19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler

İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?

Sena Tufan
4 hafta önce
5 dk okuma

Sosyal medya yöneticilerinin en büyük kabusu haline gelen soru: “Bir marka sosyal medyada ne sıklıkta paylaşım yapmalı?” Bu sorunun basit bir cevabı olmadığını hepimiz biliyoruz. Algoritmalar sürekli değişiyor, platformlar yeni özellikler ekliyor ve etkileşim kuralları yeniden yazılıyor. Geçen yıl işe yarayan stratejiler bugün artık geçerli olmayabiliyor.

Hootsuite‘de yer alan analiz, sosyal medya uzmanlarının, verilerin ve her platform için ideal paylaşım sıklığı hakkında önemli bilgiler içeriyor. İşte markanızı dijital dünyada daha görünür kılacak stratejik içgörüler…

2025’te sosyal medya paylaşım sıklığı için temel öneriler

Markanızın dijital varlığını güçlendirmek için ideal paylaşım sıklıkları:

  • Instagram: Haftada 3-5 paylaşım
  • Instagram Hikaye: Günde 2 hikaye
  • Facebook: Günde 1-2 paylaşım
  • X (Twitter): Günde 2-3 paylaşım
  • LinkedIn: Günde 1-2 paylaşım
  • TikTok: Haftada 3-5 paylaşım
  • Pinterest: En az haftada 1 paylaşım
  • Google My Business: En az haftada 1 paylaşım

Bu bulgular teorik altyapıya dayanıyor: Platform liderlerinin önerileri, uzman sosyal medya yöneticileriyle yapılan görüşmeler ve sektörel en iyi uygulamaların analizi.

Peki markalar gerçekte ne yapıyor? 2025’in ilk çeyreğinde işletmelerin gerçek paylaşım sıklıkları:

  • X (eski Twitter): Haftada 18,1 paylaşım
  • Facebook: Haftada 14,2 paylaşım
  • Instagram: Haftada 9,3 paylaşım
  • LinkedIn: Haftada 5,5 paylaşım
  • TikTok: Haftada 3,7 paylaşım

Instagram’da ne sıklıkta paylaşım yapmalı?

Haftada 3-5 paylaşım.

Uzmanlar, Instagram’da haftada minimum üç paylaşım yapmanızı öneriyor. Bu paylaşımlar ideal olarak farklı formatlarda (carousel, reels, statik gönderiler vb.) olmalı. Haftada üçten fazla paylaşım yapıyorsanız, içerik çeşitliliği daha da önemli hale geliyor. Instagram’ın kurucusu Adam Mosseri, Instagram hikayalerinde günde 2 paylaşım yapılmasını öneriyor.

Instagram’da sık paylaşım yapmak; keşfette görünme, başka bir hesap tarafından paylaşılma veya sık kullanılan anahtar kelimeler için arama sonuçlarında üst sıralarda yer alma olasılığınızı artırır. Düzenli paylaşım, aynı zamanda kitlenizin neye tepki verdiğini test etmek için harika bir yöntem.

Mosseri’ye göre çok sık paylaşım yapmak takipçi kaybına neden olmaz. Aksine, ne kadar çok paylaşım yaparsanız, keşfedilme şansınız o kadar artar. Kendinizi gereksiz yere strese sokmanıza gerek yok, ancak eğer kapasiteniz varsa, daha sık paylaşım yapmaktan korkmayın.

Ancak unutmamalısınız: Nicelik değil, nitelik önemli. Hootsuite Sosyal Medya Yöneticisi Trish Riswick’in de belirttiği gibi: “Sosyal medya ekibinizin her ağda günde bir kez paylaşım yapma kapasitesi yoksa, gün aşırı yapmayı hedefleyin. Üç kaliteli paylaşım, beş düşük kaliteli paylaşımdan daha değerlidir.”

TikTok’ta ne sıklıkta paylaşım yapmalı?

Haftada 3-5 paylaşım yapın. Ya da yapabildiğiniz kadar.

TikTok resmi olarak günde 1-4 paylaşım önerse de küçük işletmelerin oluşturabileceği organik içerik miktarında bir sınırlama olmadığını da belirtiyor.

Bu seviyede sürekli içerik üretmek herkes için gerçekçi olmayabilir. Yeni başlıyorsanız, haftada 3-5 paylaşım iyi bir başlangıç noktası. Sosyal medya yöneticisi Brayden Cohen’e göre, “TikTok, içerikleri test etmek ve neyin tuttuğunu veya başarısız olduğunu görmek için ideal bir platform.”

