19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar indirim marketleri
Haberler

Kadınlar indirim marketlerini yakın takibe aldı

Gizem Yıldız
24 Ağustos 2023
2 dk okuma

Enflasyonist ortamın tüm kategorilerde satın alma tercihlerini ve tasarruf alışkanlıklarını değiştirmesi sürpriz değil elbette… Ancak söz konusu mutfak alışverişi olduğunda enflasyonun etkisi daha da artıyor, sofraların tadı kaçıyor… Kemerler sıkıldıkça öğün sayısı da yemeğin tabaklardaki hacmi de sofraların rengi de değişiyor… Tüm bu değişimin net bir fotoğrafını çekiyor Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Enflasyonun Mutfak Alışverişine Etkileri” araştırması. Çalışmanın sonuçları özellikle kadınların fiyatları karşılaştırarak en ucuzu bulmaya ayırdığı eforun arttığını alışveriş listelerinin private label ürünlerinin hakimiyetine girdiğini gösteriyor.

Kadınlar indirim avında

Kadınlar indirim marketlerini yakın takibe aldı

Araştırma kapsamında “Son zamanlarda yaşanan enflasyonun etkilerini düşündüğünüzde mutfak alışveriş alışkanlıklarınızda neler değişti?” diye sorulduğunda her 10 kişiden 9’u “Daha uygun fiyatlı ürünleri ve marketleri tercih etmeye başladım” diyor. Bu eğilimin kadınlarda (yüzde 89) erkeklere (yüze 82) oranla daha fazla olduğu dikkat çekiyor. Yüzde 83’lük bir kitle “Daha çok kampanya ve indirimleri takip etmeye başladım” derken, yüzde 79’u “Mutfak alışverişine ayırdığım bütçe arttı”, “Et tüketimim azaldı” ve “Alışverişe çıkmadan önce fiyat araştırması yapıyorum” ifadelerini kullanıyor. Yine kadın tüketiciler (yüzde 87) erkeklere oranla (yüzde 78) daha fazla kampanya ve indirim takip ettiklerini belirtiyor. Fiyat araştırması alışkanlığının da kadınlar (yüzde 83) tarafından daha çok benimsendiği verilere yansıyor.

Etten topyekün vazgeçtiler

Enflasyondan ne kadar etkilenirse etkilesin alışveriş listesindeki yerini terk etmeyen gıda grupları var ancak; kemerler sıkılırken listeden çıkarmak zorunda kalınan gıda grupları da mevcut. Bu grubun başını yüzde 62 ile “balık ve deniz ürünleri” çekerken hemen ardından dondurulmuş burger köftesi, cızbız köfte gibi ürünlerden oluşan “pratik kırmızı et grubu” (yüzde 60) ve “kırmızı et grubu” (yüzde 55) geliyor. Kadınların erkeklere oranla pratik piliç grubu ve dondurulmuş gıdalardan daha fazla feragat ettiği de dikkat çekiyor.

Araştırmanın metodolojisi:

Marketing Türkiye için YouGov’un gerçekleştirdiği “Enflasyonun Mutfak Alışverişine Etkileri” araştırmasına 500 kişi katıldı. Araştırma 7-15 Haziran tarihleri arasında YouGov’un 330.000+ kişilik Türkiye panelinde C.A.W.I. yöntemiyle gerçekleştirildi.

Dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası: Perakende Medya

İletişim ve pazarlama sektörünün oyuncuları son iki yıldır perakende medyanın sesinin yükselişine tanıklık ediyor. Dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak kabul edilen “perakende medya” markalara hedef kitlelerinin karşısına “doğru yerde, doğru zamanda” çıkma fırsatı sunuyor. Perakendenin en güçlü kası “data”yı medya araçlarında kullanmasıyla yükselen bu trendi mercek altına alırken alanın güçlü aktörlerinin içgörülerine kulak verdik…
featured YouGov
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şaka değil, gerçek: Balenciaga’nın 995 dolarlık "poşet" çantası sosyal medyanın dilinde
Haberler
Şaka değil, gerçek: Balenciaga’nın 995 dolarlık “poşet” çantası sosyal medyanın dilinde
İrem Alimoğlu
19 Ağustos 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Spotify'a mesajlaşma özelliği geliyor: 16 yaş ve üzeri kullanabilecek
Haberler
Spotify’a mesajlaşma özelliği geliyor: 16 yaş ve üzeri kullanabilecek
İrem Alimoğlu
27 Ağustos 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.