10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınların dijital karnesi açıklandı
Haberler

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Gizem Yıldız
13 Mart 2022
5 dk okuma

Gemius 8 Mart Dünya Kadınlar Günü özelinde bu haftayı kadın odaklı verilere ayırdı ve kadınların internette dolaşırken rastgele bıraktıkları dijital ayak izlerini anlamlı verilere dönüştürdü. Bu verilere göre kadınlar ve annelerin ilgi alanları oldukça farklı. Anne olan kadınlar daha çok çocuklarıyla geçirdikleri vakti anlamlı kılacak ve onlara fayda sağlayacak içeriklere yönelirken, kadınlar özelinde baktığımızda kozmetik içerikleri zirveye yerleşiyor. Gelin hem kadınların hem de annelerin dijital gündeminde neler olduğuna daha yakından bakalım.

Kadınların internette geçirdiği süre 232 saati buluyor

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre internete erişen her 100 kullanıcıdan 47’sini kadınlar oluşturdu. Erkeklerde ise bu oran yüzde 53.

Erkekler kadınlara oranla daha fazla internete erişim sağlıyor; ancak internette geçirilen süre söz konusu olduğunda tablo da değişiyor.

Kadınlar ortalama 232 saate ulaşarak erkekleri (225 saat) geride bırakıyor.

En çok internette vakit geçirenler ilkokul mezunları

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Kadınların internete eğilimi oldukça yoğun. Eğitim durumları söz konusu olduğunda da çok büyük farklar göze çarpmıyor.

İnternete erişen kadın kullanıcıların yüzde 66’sı ortaokul ve üstü eğitime sahip.

Eşitliği bozarak en çok internette vakit geçirenler ise yüzde 34 ile ilkokul ve altı eğitim durumuna sahip kadınlar oluyor.

En çok online olanlar 25-34 yaş grubu

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Kullanıcılar, günlük işlerinin pek çoğunu artık internetten yürütüyor. Özellikle de çalışan kesimin internete daha çok ilgi gösterdiğini söyleyebiliriz.

İnternete erişen kadınların yaş aralığını dikkate aldığımızda ağırlıklı olarak 25-34 yaş aralığındaki kadın kullanıcılar (yüzde 24) ön plana çıkıyor. 35-44 yaş grubu da önemli oranda (yüzde 21) bir kullanıma sahip.

Terazinin diğer tarafına baktığımızda en az içerik 12-14 yaş aralığında tüketiliyor.

Kozmetik ve yaşam içerikleri ilgi çekiyor

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Gemius, hem kadınların hem de annelerin en çok hangi içerikleri tercih ettiğini de masaya yatırdı. Buradan hareketle en çok içerik tüketilen 15 kategori çıkarıldı.

Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre internete erişen kadın kullanıcılarının ilgi gösterdiği ilk üç kategori; kozmetik, yaşam ve haber oluyor.

Oyun, haritalar, e-ticaret, eğitim, bilgi, kamu, müzik, sosyal ağlar, kurumsal, turizm, iş-finans ve video/TV kategorileri de en çok tüketilen 15 içeriğin arasında yer aldı.

Anneler baz alındığında tablo değişiyor

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Anne ve çocuk hedefleme grubu yoğunluğu temel alındığında daha farklı bir tabloyla karşılaşıyoruz.

Bu grupta ilk üçü yaşam, haritalar ve oyun içerikleri alıyor.

Telekomünikasyon, ilan, kozmetik, e-posta, turizm, portal, kültür-eğlence, otomotiv, iş-finans, teknoloji, bilgi ve kurumsal kategorileri de ilk 15’te yer alarak öne çıkıyor.

Kadınlar genelinde baktığımızda ilk sırayı alan kozmetik kategorisinin annelerin listesinde 6. sıraya gerilediği dikkat çeken veriler arasında.

Trendyol’un dijital reklamları fark ediliyor

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Dev markalar, kullanıcılarına ulaşmak için birçok farklı kampanyaya imza atarken, bu reklamlarıyla kadınlara dokunabilmeyi başaran markalar da belli oldu. Gemius Adreal’in 2021 yılını kapsayan verilerine göre dijital reklamlarını kadınlarla buluşturmayı başaranilk üç marka şöyle sıralandı: Trendyol, LC Waikiki, Hepsiburada.

n11.com, Vodafone, Yemeksepeti, A101, Çiçek Sepeti, Media Markt, Netflix, Vivense, Turkcell, Migros, Huawei, CarrefourSA, TRT 1, Samsung, Getir, Şok Marketler ve Domino’s Pizza da kadın tüketicilerine ulaşma konusunda öne çıkan markalar.