TikTok algoritması karmaşık, ancak düzenli olarak ne kadar çok paylaşım yaparsanız, daha geniş bir kitleye ulaşma ve neyin iyi çalıştığını görme olasılığınız o kadar artar. Takipçilerinizin karşısında sürekli kalmak için haftada 3-5 kez paylaşım yapmayı hedefleyin. Her paylaşımla birlikte, video görüntülenmelerini, etkileşimi ve izleyicinin videonuzu izleme süresini takip ederek ne kadar etkili olduğunu daha iyi anlayabilirsiniz.

Facebook’ta ne sıklıkta paylaşım yapmalı?

Günde 1-2 paylaşım yapın.

Organik erişim her yerde düşüşte, ancak Facebook bu düşüşten en çok etkilenen platform gibi görünüyor. Şu anda, ortalama Facebook sayfası gönderisi etkileşim oranı yüzde 1’in altında. Bu rakamların yakın zamanda yükselmesi beklenmiyor. Uzmanlar, Facebook’ta günde 1-2 paylaşım yapmanızı öneriyor. Bu, kitlenizin zihninde var olmaya devam etmenize yardımcı olurken, akışlarını da fazla doldurmaz. Ancak yine de unutmayın: Nicelikten çok nitelik önemli. Araştırmalar, haftada iki mükemmel paylaşımın hesabınızda iyi bir etkileşim yaratabileceğini gösteriyor.

X (Twitter)’da ne sıklıkta paylaşım yapmalı?

Günde 2-3 paylaşım yapın.

Twitter’da her şey hızlı hareket ediyor. Bu haber odaklı platformda tweetlerin kısa bir ömrü olduğunu da biliyoruz. Bu nedenle Twitter’da diğer kanallara göre biraz daha sık paylaşım yapmanız gerekecek. Günde 50 veya 100 kez paylaşım yapan güçlü kullanıcılar var. Vaktiniz varsa, sizi durduran bir şey yok. Ancak, markanızın Twitter’daki varlığını aktif tutmak için gerçekten tam zamanlı bir tweet işine girişmenize de gerek yok.

Ne sıklıkta paylaşım yaparsanız yapın, üçte bir kuralını izlemek en iyi uygulamadır:

  • Tweetlerin ⅓’ü işletmenizi tanıtır
  • ⅓’ü kişisel hikayeleri paylaşır
  • ⅓’ü uzmanlardan veya etkileyicilerden bilgilendirici içgörülerdir

LinkedIn’de ne sıklıkta paylaşım yapmalı?

Günde 1-2 paylaşım yapın.

LinkedIn’in kendisi, haftalık paylaşım yapan şirketlerin içerik etkileşiminde 2 kat artış gördüğünü söylüyor. Ayrıca, hafta sonları dahil olmak üzere günde en az bir kez paylaşım yapmayı öneriyorlar. Unutmayın, LinkedIn içeriği kullanıcıların akışlarında uzun, hatta çok uzun bir süre yaşayabilir. Bunun nedeni, birisinin gönderinizle etkileşime girmesi durumunda, bağlantılarının haber akışlarında görünmeye başlaması. Ayrıca, kullanıcılar akışı “en iyi” ve “en son” içeriğe göre filtreleyebilirler, bu da gönderileriniz viral olursa akışta görünme ömrünü uzatabilir.

Burada nicelikten çok nitelik önemli. Bu nedenle ilginç, dikkat çekici ve güncel içerikler oluşturmak önemli. LinkedIn’de paylaşım yapılırken içerik türlerinin değiştirilmesi öneriliyor. LinkedIn izleyicinizi bunaltmaktan endişelenmeyin — onlar en aktif sosyal medya kullanıcılarından bazıları. İçeriğiniz alakalı olduğu sürece, istediğiniz kadar paylaşabilirsiniz (verilere göre haftada 18 kereye kadar).

Markanız İçin Doğru Paylaşım Sıklığını Nasıl Belirlersiniz?

Bir işletmenin sosyal medyada ne sıklıkta paylaşım yapması gerektiğini bilmek için deneme yanılma gerekir. Bazı markalar için iyi olan, diğerleri için işe yaramayabilir.

