fast food zincirleri arasında ise yüzde 56,6 oranla Burger King ve yüzde 56,1 oranla McDonald’s en çok tercih edilenler olarak karşımıza çıkıyor.

Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!

Katılımcılara sorulan daha önce deneyimlediğiniz fast food zinciri markalarından hangisinde tekrar kahve içmek istersiniz sorusunun yanıtlarında ise bu kez küçük bir farkla McDonald’s (yüzde 25,7) Burger King’in (yüzde 23,8) önüne geçiyor. Tüketicilerin yüzde 16,3’ünün fast food zincirlerindeki kahve deneyiminden memnuniyetsiz ayrılmış olması ve yeniden bir fast food zincirinde kahve içmeyeceğini belirtmesi ise sektöre ayrı bir mesaj veriyor.

Akaryakıtın sihirli kelimesi artık “kahve”

Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!

Giderek artan kahve satış noktaları arasında akaryakıt istasyonları oldukça dikkat çekici. Bu durum pek çok akaryakıt markasının iletişim çalışmalarına da yansırken arkasında oldukça güçlü bir içgörü var. Zira araştırma sonuçları da gösteriyor ki; tüketicilerin yüzde 62,7’si akaryakıt istasyonlarından kahve alıyor ve yüzde 49’u akaryakıt istasyonunun iş birliği içerisinde olduğu kahve zincirinin o akaryakıt istasyonuna gitme sıklığını arttıracağını belirtiyor. Araştırma kapsamında katılımcılara, kahve içmek için en çok kullandıkları akaryakıt istasyonu da soruldu. Yanıtlara bakıldığında, yüzde 55,9 ile tüketicilerin ilk durak noktası Opet olurken onu yüzde 52,7 oranıyla Shell yakından takip ediyor. Petrol Ofisi (yüzde 35,6), BP (yüzde 26,1) ve Total (yüzde 16,5) ise diğer öne çıkan akaryakıt istasyonları oluyor.

Kahve satış noktaları artıyor, kahvesi sevilen kazanıyor!

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye adına Pulside tarafından eşzamanlı mobil panelinde 10-15 Haziran 2021 tarihlerinde yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 4 hata payında gerçekleştirilen Kahve Tüketim Alışkanlıkları Araştırması’na 600 kişi katılım sağladı.

“Kahvenin kokusunda rekabet var” haberini okumak için TIKLAYIN

akaryakıt istasyonları fast food featured kahve Pulside Araştırma tüketim alışkanlıkları
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
1 Ekim 2025
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Haberler
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Haberler
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Nafizcan Önder
2 hafta önce
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
Haberler
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.