İşte 2018’in En Cool Markaları
Pazarlama dünyasının lider dergisi Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği “Cool Markalar Araştırması” 2018’in en cool markalarını gözler önüne serdi… “Yılın En Cool Markaları” 19 Ekim’de Fairmont Otel’de bu yıl ilki düzenlenen “Cool Gece”de ödüllerine kavuştu. İşte 2018’in en cool markaları…
Superbrands International Başkanı W. R. Colgrave, Cool Brands 2007 kitabının önsözünde cool markayı şu sözlerle tanımlıyor: “Başarılı markaların iki aşaması vardır: Herkes tarafından kabul görmüş yerleşik markalar ve cool markalar… Nadiren bu kavramların ikisi aynı markada bir araya gelir. Fakat genellikle bu markalar ayrı kavramlardır. Çünkü cool kavramı, çığır açmayı ve yeniyi ifade eder. Cool, yeni nesillerin markasının adıdır, zamanla cool marka yerleşik, bilinen bir markaya dönüşür.” Bu içgörüden yola çıkan, Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” Türk tüketicilerinin “en cool bulduğu markaları” gözler önüne serdi. İklimlendirmeden jean sektörüne, otomotivden Kahve kategorisine kadar 30’a yakın alanda yapılan araştırmada halk jürisi Türkiye temsili bir örneklemle “Yılın Cool Markaları”nı belirledi. Markaların iletişim çalışmalarında da sıklıkla kullanmaya başladıkları ve benimsedikleri “cool” kavramı dördüncü yılın sonunda bir ödül törenine evrildi. “Cool Markalar Araştırması” sonucu kendi kategorilerinde birinci olan markalar 19 Ekim Cuma günü Fairmont Otel’de düzenlenen “Cool Gece”de bir araya geldi. 2018’in en cool markaları düzenlenen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Gecede Türk Markaları Kategorisi’nde Vestel en cool marka ödülünün sahibi oldu. Mavi’nin reklam yüzü Kıvanç Tatlıtuğ 2018’in en cool erkek marka yüzü seçilirken, Serenay Sarıkaya ise bu yılın en cool kadın marka yüzü oldu. Cool Gece’nin açılış konuşmasını yapan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen etkinlikle ilgili şunları söyledi:
“Sektörümüzde “cool olmak”, “bir tarza sahip olmak”, “karizmatik olmak” ya da “havalı olmak” ile eş anlamlı kullanılıyor. Ancak “cool” olmak daha doğrusu “cool olabilmek” pek de kolay değil. Emek ve çabanın yanı sıra tutarlılık da gerektiriyor. Bu tutarlılığa sahip olan markalarsa tüketiciyi yanına alıyor, karizmasıyla etkiliyor. Her ödüllendirme sürecimizde yaptığımız gibi 4 yıldan bu yana Cool Markalar Araştırmamızda da sokağa çıkarak ve halk jürisine sorarak “Yılın Cool Markaları”nı belirledik. 4 yıldan beri gerçekleştirdiğimiz Cool Markalar endeksini bu yıl ödül töreniyle taçlandırmak istedik. Cool Gece’de başarılarının sonucunu alan markaları tebrik ediyorum.”
Cool Markaları 2018’de Yılın Cool Markası ödülünü kazanan markalar
- Akaryakıt Kategorisi: Opet
- Banka Kategorisi: Garanti Bankası
- Beyaz Eşya Kategorisi: Arçelik
- Çikolata Kategorisi: Nestlé
- Diş Macunu Kategorisi: İpana
- Erkek Marka Yüzü Kategorisi: Kıvanç Tatlıtuğ
- Kadın Marka Yüzü Kategorisi: Serenay Sarıkaya
- Ev Geliştirme/Yapı Market Kategorisi: Koçtaş
- Fast Food Kategorisi: Burger King
- GSM Operatörü Kategorisi: Turkcell
- Güneş Gözlüğü Kategorisi: Ray-Ban
- Hazır Kahve Kategorisi: Nescafé
- İç Giyim Kategorisi: Penti
- İklimlendirme Kategorisi: Toshiba
- Jean Kategorisi: Mavi
- Kadın Kozmetik Kategorisi: MAC Cosmetics
- Klasik Ayakkabı Kategorisi: Kemal Tanca
- Kredi Kartı Kategorisi: Garanti Bonus
- Kuruyemiş Kategorisi: Tadım
- Küçük Ev Aletleri Kategorisi: Arzum
- Mücevherat Kategorisi: Zen Pırlanta
- Online Alışveriş Sitesi Kategorisi: Hepsiburada
- Otomotiv Kategorisi: BMW
- Sadakat Kartı Kategorisi: Migros Money Club
- Süpermarket Kategorisi: Migros
- Şampuan Kategorisi: Clear
- Teknoloji Marketleri Kategorisi: Teknosa
- Tur Operatörleri Kategorisi ETS Tur
- Türk Markaları Kategorisi: Vestel
Araştırmanın Metodolojisi: “Cool Markalar Araştırması” Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin 25 Haziran-10 Ağustos 2018 tarihleri arasında Roamler Türkiye mobil uygulaması üzerinde, crowdsourcing yöntemiyle gerçekleştirildi. Araştırmaya Türkiye temsili 12 bölgeden yüzde 50 kadın, yüzde 50 erkek 750 Roamler kullanıcısı katılarak fikirlerini belirtti. Araştırmaya akıllı telefonları üzerinden katılan kullanıcılara kategori bağımsız olarak ve kategori bazında “en cool” buldukları marka soruldu. Tüketiciler en cool buldukları “bir” markayı cevap olarak belirledi.