En çok vakit geçirilen web sitesi “Puhutv”

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Peki kadınlar en çok hangi markaların internet sitelerine girmeyi tercih ediyor? Anneler söz konusu olduğunda tercihler ne yöne kayıyor?

Gemius Audience’ın Şubat 2022’yi baz alan verilerine göre internete giren kadın kullanıcılar ağırlıklı olarak internetten film/dizi izliyor.

Bir yandan modayı takip ederken diğer yandan kozmetik ve bakım ürünlerine ilgi gösteriyor.

En çok ziyaret edilen adresler ise şöyle: puhutv.com, generali.com.tr, solgar.com.tr, mango.com, cambly.com, pandora.com.tr, efbutik.com, farmasi.com.tr, kofteciyusuf.com, millipiyango.gov.tr, hm.com, miniso.com.tr, kahvedunyasi.com, pierrecardin.com.tr, iklimsa.com, yvesrocher.com.tr, ipekyol.com.tr, beeo.com.tr, dogakoleji.com, fedex.com, ubisoft.com ve bitexen.com.

Annelerde teknoloji alarmı

Kadınların dijital karnesi açıklandı

Anneler söz konusu olduğunda ise tercihlerde önemli değişiklikler görüyoruz. İletişim teknolojilerine daha çok ilgi gösteren anneler, kargo şirketlerine, ikinci el ürünlerin sergilendiği platformlara ve bebek ürünlerinin yer aldığı markalara ağırlık veriyor. Gemius Audience’ın Şubat 2022’yi baz alan verilerine göre annelerin en fazla ziyaret ettiği adresler şöyle: samsung.com, vodafone.com.tr, netflix.com, lcwaikiki.com, mngkargo.com.tr, turkcell.com.tr, araskargo.com.tr, mediamarkt.com.tr, a101.com.tr, letgo.com, spotify.com, teknosa.com, qnbfinansbank.com, memorial.com.tr, getir.com, carrefoursa.com, opel.com.tr, acibadem.com.tr, huawei.com, defacto.com.tr, e-bebek.com, enerjisa.com.tr, biletix.com.

Trendyol, Çiçek Sepeti ve Yemek Sepeti üçlüsü çok güçlü

Kadınların dijital karnesi açıklandı

2021 yılında pek çok dijital reklamla karşılaştık. Kimi hafızamıza kazındı ve yaratıcılıklarıyla markanın adından söz ettirdi, kimisi de doğru kitleye ulaşarak markaların satışlarını artırmayı başardı. Peki bu süreçte kadınlar en sık hangi reklamlarla karşılaştı?

Gemius Adreal’in 2021’i kapsayan verilerine göre YouTube uygulaması özelinde 2050 GRP ile Trendyol, ilk sırada yer aldı.

Facebook uygulaması söz konusu olduğunda ise 1319 GRP ile Çiçek Sepeti öne çıkarken, 927 GRP ile Yemek Sepeti de kadınların karşısına sıkça çıkan markalardan biri oldu.

Eylül’de TV keyfi başka

Kadınların dijital karnesi açıklandı

İnternete erişen kadınlar, erkeklere kıyasla dijital mecralarda çok daha fazla vakit geçiriyor. e-ticaret ve oyun söz konusu olduğunda da bu tablo değişmiyor ve kadınlar önde yer alıyor.

Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre yıl boyunca kadınlar, e-ticaret platformlarında erkeklere göre daha fazla vakit geçirdi. Özellikle Eylül ayından sonra geçirilen sürede büyük bir artış yaşanırken, bu süre Ekim ayında zirveye ulaştı.

Kadın kullanıcılar, internette dizi ve film izlemeyi seviyor. Özellikle de sonbahar ve kış aylarında bu eğilimin fazlasıyla arttığı görülüyor. Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre aydan aya daha fazla kadın kullanıcı internete girip dizi ve film izlemeyi tercih ederken, Eylül itibariyle bu sayıda büyük bir yükseliş yaşandığı görülüyor.

İnternete bağlı TV reklamcılığında ustalaşmak

Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

featured Gemius
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zorlu Holding’den “Ramazan Tebriği” krizine ilişkin ilk açıklama geldi
Haberler
Zorlu Holding’den “Ramazan Tebriği” krizine ilişkin ilk açıklama geldi
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
"Funny Women" Gerety Awards'un "Mizah Jürisi"nde yer alacak!
Haberler
“Funny Women” Gerety Awards’un “Mizah Jürisi”nde yer alacak!
Sena Tufan
2 hafta önce
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Sena Tufan
4 hafta önce
Eski ABD Başkanı Barack Obama, Bluesky platformuna katıldı
Haberler
Eski ABD Başkanı Barack Obama, Bluesky platformuna katıldı
Sena Tufan
25 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.