23 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İnternetten müzik ve film paylaşana para cezası geliyor

Marketing Türkiye
25 Temmuz 2012
1 dk okuma

Müzik, edebiyat ve sinema dünyasının en büyük sorunlarının başında geliyor internetteki korsan paylaşımlar. Kültür ve Turizm Bakanlığı, yeni bir düzenleme ile Fransa ve Amerika’da kullanılan ve paylaşımları ‘yakalayan’ sistemi Türkiye’de de hizmete sokacak.Buna göre, kendi bilgisayarından herhangi bir şekilde arkadaşına müzik eseri, sinema filmi veya kitap gönderen, bu tip eserleri sosyal medyada paylaşan, otomatik olarak tespit edilecek. Kişiye, ‘yasa dışı çoğaltımda’ bulunmak suçundan para cezasına kadar yaptırımlar uygulanacak. Bakanlık, telif haklarını içeren kanunu yeniden düzenliyor. ‘Fikir ve Sanat Eserleri Kanun Tasarısı’ olarak ilgili tüm kesimlere görüş için gönderilen yeni tasarıda dikkat çekici yaptırımlar var. Telif Hakları Genel Müdürü Abdurrahman Çelik, tasarının en önemli düzenlemelerinin kişisel paylaşımlarla ilgili olduğunu söylüyor. Yabancı ülkelerde de kullanılan sistemde yer alan robot yazılım, bir şarkının veya telif hakkı söz konusu olan bir eserin, hangi bilgisayar üzerinden paylaşıldığını anında ‘yakalıyor.’ Bunun için öncelikle müzik konusunda kurulmuş meslek birlikleri veya yayınevi, yapımcı gibi eser sahiplerinin haklarını koruyan birimler, kendi veri tabanlarını oluşturacak. Bu veri tabanında müzikler, kitaplar, diziler, filmler yer alacak. Her bir eserin içinde de özel bir kod olacak. Robot yazılım, bu kodlara sahip herhangi bir eserin başka bir bilgisayara gönderilmesi veya paylaşılmasını anında tespit edecek. Genel Müdür Abdurrahman Çelik, internetteki korsan indirmeler ve paylaşımlar nedeniyle telife konu olan eserlerin satışında çok ciddi düşüş olduğunu ifade ediyor. 1994 yılında 120 milyon olan albüm satışlarının, 2004’te 70, 2011’de 9 milyona kadar düştüğünü belirtiyor. Fransa’da HADOPİ adı ile kurulan sistem sayesinde, ilk uyarıdan sonra paylaşım yapanların yüzde 90’ının bir daha eser paylaşmadığına dikkat çeken Çelik, 1,5 yıl içinde korsan paylaşımın yüzde 2’ye kadar düştüğünü aktarıyor. Bu nedenle Çelik’e göre, korsan paylaşımların önüne geçilmesi konusunda önemli başarılar sağlanılabilecek. Çelik, sistemin kesinlikle kişilerin bilgisayarındaki diğer bilgileri görmeyeceği bilgisini veriyor. Sistemin, sadece özel kodları olan ve telife konu olan eserlerin paylaşımını algıladığını kaydediyor.
 
 
Kaynak: Zaman

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Haberler
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Haberler
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Sena Tufan
10 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.