Kurumsal ekipler, bireysel girişimcilere göre daha sık paylaşım yapabilir. Aynı zamanda, kitle büyüklüğü, topluluk sadakati, coğrafi konum ve içerik türü gibi bireysel özellikler, paylaşımlarınızın performansını önemli ölçüde etkileyebilir.

Brayden Cohen şöyle diyor: “Sizin için en iyisinin ne olduğunu görmek için, içeriğiniz ve kanalınız için en iyi performansı sağlayan şeyi görmek amacıyla farklı zamanlarda ve farklı miktarlarda farklı paylaşımlar test etmeyi deneyin. Test etmeye, öğrenmeye ve yön değiştirmeye devam edin.”

Unutmayın, içerik kalitesi, sıklıktan daha önemlidir. Daha fazla içerik paylaşmak bir dereceye kadar yardımcı olabilir, ancak içeriğiniz kitle için ne kadar alakalı ve kullanışlıysa, sosyal kanallarınız o kadar iyi performans gösterir.

Ve haftalık içerik performansınızı takip etmeyi unutmayın. Trish Rishwick, bir günde iki kez paylaşım yapan markaların ilk ve ikinci paylaşımlarının nasıl farklı performans gösterdiğini kontrol etmesi gerektiğini söylüyor. Biri diğerinden daha iyiyse, bu, o ağda günde yalnızca bir kez paylaşım yapmanız veya belirli bir içerik türüne odaklanmanız gerektiğinin bir işareti olabilir.

Sektörlere Göre Sosyal Medya Paylaşım Sıklığı: 2025 İlk Çeyrek Verileri

Perakende ve Tüketici Ürünleri

  • Facebook: Haftada 9,0 paylaşım
  • Instagram: Haftada 7,8 paylaşım
  • X (Twitter): Haftada 7,2 paylaşım
  • LinkedIn: Haftada 4,2 paylaşım
  • TikTok: Haftada 2,6 paylaşım

Yeme-İçme, Konaklama ve Turizm

  • Facebook: Haftada 9,9 paylaşım
  • Instagram: Haftada 11,9 paylaşım
  • X (Twitter): Haftada 5,1 paylaşım
  • LinkedIn: Haftada 4,0 paylaşım
  • TikTok: Haftada 2,4 paylaşım

Finans Hizmetleri

  • Facebook: Haftada 5,9 paylaşım
  • Instagram: Haftada 5,6 paylaşım
  • LinkedIn: Haftada 5,3 paylaşım
  • X (Twitter): Haftada 5,6 paylaşım
  • TikTok: Haftada 2,5 paylaşım

Pazarlama Ajansları

  • Facebook: Haftada 10,8 paylaşım
  • Instagram: Haftada 10,3 paylaşım
  • LinkedIn: Haftada 4,5 paylaşım
  • TikTok: Haftada 2,6 paylaşım

Teknoloji

  • Instagram: Haftada 12,1 paylaşım
  • X (Twitter): Haftada 7,6 paylaşım
  • LinkedIn: Haftada 6,5 paylaşım
  • TikTok: Haftada 4,0 paylaşım

Sonuç: Nicelik mi, nitelik mi?

Sosyal medyada başarı için altın kural: Nitelik her zaman nicelikten daha önemli. Veriler gösteriyor ki, zayıf içerikle doldurulmuş bir takvim yerine, stratejik olarak planlanmış ve yüksek kaliteli içerikler, uzun vadede her zaman daha iyi sonuçlar veriyor. Her platform için ideal paylaşım sıklıklarını bilmek önemli, ancak asıl mesele tutarlılık. Hedef kitlenizle düzenli etkileşimde bulunduğunuz ve onlara değer katan içerikler sunduğunuz sürece, başarıya ulaşma olasılığınız yüksek.

Markanızın sesini, hedef kitlenizin beklentilerini ve içerik oluşturma kapasitenizi göz önünde bulundurarak bir strateji belirleyin. Unutmayın, mükemmel bir sosyal medya stratejisi, en son verilerden beslenir ancak markanızın benzersiz DNA’sına göre şekillenir.

Ofislerin görünmez kahramanları: “Work Mom”lar…

featured hootsuite Sosyal Medya
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hasan Arat'a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu'ndan "ortak ideal" çağrısı
Haberler
Hasan Arat’a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu’ndan “ortak ideal” çağrısı
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Haberler
PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Marketing Türkiye
11 Nisan 2025
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.