Dünya Kadınlar Günü’nde eşitliğin sesi olan markalar
Günlük hayatta kullanılan konuşma kalıplarından iş hayatındaki cam tavanlara dek her an her yerde karşılaşıyoruz toplumsal cinsiyet eşitsizliğiyle. Hal böyle olunca geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da markaların 8 Mart Dünya Kadınlar Günü mesajı “eşitlik” oluyor. Kimi markalar da bu özel günde deprem bölgesinde mücadele eden kadınların yanında yer almak için projeler hayata geçiriyor. İşte 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde eşitliğin sesi olan markalar ve deprem bölgesindeki kadınları destekleyen projeler…
PastaVilla “Onlar Adına Yakışanı Yaptı”
Kelebek “Geleceğin güçlü kadınları için kelebek etkisi yaratalım”
Vakıfbank “#daimaseninle”
Gree “8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun”
Boyner Grup “Hep birlikte iyileşelim”
Yamaha’dan kadınlara mesaj “Takma! Sürmeye devam et”
Hayat Holding “Hakkınız ödenmez”
Projeleriyle deprem bölgesindeki kadınları destekleyen markalar da var
Bella Maison ve KEDV Dayanışması ile deprem bölgesindeki yüzlerce kadının hayatı yeniden yeşerecek!
Deprem bölgesindeki kadınların acil temel ihtiyaçlarının karşılanması ve yaşamlarını yeniden inşa etmeleri amacıyla Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfını destekleyen Bella Maison, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde bünyesinde çalışan kadınların her biri adına KEDV’e bağışta bulundu. Kampanyayı sürdürülebilir kılmayı hedefleyen Bella Maison, tüm mağazalarındaki çerçevelere KEDV bağış sayfasına yönlendiren bir barkod ekleyerek Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı’na destek çağrısında bulundu. Bu sayede Bella Maison mağazalarını ziyaret eden misafirler, çerçeveler içindeki barkodları telefondan okutarak KEDV’e bağışta bulunabilecekler.
TEMSA’dan deprem bölgesindeki kadınların özbakım ihtiyacını karşılayacak iş birliği
Depremlerin yaralarının sarılması için gönüllüleriyle birlikte ilk günden bu yana sahada yardım çalışmalarına devam eden TEMSA, 08 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle anlamlı bir projeyi hayata geçirdi. TEMSA tarafından, Sabancı Vakfı, CarrefourSA ve Adana Kuaförler, Güzellik Salonları İşletmecileri ve Manikürcüler Odası iş birliğiyle “Önce Sen” ismiyle hayata geçirilen proje için, Adana ve Mersin’den 100 kuaför ve kişisel bakım uzmanı TEMSA tarafından bölgeye ulaştırıldı. Sabahın ilk saatlerinden itibaren yoğun bir kalabalığın yaşandığı özbakım çadırında, yaklaşık 1500 kadın, kendilerine ayrılan kabinlerde, diledikleri kişisel bakım hizmetinden ücretsiz olarak faydalandı. Ayrıca, CarrefourSA tarafından hazırlanan kişisel bakım ve hijyen kitleri de TEMSA çalışanları tarafından depremzedelere dağıtıldı.
Deprem bölgesindeki kadın çalışanların yarısının sosyal güvencesi yok